49

Новите квартали никнат като гъби, но в тях липсват забавачки и училища

Власт, строители и архитекти обсъдиха проблемите в Пловдив

Развитието на Пловдив няма как да се случи без участието на строителите. Те са двигателят, който движи както големите инфраструктурни проекти, така и жилищния сегмент.

В края на миналата година от града под тепетата стартираха срещите на областните представителства на Камарата на строителите в България (ОП на КСБ) с избраните кметове за мандат 2023-2027 г. Първото събитие бе организирано от пловдивската структура с домакин Пламен Иванов, председател на ОП-Пловдив и член на УС на КСБ. В срещата се включиха още Костадин Димитров, кмет на Пловдив, д-р инж. Илия Зюмбилев, областен управител, инж. Илиян Терзиев, председател на УС на КСБ, зам.-кметът по строителството инж. Тошо Пашов, кметовете на всичките 6 района, прокуристът и главен редактор на в. „Строител“ Ренета Николова - вестника, който е инициатор и медиен партньор на инициативата. 

Кои са акцентите от тази среща 

Кметът Костадин Димитров подчерта, че приоритет пред градската администрация през 2024 г. ще остане разширяването на Околовръстния път на Пловдив и довършването на вътрешния ринг. Той  обеща, че строителите ще имат добър партньор в лицето на местната власт. Костадин  Димитров обърна внимание на състоянието на река Марица, която е важен фактор за града, но в последните години благоустрояването и поддържането <210> не са били приоритет за местната управа. „Трябва да насочим усилия в тази посока, за да възвърне територията около реката своята обаятелност. Имаме две възможности - или да развием северния и южния бряг, или самото корито да се превърне в паркова зона. Тук ще имаме нужда от помощта на бранша и консултация за реализирането на този наш приоритет. Друго важно направление в нашата дейност е развитието на тепетата, където има неизползван потенциал“, каза Костадин Димитров.

Според областния управител д-р инж. Зюмбилев КСБ има ключова роля за развитието на областта. Освен разширението на Околовръстния път той подчерта необходимостта от изграждането на вътрешноградска железница и построяването на два нови моста над река Марица.

„Проблем в Пловдив се оказват редуцираните терени за строителство на нови обекти от образователната инфраструктура. Това създава трудности в новите квартали на града“, заяви арх. Чавдар Тенев, председателят на КАБ - РК Пловдив, който представи анализ на състоянието на града от урбанистична гледна точка. Той посочи, че проблем е също намаляването на габарита на крайречните булеварди, които би трябвало да са бързи трасета за вход-изход от Пловдив, както и продажбата на някои от автогарите на частни лица.

Зам.-кметът инж. Тошо Пашов също се включи в дискусията, като подчерта, че основните проблеми на града са 

презастрояването, липсата на достатъчно места за паркиране, интензивния трафик,

който води до замърсяване на въздуха и силен шум.

Сред важните за града проекти зам.-кметът определи изграждането на Югоизточния обход на града и пътните отсечки, които ще доведат до затваряне на външния ринг. „Околовръстният път на Пловдив вече не може да поеме трафика - подчерта инж. Пашов. - Друг приоритет, по който вече се работи, е строителството на средния ринг, с който целим да се свържат всички промишлени зони и да се изведе трафикът извън централната градска част“, съобщи зам.-кметът. Според него особено важно е изпълнението на проекта „Модър-Царевец“ до бул. „Пещерско шосе“ и след това до бул. „Свобода“. Друго важно съоръжение от транспортната инфраструктура е продължението на бул. „Александър Стамболийски“, като трасето трябва да преминава над жп линиите чрез надлез. Експертът посочи, че трябва да се работи и за продължението на бул. „Северен“ до бул. „Карловско шосе“ и след това да стига до бул. „Васил Априлов“.

Всеобщо мнение е, че Пловдив изостава и по отношение на развитието на социалната и образователната инфраструктура. „Обособяват се нови квартали, които представляват спални. Предвиждаме да изработим подробни устройствени планове, за да може да построим детски градини, училища, културни обекти в тях“, разясни още инж. Тошо Пашов.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
5 коментара
Айше

Айше

03.01.2024 | 17:15

Не квартали а бетонна жунгла

Отговори
7 1
Добрутро

Добрутро

03.01.2024 | 15:00

Сега ли го забеляза властта?! А че от 2009-та насам все няма достатъчно места в ясли и градини?! А че училища са претъпкани на две смени?!

Отговори
18 1
Георги

Георги

03.01.2024 | 14:19

Това е резултата от Тотев и Зико и ахрянов ! Айде покажете , че сте различни , макар че не ви вярвам! Щото сте от същото котило! Гербаджийското!

Отговори
29 0
Пловдивчани

Пловдивчани

03.01.2024 | 17:22

Нищо общо нямат! Онези бяха незнаещи и неможещи. Коцето и екипа му са се доказали за 12години работа в Тракия. Влизайки в общината веднага започнаха да работят и да отмятат един по един проблемите, оставени от безхаберието на предишните. На тях има остана цял ден да плюят и пишат простотии!

Отговори
2 6
Батко

Батко

03.01.2024 | 14:02

Това и бабичките пред блока го знаят! Решения и действия трябват! Къде са?

Отговори
19 0

Анкета

Как оценявате възнагражденията от близо 3000 лева, които ще получават общинските съветници в Пловдив?