Експерти: Без Бетонния мост - тотален хаос в трафика

НКЖИ: Първо правим проект за подлеза под гарата, после ще решаваме за моста

Бетонният мост трябва да бъде запазен като алтернативна пътна връзка на бъдещия  подлез под Централна гара . Без моста в града ще настъпи хаос. Тази категорична позиция заявиха  представителите на  сдружение „Бизнесът за Пловдив”  миналия петък на срещата с генералния директор на НКЖИ Красимир Папукчийски.

 


 Дискусията беше организирана от областния управител Здравко Димитров и по инициатива на сдружението в нея се включиха  специалисти от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране /КИИП/, архитекти и автори на Общия устройствен план на Пловдив, директорът ОД на МВР старши  комисар  Атанас Илков. Участниците в разговора отбелязаха, че темата  трябваше да бъде обсъдена много по-рано, за да не се правят грешки.  И че в Община Пловдив няма практика за провеждането на дебати по големите градоустройствени проблеми, преди да се взема решение.

 


 Премахването на Бетонния мост е поискано от НКЖИ с мотив, че височината му не отговаря на изискванията за преминаване на скоростните влакове.  Затова от Националната компания още миналата година  бяха представили идейна разработка. Тя    предвижда изграждане на нова пътна връзка между бул. „Васил Априлов” и „Македония”. Снижаването на нивото започва от бившето кино „Гео Милев” на бул. „Васил Априлов”, минава  под градинката на колелото и бул. „Христо Ботев” , продължава под бившата Транспортна болница и жп ареала и излиза след автогара „Родопи”, за да се включи в ул. „Димитър Талев” и „Македония”.

 


Според  директора на НКЖИ  пробивът под гарата с цялостното му довършване ще струва 28-30 милиона лева, които изцяло ще бъдат поети от НКЖИ.  От Националната компания уверяват, че първо ще бъде построен подлез, след това ще се пристъпи към премахването на Бетонния мост.

 


Още миналата година новината беше посрещната на нож от експерти, защото поставя много въпросителни, на които до този момент няма отговор.

 


Мнението на представителите на сдружение „Бизнесът за Пловдив” е твърдо: НКЖИ трябва да търси възможност за повдигането на Бетонния мост.

 


„Пловдив  и особено район „Южен”  са гъсто населени и се разрастват.  Досега, освен надлез „Родопи”, построен преди 20 години,  в града няма нова пътна инфрастркутура. Задръстванията ще са колосални, ако се ликвидира мостът”,  предупреди арх. Тодор Абаджиев.

 


Гергана Кривошапкова, участвала в подготовката на Общия устройствен план,  цитира данните от изследването: „През  2005 г. входящ и изходящ  автомобилен  поток в Пловдив беше  60 000 автомобила, а през 2019-та - 135 000. Това са 60 процента в повече при същата пътната инфраструктура. Във всички градоустройствени планове  беше залаган пробивът под гарата, но при запазването на Бетонния мост. Категорично е доказано, че и двете съоръжения са необходими”.  

 


Експертите  коментираха, че  двете локални платна на подлеза към центъра на града и в северната посока са с ширина 4,50 метра.  Това е много тесен път, за да поеме трафика.  До този момент няма решение за обществения транспорт, голяма част от който в момента върви по Бетонния мост, акцентира Гергана Кривошапкова.

 


Инж. Емил Бойчев, председател на КИИП,  обясни, че негови колеги са  предлагали варианти как могат да се повдигнат рампите на Бетонния мост, а устоите му да се подсилят. Дори към гарата може да се изгради още една рампа.

 


Инж. Румен Хорев сподели, че на Експертния съвет в общината е чул безумната идея пробивът под гарата да се строи по тъй наречения открит способ.  Директорът на НКЖИ обаче  увери, че ще ще се използва закрит способ, без да се нарушава трафикът  по бул. „Христо Ботев”.

 


„Бетонният мост трябва да бъде запазен”, отсече и собственикът на ПИМК Илиян Филипов.

 


„За това можем да говорим, след като има проект на пробива под гарата и се направи обследването на моста”, отвърна  директорът на НКЖИ. Той допълни, че все още не е уточнено до какви коти ще се  стигне при изграждането на  подлез, нито е ясно как ще се реши проблемът с отводняването.

 


„Когато сме готови с идейната част, тогава ще коментираме” , каза Красимир  Папукчийски.

Оцени новината

Оцени новината
0/5 от 0 оценки
0/5 от 0 оценки

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
11 коментара
Защо не се изгради нова гара в периферията на Пловдив?

Защо не се изгради нова гара в периферията на Пловдив?

27.06.2019 | 16:35

А тази да си остане локална за градски жп транспорт, спирка за в бъдеще. Абсурдно е насред град да фучат скоростни влакове. Предпоставка за инциденти и катастрофи.

Отговори
4 0
ТОТЮ ДО ГЮРО

ТОТЮ ДО ГЮРО

26.06.2019 | 06:49

БРАВО,ГЮРО!!! АБСОЛЮТНО СИ ПРАВ!!! КОПАЙТЕ 80 САНТА НАДОЛУ И ВСИЧКО Е НАРЕД-БЪРЗО И С ПО-МАЛКО МАСРАФ!!!ПРОБЛЕМ СА ДИВАШКИТЕ ЗАДРЪСТВАНИЯ НА СТОЧНА ГАРА-ТАМ ДА ОТИДАТ МИЛИОНИТЕ НА НКЖИ,СИРЕЧ-НА ДЪРЖАВАТА!!!!!

Отговори
4 0
Арх

Арх

25.06.2019 | 21:39

Подлезът под гарата е замислен така, че да се опукат и поделят едни милиони. Целият Васил Априлов слиза под земята. Отклонения към Сточна гара, Коматево и Иван Вазов няма. Целта - тунелът да е два пъти по-широк и по-скъп, естествено. Тунелът всъщност ще предизвика задръствания в половината град.

Отговори
7 0
we

we

25.06.2019 | 12:00

Много лесно може да се провери какво ще стане. Спрете движението там за 24 часа и този ден ще се помни дълги години в Пловдив.

Отговори
6 0
Тракиец

Тракиец

24.06.2019 | 18:24

Това ако беше столицата, щеше да се бутне, само ако се подобри. Заспала провинция ли сме?

Отговори
4 4
Професорът

Професорът

24.06.2019 | 16:20

„През 2005 г. входящ и изходящ автомобилен поток в Пловдив беше 60 000 автомобила, а през 2019-та - 135 000. Това са 60 процента в повече ..." Не са 60, а 125% увеличение: (135000-60000)/60000

Отговори
3 1
истинската диагноза

истинската диагноза

24.06.2019 | 14:48

Не е луд, а МНОГО, МНОГО ,МНОГО КРАДЛИВ.В затвора бързо, бързо ще го излекуват от "лудоста"

Отговори
7 1
само в психиатрия

само в психиатрия

24.06.2019 | 14:46

Луд, лУД, ЛУД Тотев.

Отговори
5 1
ГЮРО

ГЮРО

24.06.2019 | 14:10

Трият коментари без обидни думи... Изкопайте терена под моста с около 80 см и не разигравайте пловдивчани. Подлезът под Гарата ще докара нови "невиждани валежи". Както се случи с подлеза на "Гладстон".

Отговори
12 0
ГЮРО

ГЮРО

24.06.2019 | 14:04

Едно просто сваляне на терена под моста с около 80 см ще реши праблема с преминаването на влаковете. Но при такова решение няма да има нищо за "гепене". А това е основното занимание на Шайката. А подлезът под Централна гара отсега мога да предположа какви "невиждани валежи" ще предизвика. Както подлеза при Централна поща, който никога досега не се беше превръщал в плавателен. Но сега вече е.

Отговори
11 0

Анкета

Подкрепяте ли въвеждането на зони с ниски емисии в Пловдив?