Първо в "Марица": Модернизират жп възел Пловдив с 90 милиона лв.

Договорът е подписан със срок от 35 месеца, - от тях са за проектиране, а 27 месеца – за строителството

Генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ инж. Красимир Папукчийски подписа договора за модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив и изграждане на комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив. Той е част от големия проект „Развитие на железопътен възел Пловдив”. Стойността му е 89 028 245,95 лева без ДДС. 

Обединение „Проект Пловдив“ ДЗЗД, което включва фирмите „Трейс Груп Холд“ АД и „Балкантел“ ще изпълни дейностите по договора, които трябва да приключат до 35 месеца. Проектирането ще продължи 8 месеца,  а строителството – до 27 месеца, уточняват от пресцентъра на НКЖИ. 

Предстои пълна модернизация на железния път, дейности по изграждане на нова контактна мрежа, изграждане на нови дренажи и отводнителни системи, поставяне на нова перонна настилка на всички перони в гарата, изграждане на нови и подмяна на съществуващите перонни покрития с нови съвременни олекотени конструкции и осигуряване на достъп на лица с намалена подвижност

С 45 000 000 лева от Механизъм за свързана Европа в сектор „Транспорт“ (МСЕ ще се изпълни и пробивът под гарата. Плановете са тунелът, дълъг 478 метра, да слиза на 6-7 метра под земята, точно под Централна гара. Трасето на пробива следва предвиденото в Общия устройствен план на Пловдив подземно преминаване от бул. "В. Априлов" към бул. "Македония" под района на гаровия комплекс. То е успоредно на съществуващия пешеходен подлез, като има предвидени спирки на масовия градски транспорт – така трасето минава и под бъдещата "Южна тангента".

В проекта на НКЖИ влиза още изграждането на канализационни и вентилационни системи, осветление и видеонаблюдение, както и шумозащитни съоръжения  и предпазни огради в района на гарата.

 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?