4232

Cushman&Wakefield Forton: Наблюдаваме бърз растеж на търговските паркове

Идва ли размразяване за мол Promenada, питат пловдивчани

Търговските паркове са в процес на изключително бърз растеж - както в България, така и в целия регион на Централна и Източна Европа - и пазарът върви към насищане в средносрочен план

Това сочат последните анализи на Cushman&Wakefield Forton.

С близо 11% е нараснал обемът им в региона към края на 2023 г. спрямо 2022 г., като общата им площ достига 8.35 млн. кв. м. Макар и опериращите площи в България да са относително малка част от този обем - 511 хил. кв. м, ръстът на нашия пазар е значително над средния в Централна и Източна Европа. През 2023 г. работещите ритейл паркове са увеличили площта си с над 50%, показват данните на консултантската компания. „Значителният ръст в този сегмент от пазара на търговски площи се дължи на

изключително високата активност на предприемачите,

както и на закъснялото развитие и ниската база, от която тръгва предлагането. Прави впечатление обаче, че в целия регион площите на ритейл парковете в развитие са значително над тези на търговски центрове, което затвърждава тенденцията за траен интерес към този формат от страна на инвеститори, търговци и потребители“, коментира Георги Муховски, зам.-мениджър на отдел “Търговски площи” в Cushman&Wakefield Forton. В България миксът все още се придържа към класическите оператори, като достъпни магазини за мода и обувки, супермаркет, електроника, мебели, магазини от типа „Направи си сам“ и отскоро - места за хранене. На развитите пазари концепции вече предлагат също кина, хотели, споделени офис площи и други.

Задава ли се размразяване за мол Promenada

Според експертите на Forton, въпреки големия брой търговски центрове, у нас е необходимо построяването на още един мол. И това е мол Promenada в Пловдив.

За проекта се заговори още през 2018 г., но след това той бе замразен с години. В средата на януари 2023 г. в Регионалната инспекция по околната среда и водите (РИОСВ) - Пловдив към Министерството на околната среда и водите (МОСВ) бе входирано инвестиционно намерение на фонда NEPI Rockcastle (собствениk на Serdika Center и Paradise Center в София) за бъдещия му търговски център в града под тепетата. Той ще бъде разгърнат върху 56.6 дка в широкия център на града, но до момента все още няма издадено разрешение за строеж от Община Пловдив.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
1 коментар
Защо?

Защо?

01.03.2024 | 02:49

Останалите 3 некадърни рекламни писания на Даниела са със затворени коментари? Ако не може да понася критика да се научи да пише. Това е подигравка с журналистиката.

Отговори
3 0

Анкета

Как оценявате служебния кабинет "Главчев"?