Следвайте ни

Лесен трик да си сварим пухкав ориз с 50% по-малко калории

viber icon

Оризът е универсална храна, евтина и непретенциозна, но крие риск от напълняване. Една чаша сготвен ориз (210 г) съдържа около 240 калории, които бързо ще се превърнат в мазнини, ако не бъдат изгорени.

За да избегнат този проблем, изследователи от Шри Ланка са открили простичък начин на готвене на ориза, който хем намалява калориите с близо 50 процента, хем се отразява благотворно на нашето здраве.

Според изследването е достатъчно е добавите съвсем малко кокосово масло (около 3 процента от теглото на ориза, който смятате да готвите) към тенджерата с вряла вода. Т.е. приблизително една чаена лъжичка за половин чаша ориз, обяснява Суджар Джеймс – студент по химия в Колежа по химични науки в Шри Ланка, който е провеждал проучването с помощта на своя надзорник.

„След като се свари, ние оставихме ориза да се охлади в хладилника за около 12 часа. Това е“, коментира Джеймс пред „Вашингтон поуст“. Впоследствие го слагате в микровълновата и готово – имате „пухкав бял ориз“, който е значително по-полезен. И за вашата фигура, и за здравето ви.

Охлаждането е съществена стъпка в процеса, но претоплянето на ориза за консумация не се отразява върху количеството устойчива скорбяла.

От друга страна, лекарите предупреждават, че претопленият ориз може да доведе до хранително отравяне, затова трява да сме сигурни, че оризът е напълно претополен и пари, преди да го ядем. Също така не е добре да се оставя в хладилника повече от един ден.

Екипът е убеден, че същата техника може да бъде приложена и към други храни от този тип, богати на нишесте. "Можем ли да сторим същото и с хляба? Това е основният въпрос в случая", коментират авторите на проучването, пише obekti.bg.

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Кой е най-добрият вариант за страната след изборите?