Експерти с предложение за ограничението на АМ „Тракия”

Пътни експерти предлагат да отпадне на ограничението от 90 км/час по магистрала „Тракия” или то да бъде поне частично. Ограничението важи за отсечка от 40 километра между Чирпан и Стара Загора, която е със силни неравности.

От пътната агенция също са обсъждали промяна заради голямо недоволство на шофьорите срещу ограничението.

Екип на Нова телевизия прави експеримент. Автомобил пътува с 90 км/час по отсечката, в която е наложено ограничението. За 4 минути, 14 автомобила изпреварят с превишена скорост колата на 

„Знакът за ограничението изобщо не се спазва и всеки един, който се движи по този маршрут е престъпник, защото нарушава закона. Дясната лента е абсолютно негодна за движение  и тя създава абсолютни предпоставки за самокатастрофи – там човек, който пътува често ще види как камионите се разпадат, от тях падат болтове и др.”, каза Руслан Баждеков от Института по пътна безопасност.

Водачите са на мнение, че ограничението е ненужно и служи само за да бъдат глобявани от пътна полиция.

Откакто е въведено ограничението в края на декември 2018 година до 30 юли тази година, глобените за превишена скорост в този участък са 4 546.


„Да си призная, карам с малко над 90 км/час. Според мен масово не се спазва ограничението. Може би само тировете го спазват. Най-добрата превенция е да се оправи пътят”, каза един от шофьорите - Ивайло.

Експерти предлагат и друго решение.  „Да забранят движението на леки коли в дясната лента, която да оставят само за камиони  - там, ако искат да ограничат скоростта на 70 км/ч, да сложат още един знак за забранено изпреварването и да покажат, че лявата лента е само за движение на леки автомобили и максималната скорост е 110 км/час”, коментира Руслан Баждеков.


Според пътната агенция сегашното ограничение дава резултат. През 2018 година по това трасе са станали  82 катастрофи, с 21 ранени  и 2 жертви. А за първите 7 месеца на 2019 година произшествията по 40-километровата отсечка  са 33, с 6-ма ранени, но без жертви. 

И обясняват защо не може да има две скоростни ограничения. „При движение с различна скорост в различните ленти, които са с различно качество на настилката – това би могло да предизвика тежки инциденти”, коментира Иван Досев – член на УС на АПИ.


Пътят щял да бъде ремонтиран  догодина. Кога точно не е ясно. Ясна е само цената - най-малко 60 млн. лева. Дотогава вероятно ще остане и ограничението от 90 км/час.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?