Следвайте ни

Дюнер от маруля и диетична баница вместо джънкфуд на плажа

viber icon

Гевреци, понички, дюнери и пържени картофи - все храни, които могат да ни докарат много ядове, докато се изтягаме блажено на плажа. Дори да не броим килограмите, с които можем неусетно да се сдобием, посягайки към тях, разполагаме с достатъчно причини да ги изключим от лятното си меню. От подобни нездравословни изкушения може да ни се подуе коремът, да получим други здравословни неразположения, а и не сме на сто пронта сигурни за качеството и условията, в които се съхраняват.

Затова най-доброто решение е сами да си приготвим храната за плажа - която може да е хем вкусна, хем полезна и с гарантирано добро качество.

Много лесна и бърза е здравословната баница с овесени ядки - нискокалорична и без добавена мазнина. Тя е чудесен избор както за закуска, така и за всяко друго хранене през деня. Приготвя се изключително бързо и лесно - трябва ви само една голяма купа и 4-5 съставки. Нужни са 100 г фини овесени ядки; 2 големи яйца; 150 г кисело мляко; 200 г котидж сирене (можете да замените с извара); микс семена за поръсване; сол на вкус и бакпулвер.

Всички съставки се смесват, изсипват се в тавичка и се пече в загрята фурна на 180 градуса за половин час. Става сочна отвътре и човек никога не може да спре след първото парче.

Другото примамливо предложение за плажа е дюнер от маруля или айсберг. Това е прекрасна опция вместо салата или дюнер. В големи листа от маруля поставяте нарязани зеленчуци по ваш избор или други любими продукти. След това увивате сандвичите във фолио и ето ви перфектната закуска на плажа.

Приятна и засищаща е салатата от пълнозърнести храни (покълнало жито, кафяв ориз, булгур, киноа, кус-кус). Зеленолистните салати са много полезни, но не са трайни и поради това не са особено подходящи за плажа. А пълнозърнестите храни, освен че издържат на летните горещини, са и лесни за опаковане.

Ще ни освежат и заредят с енергия и всички прясно изцедени фрешове, кокосов орех и черен шоколад! Може да добавите също сушени плодове или да ги комбинирате с ядки - бърза и здравословна закуска за плажа, съчетала перфектно въглехидрати и протеини, антиоксиданти и омега-3 мастни киселини.

Винаги правилен избор Пресни плодове, сурови зеленчуци и ядки

Най-добрият избор за плажа са цитрусовите плодове, динята, боровинките, мангото и кайсията. Всички те съдържат високи нива на фитохимикали, които защитават кожата ни от вредните ултравиолетови лъчи. Макар че това в никакъв случай не означава, че не трябва да използваме слънцезащитни продукти, тези плодове могат да помогнат допълнително да се предпазим от вредните ултравиолетови  лъчи. Освен защитните си свойства повечето сезонни летни плодове са идеалната здравословна и освежаваща закуска на плажа!

От гледна точка хигиената на плажа, а и самата свежест на плодовете, вземете си цели, а не предварително нарязани плодове! Да хапнем диня и пъпеш за закуска у дома и да пъхнем в чантата праскови, нектарини, ябълки и грозде.

Суровите пресни зеленчуци също са идеален избор - морковчета с лимон, червени чушки, прясна краставица, а защо не и броколи - идеалната следобедна закуска за плажа! Зеленчуците са чудесен източник на вода и помагат за  хидратацията на тялото.

Ядките също са чудесна преносима закуска с протеини, фибри и здравословни мазнини. С тях обаче може да прекалим доста лесно, затова ги разделете на порции преди плажа. Вземете си сурови орехи, бадеми, кашу, фъстъци или шамфъстък, естествено, предварително изкиснати!

Две идеи за бърза закуска под чадъра

Пълнозърнести крекери 

Ако слънцето ви изкушава да си  похапнете снакс, то за плажа си вземете хрупкави пълнозърнести крекери. Това ще ви помогне да устоите на вредния чипс и солети, продавани на плажа. Освен това с високото съдържание на фибри в крекерите ще се чувствате сити за дълго, което ще ви ограничи до само една порция. Избирайте крекери, приготвени с интегрално, лимецово брашно и задължително с квас, без добавена захар или сушени плодове.

Банани с тахан

Не може да решите между сладко и солено? Искате да  похапнете нещо вкусно и лесно за приготвяне, което да ви засити? Бананът с пълнозърнест тахан е чудесно решение. Бананите са пълни с калий, както и с витамините В6 и С. Добавете тахан по избор, намажете го директно върху банана или се насладете на тази небесна комбинация тахан върху филийка  пълнозърнест хляб или оризовка - така ще сте пълни с енергия през целия ден.

Срещу досадните калории: Шишчета от плодове заместват сладоледа

Може да замените така обичания сладолед с шишчета от свежи плодове

Ябълка, нектарини, череши, киви и банан - всички те ще се превърнат в страхотно лакомство на плажа. Съдържат витамини, особено нужната ни в горещините вода и плодова захар, която ще задоволи апетита ни за сладко. Освен това те няма да натоварят допълните стомаха ни, за разлика от млечните продукти в сладоледите.

За едно плодово шишче ще трябва предварително да нарежете любимите си плодове, да ги наредите на шишчето и да ги замразите във фризера. На следващия ден ще имате вкусен плодов „сладолед“. И не забравяйте, че трябва да ги съхранявате в хладилна чанта. 

Изпитано: Пръчици с хумус

Тези полезни хрупки ще ви отнемат малко време преди плажа. Вземете краставица, морков, зелена или червена чушка и ги нарежете на пръчици. Сложете ги в кутия и я пъхнете в хладилната чанта. 

Към тях може да си приготвите вкусен хумус - получава се страхотна лятна комбинация. За него са ви нужни 300 грама сварен нахут, 2 с.л. сусамов тахан, 2 с.л. лимонов сок, 4 с.л. зехтин и сол на вкус. Сложете всичко в блендера и го включете за минута. По желание може да добавите 1-2 скилидки чесън. 

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

За кого бихте гласували, ако изборите бяха днес?