2374

Феноменални гледни точки: Архитектурата на Индия влезе във фокуса на фотографите СНИМКИ

Индия е земя, богата на култура и архитектура. Езикът, храната, традициите и идентичността в тази страна се променят драстично и архитектурата на Индия често отразява всички тези елементи. Така модерната архитектура, която приема по-съвременни форми, съжителства с богатото културно наследство и занаяти на страната. Миналогодишното предизвикателство OnePhoto показа няколко находки на фотографи, които са споделили моменти както от неизвестни, така и от емблематични структури в страната. 

Няколко стени на сгради в Каннаги Нагар, един пренаселен район в Ченай, са изрисувани с ярки стенописи с усмихнати лица, с геометрични форми и реалистични сцени. Това изобразява

„Платното на бедния човек”,

което е рисувано от студента Кавин Кумар Ла Са. Тази част от града, която някога е била известна с престъпността и насилието, сега влиза в заглавията на медиите по съвсем друга причина. Художествената инициатива изостри възприятията на местните, но и помогна другите да забележат социалните проблеми на общността, която обитава района. Всеки щрих боя по стената изтрива старата „тъмна” идентичност и създава нова.

На тази снимка черно-бели лица на фасадата рамкират цветни въжета за пране, цъфтящи растения и двама обитатели, които разговарят. Фотографът пък задава въпроса: „Може ли изкуството да има значение сред бедността?“. И в Каннаги Нагар изглежда има.

 „Пастелносиньо“ от Джонатан Сейдж 

Едно от най-интересните неща за Раджастан е, че няколко града в щата имат своя собствена цветова идентичност. Наричат Джайпур розовия град, Джохпур е известен със своите емблематични сини къщи и структури, в Джайсалмер са покрити със златен пясъчник. Докато цялостната палитра остава еднаква, собствениците на жилища в Джайсалмер изразяват своята индивидуалност чрез дърворезби и декоративни шарки по външните повърхности. На тази снимка жена седи на прага на дома си, лицето ѝ е скрито от сарито.

Украшение, направено от лимон и люти чушки, виси на вратата, за да отблъсне злото, заедно с приветлив гирлянд, направен от огледала и мъниста. Изображението оживява с яркосините тонове на декорациите по стените, които са възпроизведени дори в женското сари и чехли. 

„Наклоненият човек” от Едмънд Съмнър

Поради ограничения достъп Съмнър трябваше да снима Върховния съд на Чандигарх, проектиран от известния архитект Льо Корбюзие, по време на туристическа обиколка. Той използва ръчна камера с дълъг обектив. Снимката се развива в момент, когато слънцето и архитектурата се подравняват, за да създадат красива геометрична композиция.

Акцентът на жълтото, съпоставен с един по-спокоен тюркоаз, прави линиите на архитектурата да блестят. Освен това цветът на тюрбана на мъжа се връзва с прозореца. Позата на мъжа, облегнат на балкона, също по съвпадение имитира позата на човека отзад и добавя елемент на напрежение. Заглавието на снимката е препратка към противоречивата снимка на падащия човек. 

„Първият обитател “  от Аршдип Сингх

Фотографът отбелязва, че първите обитатели на всяка сграда са работниците, които превръщат визията на архитекта в реалност. Често експлоатираните строителни работници прекарват дни, месеци и години, превръщайки парче земя в дом или офис, който другите да заемат. Няколко мъже напускат домовете си в малки села и идват в големите градове в търсене на възможности за работа. И в крайна сметка, се озовават на строителната площадка - като почасови работници, като този на снимката. 

Това изображение е щракнато по време на строителството на разширение към сграда на Корбюзие в Чандигарх. Целта е да представи обикновения работник като истински герой на архитектурата. 

Слънцето огрява девическото училище в Джайсалмер

Девическото училище Rajkumari Ratnavati в Джайсалмер е проектирано от архитект Даяна Келог. Обслужва повече от 400 момичета, които принадлежат към семейства под прага на бедността. Структурата е замислена като голям овал в пустинята. 

Това е заснето точно когато младите момичета влизат в училището за първи път. 

Човек може да усети тяхната радост и изобилие чрез изображението, което оживява стационарната архитектура. Слънчевите лъчи, които надничат през перфорациите на стената, не само символизират началото на новия ден, но са знак за ново начало и надежда. 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?