4020

Експертът Кирил Драганов: Околовръстното и железницата са по-важни от стадионите

Кирил Драганов е експерт в транспорта и логистиката. Той коментира пред "Марица" кои трябва да са приоритетните проекти на Пловдив, заложени за финансиране в Националния  план за възстановяване и устойчивост (НПВУ).

Пловдив, като икономически и географски център на България, има своите проекти, базирани на икономическия подем и като такива те са особено важни за подобряване на качеството на живот на неговите  граждани и гости.

В този аспект проектите, свързани с организирането на транспортния поток  (в това число и товарният), са с приоритет и неслучайно са включени в Националния план за възстановяване и устойчивост, като звено с много голямо отражение при промени в цените на енергоносителите. Това са проекти като крайградската железница, югоизточната част на Околовръстното шосе и общинската фирма „Екобус”, която ще разчита на електробуси.

Неведнъж съм разяснявал значението на тези проекти и как те биха повлияли за подобряването на пътната обстановка, намаляване на вредните емисии в градска среда, намаляване на пътните катастрофи в обхвата на града и др.

Затварянето на кръга около град Пловдив ще позволи на градската управа най-после да обособи транзитно трасе в Генералния план за организация на движението с последващ контрол от страна на операторите в системата на видеонаблюдението при ОП "Организация и контрол на транспорта", както и от страна на Областното пътно управление, Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" и МВР. Тъй като е много вероятно превозвачите да се опитват да спестяват пътни такси, преминавайки през града. 

Създаването на крайградска железница е стъпка, по която дори има отпуснато финансиране за закупуване на подвижен състав, което е сигнална лампа за властимащите, че се бавим страшно много. Тя обхваща, освен гражданите на Пловдив, и жителите на съседните общини, ко​ито ще могат да оставят колите си и ще пътуват бързо, удобно и екологично до и от работните си места, училища, университети. Тук голямо влияние има проектът „Екобус”, който освен електрическите автобуси ще предостави на гражданите и гостите на града буферни паркинги и зарядни станции за електромобили. Общият капацитет на тези паркинги ще бъде около 7 000-12 000  автомобила.

Развитието на град като Пловдив тръгва от икономиката и преминава през транспортните връзки, за да стигне до социалните дейности, образованието и културата. Излишно е да казваме, че без първите две трудно някой би предпочел да извърши „вътрешна” миграция от по-малко населено място, за да предпочете икономическото чудо Пловдив. В бума на застрояването на града трябва да наваксаме изоставането в транспорта и инфраструктурата. Само така ще облекчим придвижването на хората, което ще доведе и до подобряване на качеството им на живот (шум, замърсяване и др.).

Обявените от Община  Пловдив приоритетни проекти към момента са по-скоро в социалната сфера, като изключим двете входно-изходни артерии, което по-скоро прилича на хвърляне на „прах в очите” на гражданите. Да, те също са важни, но не са единствени.

С какво ремонтът на кино „Космос” ще подобри придвижването и мобилността на гражданите в Пловдив?

С приоритизирането на двата стадиона на града ще „угодим" на феновете и всичко приключва с това.

Социалният и културният живот на Пловдив са много важни, като се има предвид хилядолетната история на града, през който са минавали кръстоносците по пътя си за Светите земи. И до ден днешен са останали летописи, в които е описано величието му. Историята трябва да се съхранява и представя пред света, за да помним кои сме и откъде сме дошли, но за да се случва това, трябва да сме готови да работим стъпка по стъпка, а стъпките са: икономика, транспорт, социални дейности, образование, култура. 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
23 коментара
Мильо /от главната/

Мильо /от главната/

01.12.2023 | 17:07

Не може всеки месец да се сменят приоритети! Първо - не е нормално да не се довърши нещп започнато! Да попитам "експерта" - ако строиш къща ще спреш ли да поставиш покрива, за да направиш преди това оградата? Като се започне от Чомака, Гърнето, Маминия, гения Зико - всеки си има приоритети ..... откъде колко да задели за.... Един реши да продава /дарява/, друг - да докарва автобуси шеста употреба, дето и не годинясаха в градския транспорт, друг подари Каменица на Хасково, за да си построи своя Каменица. И никой за нищо не е виновен, всеки с чест си отиде и се гордее с... кражбите! До кога ? Стига с тези крадливе цветари - натрупаха дългове и за правнуците!

Отговори
2 0
аман

аман

29.11.2023 | 14:28

Разширете околовръстното! Това е някакъв ад, с нищо не улеснява пътуващите, напротив!

Отговори
9 1
Koko

Koko

29.11.2023 | 14:25

Ако имаме редовен градски транспорт (както е в София, където явно не минава и без държавна субсидия, както за ТЕЦ-а им, т.е. цяла България да субсидира евтиното им парно))ще се намали броя на пътуващите с автомобили, оттам и замърсяването. Повишете заплатите на шофьорите, създайте удобен и редовен (най-важното!) транспорт, не просто да усвоявате едни пари! Колко много пари се "усвоиха" от ЕС, ако не се крадеше толкоз много, нещата щяха да са на степен по-добри! Слабите ни места, като град, са основно свързани с транспорта- лош обществен транспорт, липса на паркоместа (като едното следва от другото), оттук и най-замърсения въздух в България, който дишаме пловдивчани.

Отговори
8 0
Почти

Почти

29.11.2023 | 14:50

На Пловдив никой не е виновен, че решиха 100% да си приватизират държавния градски транспорт. София не го направи и остави към половината държавен, а другата половина я даде на концесия (без тролейбусите и трамвайте разбира се), а като изтехоха 10 години си взе обратно линиите от концесия и в момента само няколко са концесионни. Пловдив е направил най-голямата глупост, да си даде всичко на частник, включително и тролейбусите. И то на не какъв да е, а на Батаклиев... оттам почват всички проблеми с градския транспорт. За субсидиите в София не си прав - Стара Загора, Варна, Плевен, Бургас и прочее имат хубави и нови автобуси и тролейбуси и транспортът е доста добър. Само Пловдив е яко зле. За некадърността на местно пловдивско ниво няма как да е виновна София.

Отговори
14 0
Гаменъ

Гаменъ

29.11.2023 | 12:30

Тия са за трепане, щом упорито се мъчат да си пробутат един напълно умрял проект, градската железница, който само ще глътне 300 милки, без да реши нито един транспортен проблем. Взимат ни за идиотчета. Няма необходимите пътникопотоци, които да обслужва градската железница и които да изплащат големите разходи. Това отдавна е установено, но крадливите кратуни търсят само скъпи проекти, а не решения на проблеми. Затова има да чааакаме построяването на "детелина" при "Скобелева майка", за да не се получават ежедневно километрични опашки на коли, чакащи на ляв завой да влязат в Пловдив. И околовръстно шосе като пълен пръстен около града.

Отговори
16 2
Арх

Арх

29.11.2023 | 12:09

Никога няма да си признаят, че Градската железница не е за няколкото души на час пътуващи от Централна гара до Филипово, а за да се усвоят едни пари.

Отговори
18 0
tret

tret

29.11.2023 | 11:23

Знаете ли, че 74% от заседналите хора развиват хемороиди и те също могат да бъдат причинени от бременност, затлъстяване и генетика. Малко се говори за това, но на практика е масово заболяване, но има решение!.----- https://tyny.to/shemoro

Отговори
0 6
СПБ

СПБ

29.11.2023 | 10:46

Трябва да се регулират циклите на светофарите. Много често няма коли , а си свети зелено. Например в Холандия има камери и като засече че няма коли в дадена посока веднага сменя светлините. Задръстванията в Пловдив са до голяма степен от лоша работа на светофарите. Друга причина е ползване на мобилни телефони от шофьорите. Наблюдавал съм че светне зелено, а той си пише и не тръгва. Трябва да има глоба 300лв. минимум. Също много пешеходци ползват мобилни телефони когато ходят или пресичат улици и са неадекватни. В Холндия например ако пресичаш с телефон в ръка глобата е 40 евро

Отговори
16 0
Умни светофари

Умни светофари

29.11.2023 | 12:09

То и в София го има това вече поне от 10 години на всички възлови кръстовища. Ако няма коли в посока, светва зелено за 2 секунди и дава приоритет на натоварената Посока. Много изостава инфраструктурно Пловдив не само спрямо София, а също спрямо Варна и Бургас. Освен светофари - липса на Околовръстно, липса на разширени входове и изходи от града, лошо синхронизирани светофари и разбира се обилно прахово замърсяване, каквото го няма такова в нито един от другите 3 големи града... Пловдив е на опашката за съжаление.

Отговори
12 1
Коментар

Коментар

29.11.2023 | 10:27

Колко много милиони гълта този подлез на гарата той стига до колелото на бул.Васил Априлов и оттам накъде , пак тапа какво решава този подлез НИЩО /освен наводнения/, парите, парите те решават какво ще се прави, колко ли инженери - проектанти са мислили тази недомислица, като се започне още от плана на Пловдив за тази територия който е начертана идеята, но той е толкава остарял и през онези години в които е дадена идеята От този подлез няма връзка с бул.Руски, с ул.Иван Вазов с бул.Хр.Ботев, сигурно хората си мислят че с изграждането му транспорта ще се оправи, Вие КАК мислите, НЯМА

Отговори
16 2
Гаменъ

Гаменъ

29.11.2023 | 12:34

На "Васил Априлов" ги чакат няколко светофара, всеки от които ще им загуби по 2 минути. И тапите са гарантирани. Но от тъъпи и лакоми управници нищо добро не можем да очакваме.

Отговори
10 1
петков

петков

29.11.2023 | 14:17

Прав си.Това което пишеш сме го казали с вестник Марица още в 2015 година.Няма кой да чуе. Смятат ни за невежи.

Отговори
3 1
Драган

Драган

06.12.2023 | 10:55

Парите за гарата не са от общината а от евро проект. Не сте прав защото всяка връзка под и над линията е добре за града ни. Напълно излишна е градската железница имаше опити и през 80 те ако се не лъжа но се движеше празна.

Отговори
1 0
ОколоМръсното

ОколоМръсното

29.11.2023 | 10:24

Не само да се затвори кръга - трябва и да се разшири цялото Околовръстно с 3 ленти + 2 локални в посока, както е в София. От кръговото за Радиново през целия маршрут чак до изхода на магистрала Тракия от другата страна при Войводиново трябва да е 3 ленти + 2 локала. Не може да остане като междуселски път. Когато това се случи, няма да се ползва градът за транзитния трафик, който в момента влиза в Пловдив, защото често въпреки светофарите и задръстванията е по-бързо да минеш през центъра, отколкото по ОколоМръсното. Пълен абсурд.

Отговори
19 0
Около в общини Марица и Родопи

Около в общини Марица и Родопи

29.11.2023 | 13:43

Тези въпроси са към кметовете на Марица и Родопи. Пловдив да си довърши започнатите проекти. Железницата е безмислена този етап. Никой не пътува с нея

Отговори
8 0
И какво от това?!

И какво от това?!

29.11.2023 | 14:20

Дали е в община Марица или Родопи няма значение, защото тия общини пълнят Околовръстното и ти закъсняваш също. Трябва да се направи Околовръстното независимо какво коства това - просто да го приемат като важен обект от стратегическо значение и готово. Докато така се делят нещата на тая и оная община, всички страдаме. По-добре ли ти е, като висиш в задръстване? Естествено, че Пловдив община трябва да поеме инициативата и да седне на маса с Марица и Родопи и да не стават докато не решат кога започват с разширението. А другите проекти ще се случат вътре в Пловдив, рано или късно. Железницата по начина както я планират е безмислена. Но има смисъл от градска железница, планирана обаче по друг начин.

Отговори
7 0
Пловдивчанин

Пловдивчанин

29.11.2023 | 10:20

Кино “Космос” може да се направи с пари по Европейска програма и да не пречи на другите проекти, а градската железница е ненужен проект в момента, защото никой не се вози с нея.

Отговори
20 0

Анкета

Как оценявате възнагражденията от близо 3000 лева, които ще получават общинските съветници в Пловдив?