49

Неволята учи: Предприемачи вложиха милион, за да направят сами трасе в "Южен"

Снимка: Инвеститорите на "Резиденшъл парк" обещават да построят детска градина в комплекса си. Също да изградят спортна зона, включваща различни видове спорт, големи водни пространства с организирана паркова среда за отдих около тях

„В момента има много голям интерес към терените в „Южен”, проблемът е, че в района няма изградена инфраструктура. И това е задача №1 за общината, която първо трябва да изгради съответните улици - те са общински обекти и задължението е тяхно.“ Това заяви пред "Марица" инвеститорът Методи Рашков, който ръководи строителна компания, развиваща няколко мащабни проекта в южните територии на града. Строителят дава за пример модела, по който бе изграден кварталът зад Мол Пловдив. 

"Терените там станаха много атрактивни, но в тях има всичко необходимо, инвеститорът идва и започва да строи", казва Рашков. И допълва, че според него тепърва предстои разрастването на „Южен”, който вече е най-многолюдният район под тепетата.  

Снимка: Засилва се инвеститорския интерес и в жилищен парк "Марица-север" по северния бряг на река Марица.

„Пловдив има големи шансове да се развие на юг. Ето защо на нас като инвеститори ни е необходима тази инфраструктура, интересува ни и перспективата да се реализира проектът за Южния обходен колектор.“ Законът обаче дава друга трактовка на въпроса. Припомняме, че с промените в Закона за устройство на територията общините се освобождават от своето задължение да прилагат регулацията и да отчуждават, като прехвърлят това нещо върху плещите на собствениците и строителните предприемачи. За скандалния казус първи сигнализираха архитекти, които предупредиха, че промяната ще спре бизнеса и ще усложни инвестиционния процес, като го оскъпи. И дори ще доведе до увеличаване на административната тежест.  

В комплекс „Южен парк“ например предприемачите вложиха над 1 млн. лева, за да  се изгради чисто ново трасе, което минава покрай комплекса им и свързва квартал „Беломорски“ с бул. „Ал. Стамболийски“. „Имахме грижи, така и не можехме да получим разрешението си за ползване, ако уличната регулация на обекта ни не е реализирана“, обясняват от компанията. Строителите посочват, че от Общината са наясно в кои райони е най-силно новото строителство. Ето защо е редно поне година напред да планират някакви средства и да помислят за изграждане на инфраструктурата. 

Снимка: Инвеститорът на "Марица Гардънс" изгради цялата инфраструктура от нулата

„Общината ни поставя в тази ситуация ​- не можем да получим разрешенията за ползване на комплекса, без да сме „вързани“ към околните с изградена инфраструктура. Ние строим и продаваме жилищата, така че мислим и за бъдещите ни обитатели - те няма как да плащат промишлен ток и вода. Не можем да чакаме Общината да изгради пътя“, коментира за „Марица“ предприемачът инж. Илко Рожевски. От Общината му издали нужните разрешителни за строежа срещу ангажимента на фирмата в бъдеще да изгради улиците с прилежащата инфраструктура и да ги дари на Общината. „Ето защо трябваше сами да свържем „Южен парк“ с инфраструктурата от бул. „Ал. Стамболийски“, уточни инж. Рожевски. На това място имало стар път. Върху него изградили новото трасе, като част от парите отишли за двата тупика в съседство до имота им. Отделно строителите поддържат пътя между жп линиите и обръщалото на „Беломорски“. 

Рожевски добавя, че все пак са имали късмет и са изпълнили трасето в част, която е само общинска. Това им спестило главоболията около отчуждаването на частни имоти. 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
7 коментара
bam

bam

14.02.2024 | 14:09

Пълен батак. Ще става още по-зле.

Отговори
0 0
юопегпию

юопегпию

08.02.2024 | 15:52

Безполезно прислужническо "интервю". Общината била длъжна преди всичко да направи алчните богаташи още по-богати, а ако останат пари в продънения бюджет да направи нещо и за гражданите в другите райони.

Отговори
4 1
Жифко

Жифко

08.02.2024 | 12:22

В Марица Гардиън, да не живее някоя дк миризлива?!

Отговори
6 0
Магарицата

Магарицата

08.02.2024 | 12:20

Това, което се казва в статията е почти вярно, ако не са онези от затвора, бива го квартала, а тази или този, който говори за инфраструктурата на уса, че била,, перефекна,, да върви там, забравиха калищата, селянията и офцете!

Отговори
6 3
.!.

.!.

08.02.2024 | 14:03

Теб май ти харесва много "инфраструктурата" на фашията където навсякъде се стои с вайна, нъл тъй ?

Отговори
1 2
голямата работа

голямата работа

08.02.2024 | 11:51

Не знам, но тук едва ли не се споменава, че предприемача се е погрижил за инфраструктурата? Идете по Белите страни, специално САЩ, първо изграждат инфраструктурата на кварталчето - но не само да асфалтират улицата /те, но и газ, ток, канализации, алеи и засаждане на разни декоративни храсти покрай алеи и след това започват жилищата. И там има копане на изби и гаражи(т.е. замърсяване, но и почистване), макар конструкцията на жилищата да е лека, с което пък ние не сме свикнали.

Отговори
13 1
Живко

Живко

08.02.2024 | 11:26

Снимката не е от Южен, а от Марица Гардънс, Северен.

Отговори
6 2

Анкета

Как оценявате възнагражденията от близо 3000 лева, които ще получават общинските съветници в Пловдив?