Гроздан Караджов: След 30 септември поддръжката на пътищата може да спре
- 16:45, 03.08.2022
- 294
- 1
Един от спорните моменти между правителството и строителния бранш е с колко могат да поскъпнат замразените инфраструктурни проекти на държавата и общините. Според МРРБ замразените заради поскъпването на материали и строителни дейности инфраструктурни договори на държавата и общините може да поскъпнат само до 15 процента от стойността на съответния контракт. Строителната камара настоява да няма фиксиран таван в методиката за индексацията на цените. Аргументите им са, че цените на някои строителни материали са скочили неколкократно. Например битумът за последната година и половина е поскъпнал три пъти, желязото над 100% и т.н.
По думите на министъра на регионалното развитие в оставка Гроздан Караджов, най-важният въпрос е какво да се прави оттук нататък и как да се продължи с ТРП на пътищата след 30 септември, когато съгласно решението на Народното събрание от 20 април поддръжката ще спре, защото няма да се продължат договорите с пътностроителните фирми за ТРП.
"Проблемът е личното настояване на Петков 30 септември да залегне в решението на парламента от 20 април и вие си спомняте с какъв аргумент - да не може служебното правителство на Румен Радев да плаща на пътните фирми. Това е толкова недържавническо и инфантилно като действие, че е прекрасна илюстрация за всичките действия на министър-председателя за последните 6 месеца. Всички решения, които заложиха поредица от кризи не само в пътния сектор, но и в енергийния и други отрасли, в които той се бъркаше най-активно", настоя регионалният министър и предложи Народното събрание да премахне срока 30 септември.
Министърът, който беше от квотата на "Има такъв народ" в правителството, припомни, че не АПИ, а Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е отменила обявените обществени поръчки от АПИ през април за текущ ремонт и поддръжка на пътищата.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни