Ето как Общината излъга МРРБ за реализирания Транспортен проект в Пловдив
- 14:33, 15.07.2019
- 14:34, 15.07.2019
- 2716
- 17
„Марица“ алармира за проблема с реализирането на Транспортния проект от 2015 година. Още тогава попитахме МРРБ - управляващ орган по програмата, по която е финансиран въпросния проект, защо всички дейности са разплатени, а голяма част от системите, които бях цел на инвестицията за 44 млн. лв., не работят. От отговора става ясно, че служителите в Община Пловдив са подвели министерството, управлявано по онова време от Лиляна Павлова, че всичко с проекта е наред. В отговора си до "Марица" от МРРБ обясняват и как трябва да се уредят отношенията между Общината като възложител на услугата и превозвачите след въвеждането на системите за управление на трафика и електронното таксуване, реализирани със средства по проекта.
Ето част от писмото до "Марица" от МРРБ с дата 25 януари 2016 година:
Във връзка с поставените от Вас въпроси относно приключването на Проект „Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в град Пловдив” Ви предоставяме следната информация:
Въпрос:
Може ли да се приеме, че дейностите по проекта са приключили, ако основните компоненти, обект на финансиране, не са въведени в действие. Конкретно за този проект те са:
1.1 Към днешна дата /14 януари 2016 г./ не са монтирани информационните табели по спирките на градския транспорт, които са част от инвестицията в проектното предложение.
Отговор: Информационните табла по спирките, които са в обхвата на проект „Модернизация и развитие на устойчив градски транспорт в град Пловдив” са монтирани. В проекта не е предвидено монтирането на информационни табла на всички спирки на градския транспорт, които са над 500 бр., а само на 354 бр. от тях, в зависимост от определения финансов ресурс за проекта, местоположението на спирката и броя линии преминаващи през нея.
1.2 Системата за електронно таксуване в градския транспорт /също обект на инвестиция в този проект/ не е въведена в експлоатация.
Отговор
Съгласно Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт по основни автобусни линии на територията на община Пловдив, приета с Решение № 407, взето с Протокол № 21 от 17.12.2015 г. на Общински съвет – Пловдив, електронното таксуване се въвежда от 01.04.2016 г. След тази дата влизат в сила новите превозни документи и съответния начин на пътуване. Доставено е и монтирано оборудването на Системата за електронно таксуване. Същата е въведена в експлоатация. В последствие се откриха стилистични грешки в изписваните текстове на менюто на автоматите за продажба на билети, които по същество не влияят на функционалността на устройствата. На изпълнителя бе разпоредено донастройването на софтуера на български език. Към настоящия момент констатираните забележки се отстраняват. Следва да се има предвид, че за да бъде въведена в реална експлоатация системата за електронно таксуване е необходимо да бъдат въведени цените на превозните документи, които съгласно цитираната наредба следва да се определят с решение на Общински съвет – Пловдив.
1.3 Не са въведени в експлоатация още системата за контрол и управвление на трафика чрез автоматизираните светофарни уредби.
Отговор
Системата за управление и контрол на трафика е въведена в експлоатация. На всички кръстовища в обхвата на Компонент „Светофари и контрол” са доставени и монтирани нови светофарни контролери. Доставени са и са монтирани трафик-детекторите, CCTV-камерите, светофарните секции за автомобили, пешеходци и велосипедисти. В автобусите са монтирани радиомодеми за подаване на заявка за приоритет. Доставено е и е монтирано оборудването в Центъра за управление на трафика. Въведен е специализираният софтуер на системата. За достигането на пълната ѝ функционалност е необходимо натрупването на исторически данни, които да определят реакцията и на определени кръстовища в зависимост от ситуацията в конкретен ден и час. С цел осигуряване на безопасност беше въведена нова организация на движение, в съответствие с извършеното проучване на трафик-сигнализацията и с приетите проектни решения. Основен момент е въвеждането на защитени леви завои на ключови кръстовища с голям брой регистрирани ПТП-та.
26.01.2016 г.
Пресцентър МРРБ
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни