Подай сигнал

ИК "Марица" представя "Емблематичните марки на Пловдив"

Пловдив през годините

от Екип на "Марица" 926 прегледа 0

ИК "Марица" представя "Емблематичните марки на Пловдив"

Шестата изложба от кампанията „Пловдив през годините“ на ИК „Марица“ вече е факт. На 20 пана, подредени на площад „Централен“ до входа на Цар-Симеоновата градина, експозицията „Знаковите марки на Пловдив“ показва историята и настоящето на най-успешните брандове, създадени под тепетата.

Изложбата бе открита на знаковата дата 1 ноември, когато България чества Деня на будителите. С нея организаторите отбелязват и своя юбилей - 140 години от излизането на първия брой на вестник „Марица“. Експозицията е дело на екипа на ИК „Марица“, историка Владимир Балчев и партньорите от Община Пловдив.

Чрез уникалните фотографии, подредени на паната, пловдивчани и гостите на града ще се докоснат до историята и духа на марки-икони, дали началото на икономическия възход на целия регион и на България. Богатият снимков материал представя развитието на знаковите индустриални предприятия, културни институции, училища и университети от създаването им до днес.

Откриването на изложбата започна със среща на инициаторите и партньорите с представителите на медиите, общината, общественици и граждани. На екрана в Търговски център „Екселсиор” гостите за пръв път видяха паната от експозицията.

Кампанията „Пловдив през годините“ е важна част от усилията на медията, която ежедневно пише историята на града и региона, опитвайки да съхранява традициите.

Подготовката на събитието тази година носеше по-специален заряд за целия екип, защото вестник "Марица" отбелязва 140 години от излизането на първия си брой. Това го превръща и в най-старата жива марка в града, каза в началото на срещата Русана Пашова, директор на „Хермес Медиа”.

Тя посрещна гостите с думите:

„Емблематичните марки са онези икони, които събират в себе си устрема и духа на предприемчивите ни съграждани, съградили градската икономиката преди повече от век. Марките носят спомена за това къде тези велики пловдивчани са насочвали своя огромен потенциал, за да превърнат Пловдив в един модерен град, движеща сила на българското икономическо чудо от края на 19. век. Тези хора и създадените от тях марки са дали основата на икономическото развитие на града, което продължава и до днес“.

За нас е чест да организираме подобна изложба, а освен това ни се пада по право и отговорност, каза пред гостите Руси Чернев, главен редактор на вестник „Марица”.

След него историкът Владимир Балчев, автор на паната, напомни, че в основата на градския възход са били първите училища, образовали и просветили онези, които после освободиха България и я построиха наново. А по-късно сами се заеха да градят училища.

От името на Общината г-жа Нина Димовска, директор на дирекция „Култура и културно наследство”, приветства организаторите и им пожела успех в поредната инициатива от кампанията „Пловдив през годините“.

В срещата участваха журналисти, общественици, граждани и представители на бизнеса. Сред тях бяха и партньорите на кампанията в лицето на Румен Цонев, изпълнителен директор на „КЦМ 2000" АД, Борис Калибацев, изпълнителен директор на „Филикон 97” АД, Виделина Гандева, изпълнителен директор на „Орфей Клуб Уелнес”, както и представители на Аграрния университет и Сосиете Експресбанк.

До успешните бизнес брандове съществено място в изложбата е отредено на най-значимите образователни, културни и обществени институции, които през годините са създали цели поколения успели пловдивчани. Сред тях са Хуманитарната гимназия, Националната търговска гимназия, Езиковите гимназии в града, Аграрният университет, Драматичният театър, Народната библиотека „Иван Вазов“.

Специално пано е посветено на спортните символи на Пловдив, като акцентът е поставен върху най-старите футболни клубове.

Изложбата може да бъде разгледана до края на ноември.

Инициативата „Емблематичните марки на Пловдив“ е дело на Издателска къща „Марица“ съвместно с историка Владимир Балчев, Държавен архив-Пловдив и Община Пловдив. Реализирана е с подкрепата на „Каменица“, „Филикон“, КЦМ, „Монди Стамболийски“, Аграрен университет, „Сосиете Експресбанк”, „Орфей Клуб Уелнес“, „ИСА 2000“ и Търговската гимназия.

ИК "Марица" представя "Емблематичните марки на Пловдив"

ИК "Марица" представя "Емблематичните марки на Пловдив"

ИК "Марица" представя "Емблематичните марки на Пловдив"

ИК "Марица" представя "Емблематичните марки на Пловдив"

ИК "Марица" представя "Емблематичните марки на Пловдив"

ИК "Марица" представя "Емблематичните марки на Пловдив"

Коментари