Подай сигнал

Галерията на "Гладстон" отесня, преди да отвори врати

"Пловдив 2019" показва немски медернист, докато Дружеството на художниците чака испанеца Лиебана

Култура

от Росен Саръмов 1284 прегледа 0

Три седмици преди официалното откриване на новата художествена галерия на ул. „Гладстон”, залата вече отесня.

Артпространството е ангажирано за прояви под шапката на Общината и фондация "Пловдив 2019", а предишните стопани от Дружеството на пловдивските художници са вън от играта.

„Имаме три големи планирани събития, които смятахме да правим в новата зала, а се оказва, че тя е заета до края на годината”, обясни председателят на дружеството Снежана Фурнаджиева.

Пръв в новата зала ще нареди картините си Румен Жеков. Неговата изложба е под патронажа на кмета Иван Тотев.

Веднага след това галерията ще е окупирана до Нова година с

експозиция на германски модернисти,

поканени от фондация „Пловдив 2019”.

„Нашите три събития са планирани и вкарани в афиша на ЕСК. Готвим ги от две години. Сега на улицата ли да ги правим”, чуди се г-жа Фурнаджиева.

Най-важното от тях е изложбата на испанския художник и поет Хинес Лиебана. Тя трябва да бъде открита на 22 октомври с концерт на пианистката Мария Долорес Гайтан и цигуларя Марио Хосен. Лиебана изобщо

не е случаен творец

- той е и основател на популярната в Испания поетична група Cantico от град Кордоба.

Зад гостуването му стои институтът „Сервантес” и посолството на кралството. На откриването трябва да бъде официално представен новият испански посланик.

„Засега сме на улицата, защото тогава "Пловдив 2019" ще коват картини от велпапе по стените на новата галерия”, негодува Фурнаджиева.

От институт "Сервантес" са изпратили на 2 август писмо до Дружеството, където питат загрижени къде ще се организира проявата.

По план на 3 септември Дружеството трябваше да открие и традиционната изложба „15х5”, която е част от Есенния салон на изкуствата.

„Засега тя също остава на улицата”, лаконична е Фурнаджиева. Другата голяма проява е изложбата "100х100" на 110 пловдивски художници, които

трябва да покажат 130 творби.

Всичките са голям формат - метър на 1,4 метра. Още преди две години е решено да бъде открита в новата галерия на 1 октомври.

Зам.-кметът по културата Александър Държиков каза, че е предложил на Дружеството трите етажа от Дома на културата „Борис Христов” за изложбата "100х100".

„Те са пригодени за такива събития - можем веднага да ги предоставим. Събитията на г-жа Фурнаджиева са планирани за залата на „Гладстон”, казва Държиков.

Дружеството обиколило трите етажа и изчислило, че на тях ще събере само 70 от творбите.

Коментари


Възмутително е, че си позволява да "движи" международните културни връзки шефката на една . . . АГИТКА от самозванци, сякаш няма кой. "Готвели ги от две години" - ами да де, егати лежачката по гръб! Пловдив не може и никога не е можел да изхранва повече от десетина художници и скулптори; останалите учителстваха, и то ДИПЛОМИРАНИ ОТ АКАДЕМИЯТА -ИСТИНСКАТА НЕ КИЛИЙНАТА АМТИ+И+ЦИРК. 450 ГЛАВИ "артаджия" няма как да се самозват приемници на южнобългарските и на СБХ - където критериите за членство са високи; и оттам да драпат за . . . "собственици". Лузърз!

Дружеството на художниците не дава и една стотинка за нищо, а само иска! Претенции, претенции, претенции! Построиха ли я тая галерия, построиха я, хубава ли е , хубава е, кво искате? Има 100 галерии в града на същите тия художници от дружеството, ама не сакън Фондацията да не направи нещо там. Защото организаторите им искат се хранят безплатно на Общинския бюджет. Не една такава "мениджърка с чужди пари" е ревала през последните години че не може да изпъкне, като "лайно в рядка кал". Айде моля ви се с Общински пари всеки може да се прави на велик мениджър на изкуство!

Благодарим на Община Пловдив и кмета Тотев за новото бижу "Изложбената зала"! Пловдив никога не е бил до прекрасен и с толкова много културен живот. Цял живот там ще излагат пловдивските художници, така че докато сме Европейска столица на Културата 2019 напълно нормално е там да излагат европейски творци от всички страни. Ясно е че малоумните тролове за пореден път ще се изкривят от злоба, но хора разберете това не е "КичукПарижката столица на културата 2019"! А и заглавието на Марица, задължително с критична анотация, допринася прекрасно за подбуждането на долни невежествени страсти от платената група критици!

Маминия си прави каквото поиска,вместо да остави галерията на дружеството.....пак ония малкия червендалест тип от ЕСК-2019,където не си знае заплатата се е уредил,мишоци.....

Вместо да експонираме работите на чудесните пловдивски творци на ЕСК ще показваме чужди модернисти. Позор за тотев!