Хейтъри и призраци населиха Фейсбук

Самовлюбени нарциси гарнират снимките си с мъдри мисли

„Младите“ все са ни трън в очите. Недоволстваме, че прекарват цялото си време пред компютъра, с часове не отлепят поглед от телефона и не са прочели нито една книга през лятната ваканция. Натякваме им, че не уважават учителите и не се подчиняват на авторитети. В същото време тичаме при тях, когато интернетът ни забие или не можем да си свалим файла. Понякога имаме чувството, че това не са нашите деца,а същества от друга планета. Оказва се обаче, че те също имат своите забележки към света на възрастните. За поколението Z, родено между 1995 и 2007 г., ние сме скучни, мислим стандартно, все сме недоволни и не можем да излезем от матрицата. Дали тези критики имат основание? За да разберем, дадохме възможност на двама тийнейджъри да пишат по темите, които ги вълнуват, на страниците на вестник „Марица“. Очакваме и вие, техните връстници, да се включите в новата ни рубрика. Разкажете ни своите истории, разкрийте ни за какво мечтаете, какво ви дразни и от какво се възхищавате. Защото децата също имат право на мнение.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

От години социалните мрежи не са само чат платформи, чрез които да общуваме с познатите си, а са място, където всеки може да направи нови запознанства, да сподели свободно идеите и размислите си. Именно поради тази свобода на себеизявяването и действията, социалните мрежи са част от живота на всеки човек, независимо дали е млад или стар, а потребителите се множат непрестанно. Сред потребителите във всички социални мрежи се различават най-разнообразни хора - от различни части на света, с различни интереси и убеждения.


Ето и някои основни типажи, които се открояват:

Естественият

Действа непринудено. Споделя лични преживявания, снимки от почивки, статии, които са му направили впечатление, информация от професионален интерес. Не се опитва да се представи такъв, какъвто не е. Може да има всякакви интереси. 

Прикритият

Той е като призрак в социалните мрежи - няма как да разбереш, че е активен, но той всъщност чете всяка дума, вижда всяка снимка и всеки пост. Самият той не е активен, не обновява профила си, не коментира, акаунтът му е като бял лист хартия. И въпреки това те знаят и виждат всичко, само че никога не се издават. Често да установиш контакт с този типаж, е трудно или почти невъзможно.

Кифлата

Има я и в мъжки и женски вариант. По няколко пъти на ден поства свои снимки в заучени пози, които снимки са изключително идентични. Това е самовлюбен нарцис - с един скрол из профила можеш да разбереш, че в него няма никаква духовност, въпреки че често гарнира снимките си с мъдри мисли.

Хейтърът

Този типаж се среща не само в социалните мрежи, но и в невиртуалния живот. Хейтърът е все на въпреки, не е съгласен с това, което вижда или чете, не му харесва, затова и всячески се опитва да го опровергае. Без значение за какво става въпрос, хейтърът е винаги готов да изкаже обратното си мнение. Със или без причина, постоянно са в настроение да влязат в конфликт.

Забавният

Забавният обикновено почти не поства свои снимки, а основно миймове (изображения със забавен текст) или забавни статуси. Често това е добронамерена сърцата личност с чувство за хумор, която не се взима прекалено на сериозно. Споделя неща, които са били забавни за него, за да забавляват и последователите му.

Умникът

Умникът е твърдо убеден, че е много по-интелигентен от другите, като гледа гледа на тях с леко презрение. На стената му се откриват цитати от известни личности. Той предпочита да повтаря чуждите думи, на които се възхищава, вместо да използва собствени. Умникът е над нещата и рядко споделя лични преживявания.

Добрата майка

Това е жена, която сравнително скоро се е сдобила с поколение. Държи да демонстрира, че майчинството е тежко бреме, мъчение и ежедневен тормоз, на които тя доброволно се е принесла в жертва поради извънредната <210> любов към детето. Постоянно публикува съвети как се възпитават деца. Оплаква се, че няма време, но въпреки това е постоянно онлайн. Често профилната <210> снимка е на нейното дете.

Здравенякът

Това е фитнес маниакът, обсебен от здравословно хранене и перфектната форма на тялото си. Той не оценява почивните дни, в които може да се наспи, а отново става рано, за да тренира. Фийдът му е изпълнен със снимки във фитнеса и вдъхновяващи статуси като „Нищо няма да работи, освен ако ти не работиш“ и „Когато се замисляш дали да спреш, помисли си защо започна“. Всяка снимка на нездравословна храна, която споделят, е съпътствана с емоджи на прасе, но повечето им снимки с храна са от скъпи ресторанти, където отиват само за да ядат зелена салата. Често е вегетарианец или веган.

Инфлуенсърът

Инфлуенсър е най-актуалното наименование за хората, най-вече момичета, в социалните мрежи, които имат много последователи и много свободно време. Тя обикновено рекламира различни продукти, в замяна на което получава заплащане на пост. Иначе казано, инфлуенсърът използва това име за себе си, за да си придаде по-голяма важност спрямо другите. Най-често поства обработените си снимки, като в описанието фигурира козметиката, която ползва. Често срещани са и снимките на авокадо и друга здравословна храна или снимки от последната екскурзия с надпис „Върнете ме там“. Също като здравеняка, инфлуенсърът дава вид на активен човек, който се храни правилно и спазва режим, но не е напълно ясно дали и извън интернет пространството спазва такива навици.

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?