Следвайте ни

Паста, пица и слаби? Възможно е

viber icon

Пицата и пастата са най-обичаната италианска храна, която според всеобщото мнение добавя любовни дръжки на талията ни. Как може да се наслаждавате на тези специалитети и доколко здравословен избор е италианската кухня,?

 

Пица, паста е първото нещо, което ви идва на ум.

"Нашата кухня се счита за една от най-здравословните. Това косвено се потвърждава от дълголетието на италианците. Дори в много напреднала възраст (над 90 години) те остават активни и весели", казва собственикът на верига от ресторанти шеф Луиджи Поджи, цитиран от Дарик.

Италианската кухня се основава на зеленчуци, плодове, зърнени храни, бобови растения, както и морски дарове, сирена, месо. Освен това зеленчуците и плодовете са сезонни, за предпочитане от собствената им градина.

Паста - само от твърда пшеница.

"Такава паста дава енергия и в нея има умерено количество калории. Тези, които са особено внимателни за фигурата си, да добавят по-леки зеленчукови сосове", обяснява Луиджи Поджи, който е категоричен, че от истинските тестени изделия не се напълнява.

Не повече от пет съставки и малко масло

За да не надебелявате от пицата, трябва да използвате специално високо протеиново брашно, тестото трябва да се остави да престои поне 48 часа, а резултатът е въздушен, лесно смилаем продукт, който не провокира жажда по време на храносмилането.

„Друга тайна на италианската кухня е простотата на рецептите: в едно ястие трябва да има не повече от пет съставки“, каза още Луиджи Поджи.

Също така в Италия майонеза не се използва, а за за дресинга италианците използват екстра върджин зехтин. Същото може да се каже и за гръцката, испанската и средиземноморската кухня като цяло, която се смята за една от най-здравословните в света. Трябва да внимавате и с маслото. „Много хора смятат, че колкото повече е то, толкова по-здравословно е, отбелязва Екатерина Муравьова, експерт по корекция на теглото и психология на храненето. „Това е доста опасна заблуда", смята тя.

Кухня на дълголетието

В Япония много хора са на възраст над 100 години, а най-старият обитател на Земята е японката Кейн Танаке, която е родена на 2 януари 1903 година. Така че не напразно местната кухня е призната за стандарт за здравословно хранене.

„Имаме важни нюанси, ритуали и правила", обясняват от Японската национална туристическа организация (JNTO). „Нашите готвачи готвят само с пресни съставки, така че всяко ястие е част от сезона.", добавят те.

Дори преди 150 години японците са били много предпазливи към месото. Сега говеждото Wagyu е известно по целия свят. Европейците особено обичат пържолите от него.

Но за привържениците на здравословния начин на живот има шабу-шабу, а похапването му е цял ритуал. За да го приготвите ще ви е необходима тенджера с вряла вода и тънко нарязани зеленчуци и месо. Първо се слагат зеленчуците, за да стане бульона. След това нарязаното на тънки парчета говеждо месо се потапя за кратко в бульона.

Но все пак основата на всички ястия е оризът. Рибата, морските дарове, зеленчуците и гъбите също са много важни. Рибата и морските дарове съдържат необходимия ни йод, както и огромен набор от микроелементи и витамини.

Диетологът Инна Кононенко обяснява в своя блог колко полезни са морските дарове. Например, 100 грама миди съдържат 16 процента от дневния протеин с аминокиселини, които не се съдържат в рибата или говеждото месо.Скаридите съдържат провитамин А за зрение, витамини от група В за укрепване на косата и ноктите, витамини D и Е, които поддържат кръвоносната система, витамин С, който е полезен за имунитета, пише fakti.bg.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще се ваксинирате ли срещу COVID-19?