Градският транспорт пред фалит

Превозвачите искат Община Пловдив да увеличи субсидиите с 3,6 млн. лева

За по-големи субсидии настояват транспортните фирми, които обслужват 29 автобусни линии в Пловдив.  "Губим по 100 000 лева всеки месец и ако продължава така, фирмите ще фалират", предупреди вчера Петко Ангелов, собственик на "Автобусни превози" и "Меритранс". Превозвачите са внесли мотивирано писмо в Община Пловдив с искане годишните дотации да се завишат най-малко с 3,6 млн. лева. В предишните години фирмите си деляха 4,9 млн. лева, а тази година общинските пари за целия градски транспорт са увеличени с един милион, което означава, че общата дотация е 5,9 млн. лева. В същото време обаче имат повече курсове. С администрацията се водят разговори и оттам са обещали на превозвачите да вдигнат компенсацията. Бюджетът  за 2019 г. обаче не е готов и не е ясно дали искането на превозвачите наистина ще бъде удовлетворено и в каква степен.  

Линиите се обслужват от фирмите "Автобусни превози", "Меритранс", "Хеброс бус", "Автотранс 2000", "Алма бус" и "Златанови". В градския транспорт работят 1200 души, на които трябва да се плащат заплати, като се има предвид, че минималната се вдига от януари. Допълнителните пари ни трябват, за да оцелеем, подчерта Петко Ангелов. 

"Изправени сме пред фалит и ако не се завиши дотацията, ще се стигне до спиране на рейсове", потвърди инж. Димитър Чолаков от "Автотранс 2000".  "Преди карахме автобуси за по 15-20 000 евро, а в последните няколко години изцяло обновихме градския транспорт с висок екологичен клас автобуси, които струват по 150 000 евро. Няма как да ги купим с наши средства, защото градският транспорт не носи голяма печалба. Сега изплащаме лизинги и заеми, което е допълнителен разход за всички фирми", изтъкна Чолаков. Той напомни, че цените на горивата и всички останали разходи скачат нагоре. Освен това в транспорта има все по-голям недостиг на шофьори и кондуктори, а с ниски заплати няма как да бъдат привлечени кадри. В същото време основните пътници в рейсовете са пенсионери, ученици, студенти и служители, които пътуват на преференциални цени. 

В София за километър пробег общината плаща 3,85 лева. В Пловдив цените са между 1,65 и 1,85 лева в зависимост от автобуса. В столицата рейсовете се купуват със средства от общинския бюджет, а в Пловдив всички инвестиции са направени от транспортните фирми, напомнят превозвачите.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?