Завършват до 10 месеца техническия проект за пробива под гарата

ОТ НКЖИ обещават: няма да се спира движението по бул. "Христо Ботев" до самия финал на строителните дейности

10 месеца ни трябват, за да завършим техническия проект за тунела под гарата, каза за „Марица“ инж. Илия Илиев от „Трансгео“. Такъв е срокът в договора на проектантите с НК „Железопътна инфраструктура“.„Няма сериозни промени по вече готовия идеен проект. В момента, заедно с екипа на „Трейс груп“ - фирмата-изпълнител, уточняваме по какъв способ ще стане самото прокопаване на тунела. В ход са геодезическите проучвания в района“, допълни инженерът, чийто екип изготви първоначалния проект на съоръжението.

Трасето на тунела под Централна гара е заложено още в Общия устройствен план на Пловдив от 2007 година. Сега проектът е на дневен ред, понеже за него НКЖИ спечели европари - той се финансира с 45 000 000 лева от Механизма за свързана Европа в сектор „Транспорт“ (МСЕ). През м. ноември 2019 г. е избран и изпълнител на поръчката и това е софийската фирма „Трейс груп“.

Само че новото подземно съоръжение поставя доста въпросителни. Неяснотите около реализацията му са много - например по какъв способ ще стане самото прокопаване на тунела. Всеки по-обилен дъжд наводнява подлеза на гарата. Не се ли очаква подобен проблем да се появи и в новия тунел - питат граждани и инженери под тепетата. Също кой ще плати за евентуалното преместване на ВиК мрежата, която влиза в обхвата му? Кой ще изгради и финансира пътните връзки и сигнализация, както и отчуждаването на имотите по трасето?

Преди известно време гeнeрaлният дирeктoр нa НКЖИ инж. Крacимир Пaпукчийcки обяви, че прoбивът пoд цeнтрaлнa жп гaрa щe бъдe пo зaкрит cпocoб, кoeтo oзнaчaвa, чe нямa дa имa изкoпни дeйнocти пo oткрит нaчин и cпирaнe нa движeниeтo пo бул. „Хриcтo Бoтeв" до самия финал на строителството. Рeшeниeтo зa прилaгaнe нa зaкрит cпocoб e, зa дa нe ce зacягa трaфикът в учacтъкa. Oткрит cпocoб щe ce пoлзвa caмo в рaмкитe нa рaйoнa нa гaрaтa, утoчни гeн. дирeктoр нa НКЖИ. Плановете са да се прокопае тунел дълъг 478 метра, който да слиза на 6-7 метра под земята, с две ленти за движение по 7,5 м, разделени от 3,5 м разделителна линия. Новото трасе е успоредно на съществуващия пешеходен подлез. Предвиждат се две двойки автобусни спирки - едната е до Централна гара, а другата до автогара „Родопи“. Прoбивът пoд Цeнтрaлнa жп гaрa трябвa дa бъдe нaпълнo зaвършeн дo 2023 г. В тoзи cрoк трябвa дa се изгрaдят нaнoвo кoлoвoзитe нa гaрaтa, пeрoни и пeрoннитe пoкрития - всичко това е част от проекта за жп възел Пловдив.

ИСТОРИЯТА 

Още през 2007 г. в Пловдив е взето решение да се намери алтернативно решение за пътния поток Север-Юг и да се разруши Бетонният мост. Това може да стане чрез строителството на комуникационния пробив под жп ареала. Трасето на пробива следва предвиденото в Общия устройствен план на Пловдив подземно преминаване - тръгва от бул. „Васил Априлов“, минава под колелото на гарата, което се запазва и  излиза до стадион „Тодор Диев“, където има връзка с бул. „Македония“.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?