Подай сигнал

Ето как Общината излъга МРРБ за реализирания Транспортен проект в Пловдив

Транспортът в Пловдив

от Екип Марица 2695 прегледа 0

Ето как Общината излъга МРРБ за реализирания Транспортен проект в Пловдив

„Марица“ алармира за проблема с реализирането на Транспортния проект от 2015 година. Още тогава попитахме МРРБ - управляващ орган по програмата, по която е финансиран въпросния проект, защо всички дейности са разплатени, а голяма част от системите, които бях цел на инвестицията за 44 млн. лв., не работят. От отговора става ясно, че служителите в Община Пловдив са подвели министерството, управлявано по онова време от Лиляна Павлова, че всичко с проекта е наред. В отговора си до "Марица" от МРРБ обясняват и как трябва да се уредят отношенията между Общината като възложител на услугата и превозвачите след въвеждането на системите за управление на трафика и електронното таксуване, реализирани със средства по проекта.

Ето част от писмото до "Марица" от МРРБ с дата 25 януари 2016 година:

Във връзка с поставените от Вас въпроси относно приключването на Проект „Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в град Пловдив” Ви предоставяме следната информация:

Въпрос:

Може ли да се приеме, че дейностите по проекта са приключили, ако основните компоненти, обект на финансиране, не са въведени в действие. Конкретно за този проект те са:

1.1 Към днешна дата /14 януари 2016 г./ не са монтирани информационните табели по спирките на градския транспорт, които са част от инвестицията в проектното предложение.

Отговор: Информационните табла по спирките, които са в обхвата на проект „Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в град Пловдив” са монтирани. В проекта не е предвидено монтирането на информационни табла на всички спирки на градския транспорт, които са над 500 бр., а само на 354 бр. от тях, в зависимост от определения финансов ресурс за проекта, местоположението на спирката и броя линии преминаващи през нея.

1.2 Системата за електронно таксуване в градския транспорт /също обект на инвестиция в този проект/ не е въведена в експлоатация.

Отговор

Съгласно Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт по основни автобусни линии на територията на община Пловдив, приета с Решение № 407, взето с Протокол № 21 от 17.12.2015 г. на Общински съвет – Пловдив, електронното таксуване се въвежда от 01.04.2016 г. След тази дата влизат в сила новите превозни документи и съответния начин на пътуване. Доставено е и монтирано оборудването на Системата за електронно таксуване. Същата е въведена в експлоатация. В последствие се откриха стилистични грешки в изписваните текстове на менюто на автоматите за продажба на билети, които по същество не влияят на функционалността на устройствата. На изпълнителя бе разпоредено донастройването на софтуера на български език. Към настоящия момент констатираните забележки се отстраняват. Следва да се има предвид, че за да бъде въведена в реална експлоатация системата за електронно таксуване е необходимо да бъдат въведени цените на превозните документи, които съгласно цитираната наредба следва да се определят с решение на Общински съвет – Пловдив.

1.3 Не са въведени в експлоатация още системата за контрол и управвление на трафика чрез автоматизираните светофарни уредби.

Отговор

Системата за управление и контрол на трафика е въведена в експлоатация. На всички кръстовища в обхвата на Компонент „Светофари и контрол” са доставени и монтирани нови светофарни контролери. Доставени са и са монтирани трафик-детекторите, CCTV-камерите, светофарните секции за автомобили, пешеходци и велосипедисти. В автобусите са монтирани радиомодеми за подаване на заявка за приоритет. Доставено е и е монтирано оборудването в Центъра за управление на трафика. Въведен е специализираният софтуер на системата. За достигането на пълната ѝ функционалност е необходимо натрупването на исторически данни, които да определят реакцията и на определени кръстовища в зависимост от ситуацията в конкретен ден и час. С цел осигуряване на безопасност беше въведена нова организация на движение, в съответствие с извършеното проучване на трафик-сигнализацията и с приетите проектни решения. Основен момент е въвеждането на защитени леви завои на ключови кръстовища с голям брой регистрирани ПТП-та.

26.01.2016 г.

Пресцентър МРРБ

Коментари


Шефът на транспортна фирма „Автотранс 2000“ Димитър Чолаков събирал пари за подкупи на общинари от останалите превозвачи. Това скандално разкритие направи управителят на „Хебросбус“ Веселин Дошков. По думите му парите са събирани за общинския съветник Николай Радев. Според Дошков пари са събирани за решаване на проблеми със субсидии, за преразпределяне на средства останали от карти и различни проверяващи. Сумите са варирали между 2 и 5 хиляди лева.

Експертите, приели и подписали протоколите от името на МРРБ трябва да бъдат осъдени и вкарани в затвора! Екипът от общината, приел системите по проекта - също! Това са десетки милиони откраднати пари! Лично кметът на няколко пъти лъжеше и заблуждаваше гражданите, че системата ще заработи! Но не е само този договор! Всички проекти на общината за последните 8 години трябва да бъдат подробно проверени!

АЙДЕ СЯ МАРИЦА ВИ ВИНОВНА ЗА ГЕШЕФТИТЕ НА МАМИНИЯ. ТОЯ СЕ ОЛЯ. БЕ МАЙНА. НЕ КРАДЕ , А НАПРАВО ГРАБИ И КАТО СПИ БЕ.ТАТАРСКА ОРДА НЕ Е БИЛА ПО ГРАБЛИВА.

Тотев няма никаква заслуга за Транспортния проект на стойност от 44 милиона в пълния му размер.Той беше спечелен за града от екипа на Славчо Атанасов. НО РЕАЛИЗАЦИЯТА МУ СЕ ОСЪЩЕСТВИ ОТ НЕКЪДЪРНИТЕ И КРАДЛИВИ ТОТЕВИ РЪЧИЧКИ.И ЕСТЕСТВЕНО БЕ ПРОВАЛЕН.

Марица , я кажете какво ви харесва , за да го напиша Яка цензура

Вижте го бе . Тоя с мазната муцуна - най-големият крадец в най-новата история на България . Още в първият си мандат окраде толкова много , че цялата му фамилия до девето коляно се нагуши до края на живота си с пари . През вторият мандат се нагушиха и районните кметове покрай него . Ама така е , когато държавата това сме ние (ГЕРБ) и полиция , съд и прокуратура са наши хора . Гласувайте хора отново за тази крадлива алчна сган , която не само че не мисли за народа , ами и краде от него !

Тотевци , колкото искате !!!!Предлагам , критериите , към всички придобили по няколко апартамента , (може и без асансьор)може и блок, а може и цял квартал , да са еднакви!!!!

Споко шматки. Цялата прокуратура гледа шедьовъра на незабравимия Пьотр Чайковски ЛЕБЕДОВО ЕЗЕРО.Не им съсипвайте представлението с някакво си транспортно проектче за 20 милиона.Ванката що по-големи подвизи е правил, та за тая дреболия ли се заяждате.

В БОЙКОВАТА ДЕМОКРАЦИЯ!!!!БРАВО МАРИЦА !!!!!НЕ БИХ ДАЛ И СТОТИНКА ЗА ВЕСТНИКА ВИ

ТОТЕВ ИМАМ ВЪПРОС КЪМ ТЕБ И ЧАКАМ ОТКРОВЕН ОТГОВОР......ТИ ТЪЙ ЛИ ЩЕ НАБУТАШ 20 МИЛИОНА!!!!! НА ФИРМА РАБОТЕЩА ПО ЧАСТНИТЕ ТИ ОБЕКТИ, ПРИМЕРНО КВАРТАЛА ,КОЙТО СТРОИШ НА КАМЕНИЦА , БЕЗ ТАЗИ ФИРМА ДА СИ Е СВЪРШИЛА РАБОТАТА.АМА С НАШИТЕ ПАРИ МАЙ МОЖЕ А????

Човекът , сиреч испанците, каза чекай малко.Гепи парите.Дръжте му петите.

Не може за всичко все кмета Тотев да е виновен. Не по негово време се раздържави общинския транспорт. Не е ли редно Областния да огледа и частния междуселски транспорт. За Пловдив- има кмет. И той се казва Иван Тотев. Когато изберем следващия- въпросите към него.

Поредният неработещ,но усвоен проект.Ще ги проверят ли,къде и кога?

Тотев гнида

20 МИЛИОНКИ ИЗГОРЕХА.МАМИНИЯТ ЯКО ПАК Е НАМАЗАЛ ФИЛИЯТА ДА НАЕМЕ ТЕЗИ ИСПАНСКИ МОШЕНИЦИ, КОИТО ОТДАВНА СИ ЗАКРИХА ОФИСА В БЪЛГАРИЯ И СЕГА СА НЯКЪДЕ ПО ПЛАЖОВЕТЕ НА ЕКЗОТИЧНИ ОСТРОВИ С НАШИТЕ ПАРИ.ОДИ ГИ ТЪРСИ.

Кметът да оправи системата за негова сметка що всичко е наред! Ако нещо не е съгласен - на съд! Не е сигурно и за какво е платено, само за оборудването или за цялата транспортна схема.

Тотев.....ТО-Т-ЕВВВВ.......гола вода си.Знаеш ли какво е гола вода -- айрян без кисело мляко.