Подай сигнал

Градските рейсове пред фалит

Субсидията за превозвачите не е увеличена въпреки обещанията от Общината

Транспортът в Пловдив

от Валентина Йеремиева 1717 прегледа 0

Пловдив може да остане без обществен транспорт

Пловдив може да остане без обществен транспорт, ако общината не увеличи субсидията за губещи линии и преференциалното пътуване на служители в бюджетните звена, алармират превозвачите. В проекта на бюджета на Пловдив за тази година актуализация на парите не е предвидена. Парите остават същите, както и през 2018-а - 5 950 000 лева. Транспортните фирми ще получат още около 50 000 лева за абонаментни карти, които се полагат на служители от администрацията. За тях се плаща от градската хазна.

През декември превозвачите внесоха в община Пловдив писмо, в което настояха за увеличаване на субсидията. Мотивите им са нарасналите разходи за гориво, поддръжка, ток в обслужващите бази и заплати. На срещата, проведена в края на миналата година, кметът е уверил шефовете на транспортните фирми, че тази година ще им бъдат осигурени допълнителни средства. Превозвачите твърдят, че за нормална работа по обслужването на 29-те линии са необходими още 3,6 млн. лева, или общо 9,6 милиона годишно. В предложението за бюджета, който ще се обсъжда на 30 януари, увеличение няма.

Градският транспорт се обслужва от фирмите "Хеброс бус", "Автобусни превози - Пловдив", "Меритранс", "Автотранс 2000", КЗК "Златанови" и "Алма бус". Шефовете са разтревожени, че съвсем скоро няма да могат да плащат заплати и гориво, а пред вратите им ще се наредят съдия-изпълнители. "Ситуацията е много тежка, всички цени растат, а ние от няколко години получаваме едни и същи средства, като в същото време трябва да плащаме вноски за лизинг, тъй като обновихме изцяло автопарка", сподели инж. Димитър Чолаков от "Автотранс 2000".

"Всеки месец губим по около 100 000 лева. За наша изненада се оказа, че инвестициите, които ние направихме, за да возим пътниците в нови автобуси, тежат като воденичен камък. Заради недостиг на средства закъсняваме с лизингови вноски", коментира Петко Ангелов, собственик на "Автобусни превози" и "Меритранс".

Превозвачите напомнят, че в столична община плаща за един километър пробег над 3 лева, а в Пловдив цената е почти двойно по-ниска.

Коментари