46

Маргарита Попиванова, изпълнителен директор на „Европейски пътища": Въпреки трудностите нямаме забавен или незавършен проект

В компанията работят служители с над 20 години стаж в нея, цели семейства, поколения бащи и синове

- Измина една нелека година за всички компании в пътното строителство. Как оценявате 2021-ва?

- През 2020-а и  началото на 2021 година се наблюдаваше сериозен  ръст в инфраструктурното строителство. Настъпиха редица подобрения в пътната инфраструктура и се финализираха рехабилитации на стратегически важни пътни артерии.  И през двете години бяха извършени превантивни ремонти на пътища  от изключителна важност в област Пловдив. В този смисъл и двете години бяха успешни. 

- Компанията ви работи по много и мащабни проекти, свързани както с рехабилитация на пътища, така и с проектиране и строителство, а също и с реконструкция на канализационни и водопроводни мрежи. Кой проект беше най-голямо предизвикателство за „Европейски пътища“ през 2021 г. и как се справихте? 

- Всички проекти са предизвикателство, но превантивният ремонт на път ­III-861 Югово-Лъки беше изключително труден поради лошото състояние на пътя и тежките теренни условия. 

Според много пътни инженери това е един от възможно най-трудните пътища за работа 

Горди сме с крайния резултат. Работата на специалистите ни още веднъж доказа, че няма предизвикателство в пътното строителство, с което да не можем да се справим. При наличие на професионалисти и подходяща техника всеки проект става реалност.

Похвалите, които получаваме от жители и пътуващи по пътя, е огромно удовлетворение за компанията ни.

- През 2021 година цените на енергията, а съответно и на суровините и материалите значително се качиха. Като се има предвид, че вие сключвате договори за изпълнение на определени обществени поръчки с период, по-дълъг от година, и в тях гарантирате конкретна цена, как успяхте да спазите ценовите си ангажименти? Доведе ли това до забавяне на изпълнението на някои проекти?

- „Европейски пътища" няма забавен или незавършен проект, независимо от трудностите. Увеличението на цените на материалите и енергията няма как да не се отразят на цените на инертния материал, асфалтовите смеси и всички материали, които влагаме в строителството.

Винаги сме спазвали условията по договорите, когато се касае за конкретни цени и изпълнението на съответните проекти. 

Ангажиментите, които сме поели, ще бъдат спазени, независимо какво коства това на компанията. 

- Освен с поскъпването на енергията и материалите, как се справя компанията ви с набирането на ниско- и висококвалифицирани служители? Срещате ли трудности при подбора на персонал, предвид сложната ситуация в страната ни?

- Това е сериозен проблем и той стои на дневен ред не от вчера, а в последните 5-6 години.

С всяка изминала година става по-трудно  и липсата на квалифициран персонал ще се окаже една от основните причини за фалита на доста компании. 

Непрекъснато  обучаваме служителите си 

В компанията работят служители с над 20 години стаж в нея, работят цели семейства, поколения бащи и синове. Опитваме се да създаваме адекватни  условия на работа и да сведем  текучеството до минимум. Осигуряваме работа на цели семейства и се стремим да отговорим на очакванията им, както и ние изискваме от тях.

- Кои проекти бяха приоритетните за вас през 2021 г.?

- Проекти, свързани с превантивни ремонти в област Пловдив, като I-8 от границата със Софийска област-Пазарджик до гр. Пловдив; I-6 подбалканския път от км 242+860 до км 264+845; част от II-56 Брезово-Раковски; II-86 околовръстен път на град Пловдив с дължина около 14 км; II-58 Асеновград -Кърджали от км 25+047 до км 57+881;III-861  Югово-Лъки ; III-8006 Асеновград -Садово от км 6+080 до км 13+816 и III-862 Пловдив-Лилково от км 17+600 до км 26+500. 

Както и проектът Модернизация на участък от път I-1 (E-79) -"Мездра-Ботевград"  ЛОТ2: от км 161+367 до км 174+800.

Реконструкция на канализационна и водопроводна мрежа в гр. Пловдив.

Реконструкция и разширение на канализационната и водопроводната мрежа на кв. „Самара 1“ и квартал „Самара 2“, гр. Стара Загора.

„Рехабилитация на бул. „Кукленско шосе” в участъка от ул. „Даме Груев” до землищна граница на община Пловдив” - етап 1.

- В какви обществени поръчки планирате да участвате през 2022 г. -повече за рехабилитация на пътища, строително-монтажни работи за подобрение на градска среда или пък проектиране и строителство?

- През последните осем месеца няма почти никакви обществени поръчки в нашия сектор, както и никакви сключени нови договори. Намираме се в застой, който се надявам да се промени през 2022 година. 

 - Кои са проектите, по които ще продължите да работите през 2022 година?

- Ще довършим проектите, които останаха за 2022 г., по превантивните ремонти на област Пловдив: III-862 Пловдив-Лилково от км 17+600 до км 26+500; път III-667 Асеновград-Първомай от км 12+496 до км 40+169; път III-805 от км 0+075 до км 6+000 / между път I-8 - Автомагистрала „ Тракия“/; II-64 от км 48+880 до км 52+300 Пловдив-Карлово.

Продължаваме обект „Рехабилитация на бул. „Кукленско шосе” в участъка от ул. „Даме Груев” до землищна граница на община Пловдив”.

- Смятате ли, че има теми, по които компаниите от вашия сектор трябва да се обединят и да действат с общи усилия, и кои са те?

- Нашият сектор има силна браншова камара, която обединява и защитава интересите на пътно-строителния бранш. В момента най-наболелият въпрос е промяната на цените на строителството и браншовата камара вече има потвърждение от министър Гроздан Караджов за работна среща, на която да се обсъдят всички важни за сектора въпроси. Искрено се надявам, че ще постигнем резултат и 2022 година ще бъде по-благодатна за компаниите от нашия сектор.

- Ако трябва да прогнозирате, каква ще бъде 2022 година за компанията ви, можете ли да споделите вашата предварителна прогноза?

- И 2022, и 2023 г. ще бъдат изключително тежки за нашия бранш. Разчитам, че ще се вземат адекватни мерки, за да може компаниите да продължат да работят и да запазят персонала си.

ВИЗИТКА

Маргарита Попиванова е изпълнителен директор на „Европейски пътища“ АД. Тя заема тази позиция от март 2014 г.  В строителния бранш е повече от 10 години, а преди това е работила във финансовия сектор, където има над 10 г. мениджърски опит.  Има бакалавърска степен по икономика и магистърска степен по управление на човешки ресурси от Университета за национално и световно стопанство. 

 

 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
5 коментара
Коки

Коки

05.01.2022 | 20:54

САМО ДПС !

Отговори
1 0
Sorina Jeffery

Sorina Jeffery

30.12.2021 | 21:06

You can apply for a loan anywhere and anytime in your convenient location using your phone or laptop. Fast cash offer for you today at just 2% interest rate, both long and short term cash of all amounts and currencies, no collateral required. Apply now for your instant approval and transfer approval process takes just 4 hours. contact us now (Whats App) number:+919394133968 [email protected] Mr Sorina Jeffery

Отговори
0 2
Пловдив

Пловдив

25.12.2021 | 17:06

Околовръстното ще стане много скоро непроходимо. Надявам се б.оклуците нагли от ПП да отделят пари за ремонта който беше изцяло организиран и финансиран допреди радевите о.трепки да блокират всичко .

Отговори
1 4
Jsje

Jsje

22.12.2021 | 20:57

Всичко е много хубаво ама който се хване с вас да работи пари не вижда ! Тва е моя опит преди камъни давахте вместо пари ама сега и камъни не давате щото затвориха кариерата

Отговори
2 2
Нагло офисно чифутско хайванче

Нагло офисно чифутско хайванче

22.12.2021 | 20:48

Що тая чифутска шафрантия не фане да си разкара газа на отсечката ЕВРОПЕЙСКА примерно Ботевград --Видин та да видим по Нова Нюз кви ще ги плещи със насинен газ Инче от офиса и чифутски всичко е Еврейско даже не Европейско и като онова море дето не можеш да потънеш а по вода да ходиш Направо Библейско Не Европейско

Отговори
4 2

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?