Подай сигнал

Ходене по мъките за пловдивския туризъм

С 30 на сто се увеличават индивидуалните посетители около Европейска столица на културата, застой при организираните групи

Бизнес зона

от РУСЛАН ЙОРДАНОВ 2594 прегледа 0

В звездната 2019 година туризмът в Пловдив се представя по-зле от очакваното. За май националната статистика отчете ръст на посетители с 13,5% спрямо същия месец миналата година до близо 60 хил. души. Пътникопотокът обаче е далеч от бленуваните от общинската управа 2 млн. туристи, които би трябвало да бъдат запленени от Европейската столица на културата.


Значителен е напливът на индивидуалните туристи, но има застой при организираните групи, които ползват услугите на туроператори, показва допитване на „Марица“ до няколко пловдивски туристически агенции и хотели.


През юни чуждите индивидуални туристи, които са разгледали града с безплатните обиколки на Free Plovdiv Tour, са се увеличили с 30 на сто спрямо юни 2018 г., казва гидът Павел Начев, който работи и за Plovdiv City Card.


Въпреки рекламата на Пловдив по големи световни медии наситената културна програма и старанията на туристическите агенции очевидно напредъкът е незадоволителен.

Причините се крият далеч не само в затъналия в ремонти и разкопки център, който създава лошо впечатление.


Според собственик на голям хотел след разформироването на ОП „Туризъм“ и вливането му в „Старинен Пловдив“, което бе придружено със скандали, значителна част от административния капацитет се е разпилял, а новата структура не може да заработи на пълни обороти.


Намаляването на организираните групи туристи, които би трябвала да заемат основната част от туристическия сегмент, се дължи на влошената връзка с туроператорите.

Куца и промотирането на Пловдив като туристическа дестинация от страна на Общината, както и ефективното присъствие на туристически борси и изложения по света. От винарските изби също се чуват оплаквания, че е намалял броят на групите, които правят винени турове из региона.


Павел Начев смята, че за да дръпне секторът, трябва да се изготви и приложи цялостна маркетингова визия за налагането на Пловдив като дестинация и да се фокусират усилията към промотирането на града сред туроператори и таргетирани пазари. „Трябва да знаем кой турист искаме да привлечем, по какъв начин и как той да остане доволен от прекарването си“, допълва гидът.


По думите му, Пловдив да се рекламира като евтина дестинация е голяма грешка. Трябва да се търсят туристите с културно-исторически профил. Градът няма природните дадености на Черноморието и планинските курорти и затова няма как да очарова любители на евтиния алкохолен или на ски туризма.


Всъщност градът не е никак евтин, особено за традиционните ни гости от славянските страни като Русия и Украйна, чиито валути рязко се обезцениха напоследък и направиха за руснаците и украинците летуването в България в пъти по-скъпо.


Начев смята, че едно от нещата, които може да се подобри, е работното време на музеите. В момента къщите в Стария град работят без почивен ден, а музеите почиват в понеделник. Също така е добре работното време през лятото да се увеличи поне до 20 часа.

Коментари


Моля , моля....спец по троловете е маминия.Мама Роза лично се занимава с тях.А палача на тотю в общината, Ванко Иванов изготвя опорните точки.

Айде-е-е дебилизма на платените тролове отново взе връх! А бе другарки и другари, цигани и копанари не разбрахте ли че Славчо и Компания нямат шанс на изборите? Че погледнете статията от същият ден 15.07.19. от Мария Петрова, където се казва точно обратното, ама не с политически лакърдии, а с факти, че само за един месец туризма в Пловдив е докарал 5 милиона лева, което било защото туристите са били с близо 13.5% повече от миналата година за същия период! Ама същото го пише и в тая статия, ама нали пише "мъките" и вие без да чете пишете лайноментните си коментари. Как така има ръст от миналата година, а на кривите ви акъли са ви виновни Тотев и Общината. Четете внимателно и тая статия, която казва че индивидуалните туристи са се увеличили с 30 % , а спадът е при организираните групи, които не сключват договор с общината, а с туристическите фирми, които са частни! Ако частният сектор не си върши работата по една или друга причина, какво е виновен кмета се пита в задачката? Да не би да искате Общината и лично кмета да върши работата на туроператорите?? Естествено, като платени тролове, можете и това да кажете, ама утре ще искате и Тотев лично да ви прави деца, щото сте некадърни, айде моля ви се! А истината е че общината със кампанията по Европейска столица на културата 2019 си свърши прекрасно работата и затова идват тия 30 % повече индивидуални туристи, които хранят хотелите и заведенията в града, но частните туроператори не са си свършили работата и карат хора за Гърция и Турция, а не за Пловдив.

АРЕ СЯ.....МАРИЦА ВИ ВИНОВНА ЗА ШАШМИТЕ НА МАМИНИЯ.ТЯ КАТО МЕДИЯ ПРЕДСТАВЯ САМО ДАННИ И ФАКТИ. АКО НЕ СА ВЕРНИ, МАМИНИЯ ДА ГИ ОБОРИ ИЛИ ДА ГИ ОСЪДИ.АМА СА ВЕРНИ.

На крив кмет - туризма му пречи. Предлагам, туроператорите да организират един тур из Пловдива, наречен "По следите на Ванчо". Първо ги настаняват в Имперяла, после ги карат на Кенана, да опитат по една-две Каменици. После се възхищават на евродизайна на комплекс Каменица и Шоото завършва с грандиозно барбекю до новия проект на Ванчо в Лаута.

Просто прочетете следващата статия -"Летището - на смъртен одър" -герберастия в действие !

Къде са двата милиона туристи, които щяха да дойдат според маминия. Пардом ,първо щяха да бъдат 3 милиона.

Без летище - толкова.С "китайците" на зико и маминия е така.

Погледнете си първо продажбите на вестника по сергиите, поне половината бройки се връщат като брак