Георги Стаменов: Кметът трябва да умее да изслушва

Тежкият трафик в Пловдив може да се разтовари, ако се реализират инвестиционни проекти в пътната инфраструктура

Георги Стаменов е роден в Пловдив на 28 май 1980 г. Учил е в ОУ „Петър Берон” и Професионална гимназия по хранителни технологии и техника. Магистър по финанси, счетоводство и контрол с диплома от Университета за национално и световно стопанство - София. От 2011 г. до октомври 2015 г. е общински съветник от ГЕРБ. От ноември 2015  г. до настоящия момент е кмет на район „Централен“. Женен, с две деца.


Г-н Стаменов, до местните избори остават три месеца и се очаква наесен да има отново голяма битка за управлението на Пловдив. С какво вие, политиците от ГЕРБ, се надявате да преборите конкуренцията?

Преди да стана кмет, един мой приятел, на чието мнение изключително много държа, ми даде съвет, че предизборната кампания е четири години работа и един месец припомняне какво е постигнато. Надявам се да не съм го подвел и сега пак искам да чуя мнението му. Смятам, че ние, а и самият аз, ще можем да излезем с гордо вдигнати глави пред пловдивчани благодарение на  постигнатото в рамките на мандата.

Имаме ясна управленска  програма за следващите четири години.

Това е нашето предимство пред конкурентите.


Успяхте ли да изпълните  ангажиментите, които поехте през 2015 г.  като кмет на район „Централен“?

Тези четири години бяха изключително благодатни. Благоустроихме много междублокови пространства. Ясно регламентирахме местата за паркиране и зелените площи. Обновихме над 20 детски площадки, например на ул. „Кап. Райчо“, на ул. „Младежка“ и  „Загоре“, на бул. „Свобода“и на ул. „Бузлуджа“. В момента изграждаме още две. Реализирахме важни инфраструктурни проекти  - основен ремонт на  бул. „Руски“, „Васил Априлов“, „Свобода“, ул. „Гладстон“,  „Любен Каравелов“, „Никола Петков“, „Отец Паисий“, подлеза на ул. „Гладстон“, цялото пространство до Понеделник пазара. Последната придобивка е изложбената зала „Капана“ на ул. „Райко Даскалов“ ​- изключително пространство както за модерно, така и за класическо изкуство. Завършваме ремонтите на един изстрадал обект - Бунарджика. От 1937 г., когато е благоустроявано тепето, до днешна дата освен поддръжка нищо не е реализирано. В източната част на хълма възстановихме осветлението, шадраваните, акведуктите, алеите, каменната пързалка. Направихме и нова атракция - два батута. 

Ремонтът на Бунарджика ще приключи през  август

и съм убеден, че това място ще стане едно от любимите на пловдивчани. Няма да споменавам по-малки ремонти на улици и тротоари, което е задължение на всяка администрация. Но няма как да не се радвам на промяната в зоната между бул. „Кн. Мария Луиза“ и  „Марица-Юг“, където се извърши комплексно благоустрояване със средствата по оперативна програма „Региони в растеж“.  Някои улици в този квартал бяха в критично състояние, на места -  с калдъръм.  Когато дойдохме в кметството, заварихме класьор с над 500 жалби от гражданите с молби за ремонт. Сега целият този район е обновен.


Има улици, за които не стигнаха европейските пари. Те ще бъдат ли ремонтирани? Например ул. „Неофит Бозвели“, част от която е с калдъръм и кал?


 С  наши средства довършихме ул. „Козлодуй“ и в момента с финансиране от общинския бюджет се благоустроява пространството между бул. „Шести септември“ и ул. „Ламартин“. Ако през септември в бюджета се намерят около 300 000 лева за подмяна на канализацията, осветлението и новата настилка, ще започнем ремонт и  на ул. „Неофит Бозвели“. В същата зона се извършват основни ремонти на две детски градини на ул. „Тополница“ и „Марагидик“. За изграждане на  новата сграда на ДГ „Каменица“ е издадено строително разрешение. В Съдийския квартал подготвяме проекти за  ясли и градина  с по 6 групи.


Паркирането остава сериозен проблем не само за район „Централен“, но и за целия град. Как може да бъде решен?

В този мандат успяхме да се преборим с над 1200 гаражни клетки в района, за да осигурим повече места за автомобилите. 30% от гаражите бяха превърнати в зимници, работилници, сервизи, битови стаи. След премахването им в голяма част от района

изградихме нови паркинги за над 1300 коли,

от които повече от 300 места са предоставени на граждани срещу месечен наем. Интересът към платеното паркиране е голям и ще продължим тази практика. Истината е, че има още много зони, където трябва да бъдат направени паркинги поне за още 1300 коли - с  нови настилки, осветление, озеленяване.  За това се изискват средства, които, за съжаление, не ни бяха дадени. Надявам се в следващия мандат  да се заделят повече пари за ремонти  в жилищните квартали. Проблемът е, че  Пловдив  е  проектиран  за около 80 000 автомобила, а в момента   по улиците на града се движат над  220 000 коли. Предвидено е в центъра  да се изградят два многоетажни паркинга - на ул. „Любен Каравелов“, до мол „Марково тепе“, и на ул. „4 януари“ на мястото на ТЕЛК.  Има възможности  за буферни паркинги, като например до кръстовището на бул. "Шести септември" и "Източен", където могат да се обособят 160 места. Оттам до Стария град са две спирки с градски транспорт.

Милиони са инвестирани в уличните ремонти, но отново чакаме в задръствания.  Как може да бъде решен проблемът с трафика?<$>

Чрез реализация на няколко ключови инвестиционни проекти. Един от тях е нов мост, който  ще свърже директно бул. „Копривщица“ с бул. „България“. Трафикът ще се разтовари, ако се изгради пътна връзка от бул. "Цар Симеон", бул. "Александър Стамболийски", по ул.  "Модър през бъдещия подлез под жп линията, ул. "Царевец", "Свобода", "Копривщица", новия мост над Марица с изход на бул. "България, а оттам - по ул. "Георги Бенев" до Голямоконарско шосе и до бул. "Северен". Така затваряме вътрешния ринг и осигуряваме възможност за по-бързо преминаване. Много спорове се водят

за евентуалното събаряне на Бетонния мост.

Според мен най-напред трябва да бъде изграден пробивът под Централна гара и тогава да се мисли за моста. Добре би било тази удобна пътна връзка да се запази. Има възможности и за изграждането на автомобилен подлез до Водната палата, но това е половината от проекта. Трябва да се помисли много сериозно за бул. „Марица-Север“.  Във всеки голям европейски град, където има река, трафикът върви еднопосочно от двете страни на реката. Това ще даде две - три ленти за  интензивно движение без светофари във всяка една от посоките. В следващия мандат този проект трябва да бъде изкаран от шкафовете на Община Пловдив, да се актуализира, да се финансира и да се изпълни.

Често упрекват ръководството на Община Пловдив за еднолични решения и липса на  диалог с хората. Какво трябва да бъде управлението?

За тези четири години имах радостта да се срещна с над 3000 граждани, които са ме потърсили с проблем или предложение. Нямам работен ден, в който да не съм приемал хора, без значение дали са били предварително записани. Откровен  съм - ако има възможност, казвам, че ще помогнем, ако не, обяснявам, че не можем да го направим. Контакти с хората са много полезни -  чуваш различни мнения и можеш да научиш неща, които помагат в работата. Убеден съм, че

комуникация с професионалните гилдии е градивна,

защото там са експертите и техните знания са изключително важни в управлението.


Името ви се споменава като кандидат на ГЕРБ за Пловдив. Бихте ли поел такава отговорност?<$>

Определям го като добра оценка за свършената работа. Благодаря на хората, които са ме припознали в това амплоа. Но на този етап мога да кажа, че с мен не са водени разговори на тази тема. Като демократична партия ние ще номинираме кандидати за кмет на Община Пловдив, кметове на райони и общински съветници на събранията, които започват от днес. Имената на хората, получили най-много гласове, ще бъдат изпратени в Изпълнителната комисия, за да се вземе решение кои са кандидатите на ГЕРБ  за предстоящите избори.

Какъв трябва да бъде кметът било на район или на града?

Общественик. Да умее да изслушва всички и да бъде смел, за да взема важни-те за града решения. Да е диалогичен, да използва професионализма на браншовите организации,работлив и честен.

Как възприехте предупреждението на Бойко Борисов за сини и червени лампи?

Премиерът ни напомни, че ние сме тук, за да работим, и да бъдем това, за което  през  2008 г. се създаде ГЕРБ - нашият район, нашият град и нашата държава да станат добро място за живеене, да бъдем горди българи и горди европейци.

Какъв е вашият мотив да участвате в управлението на Пловдив?

Като кмет имаш възможност да подготвяш проекти за града, да ги реализираш и да се радваш, че си постигнал нещо, което прави живота на всички по-добър.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
18 коментара
Йвайло Иванов

Йвайло Иванов

26.02.2020 | 01:45

Георги Стаменов е типичния герберски лумпен! Некадърен, нагъл и простоват! Достоен кадър на мутрата! Пълен дебил!

Отговори
0 0
Дидо

Дидо

26.07.2019 | 01:44

Къде е Бойко Борисов,къде изчезна тоя пич? Няма го при прасетата, няма хо в НАП , не го видях във ВСС. Не кара ли вече джип, катер, електрокар? Няма ли кръщенка? На кого ни остави ?

Отговори
1 1
Бандеров

Бандеров

25.07.2019 | 23:01

Абсолютно некадърен! Не става и за чеп! Луди ли сте да го предлагате? Иначе си оправи улица Захари Стоянов където се сдоби с два апартамента.

Отговори
5 1
Даниел Пачев

Даниел Пачев

25.07.2019 | 16:05

Опаааа! Апартаментгейт се заформя и около кмета на "Централен" Георги Стаменов https://www.plovdiv24.bg/novini/plovdiv/Apartamentgeit-se-zaformya-i-okolo-kmeta-na-Centralen-Georgi-Stamenov-885118

Отговори
4 1
От тоя кмет не става

От тоя кмет не става

24.07.2019 | 17:31

Какво изслушваш ти? За четири години не си приел нито един човек, какво умееш да изслушваш ти? Сега ли се сети, два месеца преди изборите. Пълен хуморист, пластмасов клоун!

Отговори
7 2
Ковачева

Ковачева

23.07.2019 | 12:41

Ще гласуваме за всеки друг, но не и за Стаменов! По-западнал район Централен никога не е бил. Минете по която и да е квартална улица и вижте занемарените зелени площи. Започвам да подготвям съседите за изборите. ЗА ВСЕКИ ДРУГ, НО НЕ И ЗА СТАМЕНОВ!

Отговори
12 4
Чичковитеславчовипразнотиквеничковчета

Чичковитеславчовипразнотиквеничковчета

23.07.2019 | 10:35

Видяхте един кадърен човек, уплашихте се и отворихте пазара за плюнки. Явно е! С кого от досегашните ще го сравните? С Райна или с Титюка? Да не говорим за вашия патрон. Цял мандат бля-бля и кървави писма.

Отговори
7 8
 Амиии

Амиии

23.07.2019 | 07:35

Не знам, записките му са детайлни, но районът никога не е бил толкова мръсен, толкова изоставени коли не е имало. Така и не вдигнаха двата буса и смолянския мерцедес от ул. "Младежка" - бива такава срамота. Събират толкова боклук, че чистачкиге, които и без това не чистят особено, а по цял ден висят зад бившето кино "Младост", не могат да смогнат милите с една улица. Освен това има един гниещ камион в близост до кръстовището на "Тракийски юнак" с "Копривщица", паркирал е точно пред трафопоста. Онзи ден падна един клон на обновената площадка на ул. "Загоре", която остана единствена от още две премахнати в района. Парковото пространство си е в плачевен вид, пешеходните алеи са тревясали. Нищо не е свършено, само големи думи, а контрол никакъв.

Отговори
10 4
Браво!

Браво!

22.07.2019 | 17:30

Най-накрая една адекватна номинация! Адмирации за това младо момче, което за първи път от 40 години реши проблема на нашата улица. Ще го подрекпим!

Отговори
9 12
Титюков, работи, спри да плюеш

Титюков, работи, спри да плюеш

22.07.2019 | 14:36

Ало, троловете на китука, спрете, че стана прекалено явно...

Отговори
13 2

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?