Общината ще отпуска заеми на сдруженията на собственици за паспортизация на сградите
- 15:00, 21.12.2022
- 15:21, 21.12.2022
- 967
- 0
Има предложение в бюджета за 2023 г. на Община Пловдив да бъдат заложени 1 500 000 лв. за подпомагане на Сдруженията на собствениците за етап 1 по програмата за саниране. МРРБ вече публикува насоките за кандидастване по процедура „ПОДКРЕПА ЗА УСТОЙЧИВО ЕНЕРГИЙНО ОБНОВЯВАНЕ НА ЖИЛИЩНИЯ СГРАДЕН ФОНД - ЕТАП I“, или така наречената програма за саниране. Процедурата не предвижда финансиране на технически, енергиен паспорт и архитектурно заснемане.
За сравнение - Община Русе реши да осигури заемообразно средства за технически, енергиен паспорт и архитектурно заснемане на Сдруженията на собствениците, които трябва да отговарят на следните критерии:
- Сдруженията да бъдат регистрирани с повече от 95% от идеални части от общите части на етажна собственост;
- Сдружението да бъде регистрирано на цялата сграда, а не на отделна блок секция;
- 100% от собствениците в етажната собственост са подписали декларации за готовност за осигуряване на достъп до самостоятелните им обекти.
При положение че Община Пловдив последва примера на Русе и етажните собственици се организират и изпълнят критериите, няма да им се наложи да вадят пари от джоба си за паспортите. Процедурата все още не е стартирала. В очакване сме насоките и методическите указания да се оповестят официално.
"Асоциация на дружествата, управляващи етажна собственост"
Лилия Чолакова - член на управителния съвет
Тел. 088 20 00 204
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни