Следвайте ни

Пловдив се пука по шевовете, урбанизацията захапа и Родопите

viber icon

Пловдив се пука по шевовете, а напливът от новодомци продължава. За да избягат от трафика, мръсния въздух  и комуналните проблеми в презастрояващите се квартали, все повече пловдивчани с финансови възможности строят жилища в селата от Родопската яка. Бясната урбанизация обаче вече захапа и планината.   

От години ударно се строи и в Родопската яка. За последното тримесечие на 2019 г. в Община Родопи е започнало строителството на 69 нови сгради, между които 60 еднофамилни и 9 други сгради.  Това съобщиха от Териториално статистическо бюро - Юг.

Община Пловдив се нарежда на второ място,

като строителната картина е следната - старт на 44 блока и кооперации с 516 жилища в тях и на 9 други сгради.

Подобно на община Родопи и в община Марица се предпочитат еднофамилните жилища - те са 32 на брой с по едно жилище в тях. Но пък има и 17 други сгради, които попадат в обхвата на икономическа зона „Марица“. По-умерени са били предприемачите в Асеновград. За последните три месеца на миналата година са налети основите на 14 жилищни и на 6 други сгради. Обобщено за областта, през четвъртото тримесечие на 2019 г. е започнал строежът на 194 жилищни сгради със 711 жилища в тях и с 83 146 кв. м обща застроена площ и на 65 други сгради с 85 556 кв. м разгърната застроена площ (РЗП). В сравнение със същия период на 2018 г. започнатите нови домове са повече с 22%.

По брой издадени разрешителни за строеж за последното тримесечие на 2019-а

община Родопи е лидер в областта.

От статистиката отчитат, че за посочения период картбланш е даден за вдигането на 70 къщи, както и на 22 други сгради. Община Пловдив е втора с издадени разрешителни за 65 жилищни сгради с 691 апартамента в тях и на 22 сгради с обществено предназначение. И в класацията по този показател на трето и четвърто място се нареждат общините Марица и Асеновград, съответно с разрешителни за строеж на 37 и на 24 нови кооперации. В сравнение със същия период на 2018 г. издадените разрешителни за строеж на нови жилища в областта се увеличават с 23.7%.

За сметка на това апартаментите в тях намаляват с 23.4%, а  разгънатата им застроена площ е свита с 29.2%. Като цяло за Пловдивска област през четвъртото тримесечие на 2019 г. общинските администрации са издали разрешителни за строеж на 261 жилищни и на 5 административни сгради. В графа други „да“ има за още 122 масивни постройки. 

 

Мария Петрова

Мария Петрова

Журналист - екип "Бизнес"

Мария Петрова е ръководител на екип "Бизнес". От 2006 г. работи във вестник „Марица“. С награди от посолствата на USA и Ирландия и приз Зелено перо.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (10)

no coment

17.02.2020 | 06:46

Идването на така наречените социални мигранти превърнаха града в много от кварталите в гето. Допълнително се съгласяват да работят за по-малко пари, само и само да стоят в града.Теглят се желищни кредити и за коли на старо и приказката е пълна.

Отговори
1 0

Дочуто в градския автобус

10.02.2020 | 22:39

"...Ний бяйми от село,ама веке не сме,веке сми гражданя".

Отговори
5 0

Игер

10.02.2020 | 16:33

Айде сега за новодомците и паркинги да направите и едно метро да се реши проблема с движението в града

Отговори
5 0

Ники

10.02.2020 | 13:12

За какво пукане говорим? Повече от 10% от новопостроените апартаменти стоят празни.

Отговори
4 1

Кой?

10.02.2020 | 12:07

Селянинът стана голям гражданин, ако има възможност с колата си и до тоалетната ще ходи... села на около 30 от Пловдив, с празни къщи и чист въздух, за 30 мин ще пристигат, нали работят, бензин по светофарите се харчи, колкото от едно село до града, а сега се бият кой за място пред блока, защото селянинът е отвикнал да ходи, а гражданина не му дава мястото си, защото е роден в града, има предимство?... ужас, какви хора, каква тъпотия...

Отговори
10 3

Кой?

10.02.2020 | 12:07

Селянинът стана голям гражданин, ако има възможност с колата си и до тоалетната ще ходи... села на около 30 от Пловдив, с празни къщи и чист въздух, за 30 мин ще пристигат, нали работят, бензин по светофарите се харчи, колкото от едно село до града, а сега се бият кой за място пред блока, защото селянинът е отвикнал да ходи, а гражданина не му дава мястото си, защото е роден в града, има предимство?... ужас, какви хора, каква тъпотия...

Отговори
4 2

Кой?

10.02.2020 | 12:07

Селянинът стана голям гражданин, ако има възможност с колата си и до тоалетната ще ходи... села на около 30 от Пловдив, с празни къщи и чист въздух, за 30 мин ще пристигат, нали работят, бензин по светофарите се харчи, колкото от едно село до града, а сега се бият кой за място пред блока, защото селянинът е отвикнал да ходи, а гражданина не му дава мястото си, защото е роден в града, има предимство?... ужас, какви хора, каква тъпотия...

Отговори
1 2

Тошо

10.02.2020 | 10:30

Така е, когато на място на една стара къща се вдигне поредната кооперация с 8 апартамента със стаи килии. И като се нанесет толкова млади семейства, всяко с по 2 коли и паркирането в малката тясна туличка се превръща в кошмар. Гаражът също е проблемен, защото вечно някой е спрял за пет минути, да си вземе детето и т.н. Съседите буквално вече ти гледат в прозорците, терасата

Отговори
7 1

Мира

10.02.2020 | 08:43

Всеки нормален човек с възможности бяга от мръсния и презастроен град. "Селата" са квартали на 10 минути път.

Отговори
11 0

Политика брат ми

10.02.2020 | 08:12

Така е майна , политиката е виновна . Хората се топим , а жилищата се множат . След години ще се бутат сгради !

Отговори
10 1

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?