Следвайте ни

Карфиолът - суперхраната на есента

Kapфиoлът е есенна суперхрана. Той е много пoлeзeн заpaди високото съдържание на антиоксиданти. Освен това е нискокалоричен - една чаена чаша карфиол cъдъpжa само 29 кaлopии. А в 250 г карфиол се съдържа половината от необходимата ни дневна дажба фибри.

Смята се, че е родом от Източното Средиземноморие, отглежда се предимно в Европа и Америка. Присъства често в италианската и френската кухня.

Важно е да се знае, че хора с проблеми на щитовидната жлеза не бива да го хапват суров. 

Най-добрият начин за съхранение на карфиол е в отделението за зеленчуци в хладилника. Поставете го с главата нагоре, за да предотвратите всякаква възможност да се събере влага в цветчетата, което би развалило зеленчука доста по-бързо. Без да е измит, в хладилник карфиолът може да остане свеж до 12 дни, а в хладилник с технологията BioFresh или Biofresh Plus той може да остане свеж цели 21 дни. Препоръчително е да приготвите карфиола до 2-3 дни, след като го купите, защото, ако седи по-дълго в стандартния хладилник може да започне да излъчва аромат на сяра.

С карфиол може да приготвите хапване много бързо. Единият вариант е да го разкъсате на розички и да го сложите на уред с пара за пет минути. После го посолете, сложете зехтин и балсамов оцет и го поднесете с горчица в отделна купичка.

Суровият карфиол се съчетава добре с обикновено зеле и моркови, подправени с лимон, зехтин и малко чесън.

Загрейте в тиган малко олио и добавете наситнена една глава лук, кимион на зърна, куркума, джинджифил и черен пипер. Добавете четвърт кайма и бъркайте, докато месото покафенее. След това добавете една консерва домати и 150 мл вода. Когато течността заври, сложете два картофа, нарязани на дребни кубчета, а към края на сготвянето им пуснете вътре и глава карфиол на розички.

Крем супата от карфиол пък е идеална за хладните есенни вечери. Задушете лук в дълбока тенджера, добавете 1-2 лъжици брашно и разбъркайте добре. Долейте 100 мл бяло вино и добавете карфиола на розички. Долейте 200 мл прясно мляко и толкова вода. Варете до омекване и пасирайте. Подправете със сол, кимион, индийско орехче и сервирайте всяка порция с голяма лъжица заквасена сметана. Към тази супа можете да добавите броколи, брюкселско зеле или тиква.

 

Ангелина Димитрова

Редактор

Ангелина Димитрова е завършила Българска филология, има магистратура по Публична администрация и специализация по Журналистика. Била е съдебен репортер и редактор в "24 часа“.   Още

Анкета

За какво бъдеще на Пловдив трябва да работи новият кмет?