Следвайте ни

Новият мост на Марица - две отделни трасета с по 3 ленти и тротоар

Проектът отлежава в архивите трета година. Засега пари могат да дойдат единствено от Фoндa зa opгaнитe нa мecтнoтo caмoyпpaвлeниe в Бългapия

viber icon

Πлoвдив щe кaндидaтcтвa зa финaнcиpaнeтo по чeтиpи ocнoвни пpoeктa чpeз зaeм пo пpoгpaмитe нa Фoндa зa opгaнитe нa мecтнoтo caмoyпpaвлeниe в Бългapия (ФЛAГ). Oбщинa Πлoвдив имa гoтoвнocт дa пoдaдe дoкyмeнти зa финaнcиpaнe зa пoдлeзa „Moдъp-Цapeвeц”, пpoдължeниeтo нa бyл. „Ceвepeн” и зa изгpaждaнeтo нa бaceйн „Mлaдocт”. Eдин oт пpoeктитe, зa кoитo ce тъpcи финaнcиpaнe, e и нoвият мocт нaд peкa Mapицa. Неговата стойност ще е приблизително 16 млн. лева, изчисляват проектантите от „Илия Бурда”, софийската фирма, която през 2013 г. спечели обществена поръчка за проектирането му.

„Няма промени по проекта ни,

преминахме през няколко пресъгласувания и на този етап сме в готовност да го внесем в Община Пловдив за окончателно приемане”, каза за „Марица” главния проектант инж. Илия Бурда. Мостът над река Марица е преди всичко инженерно решение. Трасето е част от западната тангента на Пловдив. Съоръжението има характер на улица II клас и е с общ габарит 30 метра. Северно от реката минава покрай стадион Марица и се свързва с бул. „България” чрез кръгово кръстовище. Планират се връзки с бул. „Марица-север” и с бул. „Марица-юг”, където също ще има кръгово кръстовище, свързано чрез рампа с булеварда. При правилно поддържане подобно съоръжение може да има над 100 години живот, казва инж. П. Минчев от екипа. И уточнява, че „дълготрайността му се решава чрез ежегодни огледи и периодично поддържане”. Все пак от екипа дават реалистичните 10 години гаранция на своето изобретение.

Проектантите предлагат два моста над реката. 

Те ще са 9-отворни, с осово разстояние между стълбовете 29.50 м в отвори от 2 до 7. Съгласно последното решение на СЕСУТ в общината габаритът на двете съоръжения осигурява по три ленти за движение, всяка по 3.50 м, плюс по един тротоар с ширина 3 метра от външната страна на мостовете. Проектантите уточняват още една подробност - устоите на мостовите съоръжения са разположени извън коритото на реката, като общата дължина на всяко (без крилата) е 244.80 метра. Устоите са плътни, а крилата преминават в подпорни стени. За да се подобри комфортът при пътуване и да се намалят строителните и експлоатационните разходи, в надлъжно направление конструкциите са проектирани като температурно-непрекъснати. Фуги са предвидени само при двата устоя. 

Новият мост над Марица, който да свърже бул. "България" с бул. "Копривщица" и да разтовари трафика по "Васил Априлов" и "Руски", бе една от елегантните идеи на бившата управа на града, и на екскмета Иван Тотев. Още в началото на 2018 г. Общинският съвет гласува проект за изменение на подробния устройствен план (ПУП - ПР), а от администрацията обещаха, че мостът ще бъде построен до 5 години. До този момент обаче пари за моста така и не са осигурени, а в същото време много инвеститори започнаха да пазаруват имота в близост до трасето.

Даниела Арнаудова

Даниела Арнаудова

Репортер-редактор - екип "Бизнес"

Даниела Арнаудова е завършила Българска филология в ПУ „П. Хилендарски”. От 2002 г. работи в приложение „Имоти – строителство и архитектура” на вестник „Марица”.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Остана ли ви отпуск за ваканция през лятото?