Следвайте ни

Инж. Ненко Кушеков: Трафикът в периферията на Пловдив, а не мега проекти в центъра

viber icon

Кръстовищата на две нива не са подходящи за центъра на град като Пловдив. Те са нефункционални и сложни като съоръжения. По-добре е да изведем трафика в периферията на града - предлага инж. Нанко Кушеков, спец по транспортно-комуникационни теми. Кушеков повдига темата покрай оформилата се дискусия как "Марица-юг" да стане първото бързо и безконфликтно трасе в Пловдив в посока изток-запад.

 „Ако се търси вариант за бул. "Марица-юг", той може да повтори модела от "Марица-север", където решението е на вливане и отливане с еднопосочно движение - предлага експертът. - Всяка друга строителна намеса би унищожила крайречните зони с изградените съоръжения около реката". Според инж. Кушеков

главната комуникационно-транспортна мрежа  е изключително важна за всеки град.

„В актуализирания Общ устройствен план на Пловдив обаче има много участъци от нея, които не са решени професионално: кръгови колелца (Водната палата), триъгълни и 5-клонни ненужни кръстовища. „Гръбнакът на главната комуникационно-транспортна система на Пловдив трябва да бъдат 4-те тангенти: Северна - по бул. "България", Източна тангента - по бул. „Източен", Южна тангента - южно от жп ареала, и Западна тангента - по бул. "Копривщица". По тях може да се изведе и основният градски автомобилен транспорт. Така центърът ще бъде облекчен от трафика, смята инженерът.

„Автомобилното движение под тепетата също не е решено рационално

В актуализирания ОУП не е показан начинът, по който може да се намали съществуващата свръхнатовареност по кръстовищата, така че градското движение да работи като часовник!

А има начин! - казва Кушеков. И предлага скоростта в града да не надвишава: до 30 км /час в жилищните  квартали; до 40 км/ час по второстепенната улична мрежа, 50 км/ч. по районните артерии, а и по първокласната улична мрежа  движението да бъде до 60 км/ч. „Какви точно мерки да се приложат, за да се спазват в бъдеще тези скорости! Това не е показано в новия ОУП ", обобщава специалистът.

Даниела Арнаудова

Даниела Арнаудова

Репортер-редактор - екип "Бизнес"

Даниела Арнаудова е завършила Българска филология в ПУ „П. Хилендарски”. От 2002 г. работи в приложение „Имоти – строителство и архитектура” на вестник „Марица”.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (5)

Петър

Петър

14.08.2021 | 10:44

Този инж. ( да ме прости господ) живее в 19 -ти век. Той явно не е излизал от Пловдив и не е видял че в цял свят се правят кръстовища на две нива в центъра. Само по бул. Цариградско шосе в София има 4 такива. На Южната дъга са вече над 10 и така мога да изброявам за София . В Пловдив има поне 15 кръстовища "узрели" за две нива. Трябват проекти и пари. Това обаче изисква друг тип управляващи - модерни и визионери. А ние си избираме или спортисти или възпитаници на училището за автомонтьори.

Отговори
2 1
МДТ

МДТ

12.08.2021 | 09:27

Мнението на Кушеков, че кръстовищата на две нива не са подходящи за центъра на град като Пловдив, не е подкрепено от конкретни данни. Има кръстовища, където това даже е естествено решение. Например кръстовището на бул. Руски и Гладстон. Според мен има възможност да се симулира потока от превозни средства и да се получи адекватен отговор, кое решение е адикватно. С кръстовища на две нива ще се вдигне пропускателната възможност на възлови кръстовища и ще се осигори повишаване на средната скорост. Това ще доведе и до намаляване на замърсяването. Булеварди с две и три платна и сфетофари на 100 - 200 метра не е решение. По-добре е да изведем трафика в периферията на града - предлага инж. Нанко Кушеков, но не оточнява какво разбира под периферия. Пловдив се нуждае от проходими булеварди с кръстовища на две нива и парко места.

Отговори
1 2
умен

умен

11.08.2021 | 21:34

този кушеков в кой век живее този руски хибрид да ходи в русия при неговите създатели да строи и да дава тези шизофренични съвети този е от тези хора които пречат да се развива града с подобни съвети дали ви харесва или не града ще се развива но без вашите идеи ходете на село да садите домати но не пречете на града с подобни съвети.....

Отговори
4 3
Нали

Нали

11.08.2021 | 15:22

Затварянето на бул. Цар Борис III обединител по време на събитието ЕСК доказа, че трафикът през центъра на града е напълно ненужен! Спокойно може да се направи ниско емисионна зона между този булевард и бул. Руски, 6ти Септември и сточна гара! Слага се такса например 5 лева на ден или 2 лева за единично преминаване и край със селските изпълнения да се ходи с каруцата до центъра за да се пие "кафье"!

Отговори
5 5
А тези ,които не пият кафе ...

А тези ,които не пият кафе ...

13.08.2021 | 17:16

Но работят в северните индустриални зони?А всички родители,които разкарват сутрин децата си по училищата,защото няма такова изобретение като Училищен автобус?Мостове трябват и да се спре презастрояването вътре в града

Отговори
0 0

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Кой е най-сериозният замърсител на въздуха в Пловдив?