Подай сигнал

Борисов пред "Ханделсблат": Ще се борим за Volkswagen

Бизнес зона

от Екип Марица 2022 прегледа 0

Борисов пред "Ханделсблат": Ще се борим за Volkswagen

България не се е отказала от битката за новия завод на "Фолксваген", казва премиерът Бойко Борисов за германския в. "Ханделсблат".

В акцентите на изданието, публикувало избрани части от "писмените му заявления", се споменава, че Борисов е обещал политика, благоприятна за бизнеса, и държавни субсидии. По-нататък се казва, че според него България е готова да изчерпи всички възможности за субсидии, като се съобразява със законодателствотото на ЕС: "Българското правителство предложи при строго придържане към европейското законодателство максимални шансове за държавно подпомагане."

"България е по-добро място от която и да било страна в региона, що се отнася до рисковете за инвестициите", обяснява Борисов за изданието. Уверен е, че инвестиция на "Фолксваген" ще е положителна за цяла Източна Европа, тъй като ще доведе до "синергия за всички държави в Източна Европа", предава "Ханделсблат" думите му с комбинация от цитати и преразказ.

Вестникът пише, че 60-годишният Борисов излага като основни предимства "от негова гледна точка" конкурентната данъчна система, насърчаващите привлекателни за бизнеса предимства като държавни субсидии в комплекс с добра транспортна свързаност и "изгодни" разходи за труд. "Постоянното подобряване на бизнес средата в сравнение с други страни в региона" е "главно предимство на България" заедно с данъчната система и нулевия данък върху дивидентите за такъв тип инвестиции, смята още той.

"Няма решение"

Думите на премиера предхождат месеца, в който трябва да бъде оповестено решението на германския концерн. По-рано тази година авторитетни германски издания започнаха да съобщават, че изборът - между България и Турция - е направен и за инвестицията за 1.5 млрд. евро е предпочетен Измир. "Фолксваген" тогава обяви, че решение все още не е взето.

За "Ханделсблат" говорител на компанията във Волфсбург е казал, че след съставяне на списък с фаворити, което е приключило, следва "фаза на преговори с оставащите кандидати". Вестникът допълва, че "най-късно в началото на септември" трябва да има среща на надзорния съвет, за да стане изборът. "Няма решение" на съвета към този момент, твърди за ДПА и премиерът на Долна Саксония Щефан Файл, който също е част от борда. Според него какъвто и да е крайният резултат, той ще е резултат от икономическа преценка, а не от политическа.

Преди дни обаче "Билд" писа, че концернът е избрал Турция и преговорите с президента Реджеп Тайип Ердоган вече са в ход.

България предлага на "Фолксваген" голям индустриален обект извън столицата София, в близост до летището на терен, който принадлежи на Първа инвестиционна банка и австрийската фирма за недвижими имоти Soravia. Проблеми като "замърсяването на пода от предишната металургична дейност" (става въпрос за терена на "Кремиковци") могат да се решат, твърди изданието. То цитира с такава оценка архитект и ръководител на бизнес, занимавал се с планиране на заводи на "Даймлер", "Ауди" и други. Имотът може да се санира и използва отново неограничено, обяснява той.


"Най-лоялният партньор" с "добри връзки с Меркел"

Еуфорията на Борисов е голяма и той обещава да е "най-лоялният партньор на най-големия в света гигант на автомобилната индустрия", пише "Ханделсблат". Изпълнителният директор на "Аутомотив клъстър България" Любомир Станиславов е цитиран с думите, че "ако "Фолксваген" стане първият инвеститор от този род в нашата страна, ще получи почти сигурно ексклузивен статус".

Изтъкната в статията е "добрата връзка" с германсктия канцлер Ангела Меркел, поддържана от Борисов, чието правителство подкрепило избора на Урсула фон дер Лайен за председател на Европейската комисия. "България, една от най-бедните страни в ЕС, си е поставила за цел да продължи да развива автомобилната индустрия", тъй като работещите в нея компании наемат 65 хил. служители и генерират 5.5 млрд. евро.

Същевременно "Ханделсблат" отбелязва, че докато изграждането може да отнеме 18 месеца и всичко да стане бързо, сложната процедура за одобряване от българските регулатори може да отнеме между 180 и 210 дни.

източник: Дневник

Коментари


Не заради Славчо,а За болни крадци ,като маминия швабите няма да дойдат.Апропо пратете маминия да се лекува от клептомания.Адвокат вече се изкара по въпроса.Ред е на другите тролове на маминия- стигиар,майнатаун,намръщенЪ,чопър,полицай,читател Има и още,ама айде стига толкова

АКО ЩЕ СТАВА С БОРБА ПЕХЛИВАНИ ИМАМЕ МНОГО.НЯМА КАК ДА ДОЙДАТ.В ТАЗИ ОГЛОЗГАНА ДЪРЖАВА.ПРОСТО СМЕ МНОГО ДАЛЕЧЕ ОТ ИСТИНАТА

Борисов, Плевнелиев и Тотев се напъват да докарат завода на Фолсксваген до Пловдив, а Славчо Селския и Валерката СКАТ-аджията, вече разпределят бъдещият рекет над германците. Ако само им видят швабите мазните мутри никога няма да дойдат тука.

Нещата вървят прекрасно, особено, ако отчетете колко инвестиции имаме в момента, въпреки, че дори Президента Фатмаков всеки ден държи отровни речи за повсеместна корупция и тормоз от страна на държавата спрямо бизнеса. Ако инвеститорите слушаха Радеф и Нинова, най-малкото Трлакия промишлена зона нямаше да съществува!

Не само трудещите се са под прицела на лайнометите по тоя въпрос. Най-големите шамари отнасят Правителството и Държавата, подложени на медийна пропагандна атака, която е в такива отровни размери, че ако публикациите и мненията на опозицията ги прочете някой отвън ще си помисли, че сме по-зле от австралийски аборигени, а по улиците търчат някакви "управляващи" с извадени саби в ръце и колят всеки чужд инвеститор, пристъпил границата. Абсолютно съм сигурен че в Турция където никой не е сигурен, нито за работата си, нито за свободата си, икономиката има безпрецедентен спад, а валутата се обезценява ежедневно няма да прочетете такива само-убийствени публикации дори в опозиционната преса. Тука пък всеки втори крещи към инвеститорите "Не идвайте! Тука е смърт!", а после крещи на правителството "Що няма чужди инвеститори бе малоумници?" В този момент Престъпниците са в опозицията!

В тази страна пропита с корупция,мутри и всякакви други мафиоти никога няма да дойде такава фирма.Хич и не се надявайте.

С VW няма да стане! Да не ни залъгват с болни фантазии ,ами да гледат към острова! Вече излезна инфо кои автопроизводители обсъждат затваряне на заводи след БРЕКЗИТ.

Как да дойдат след като всички медии и работодатели сипят хули по българските трудещи. Да не би в Турция да има 5000 готови подготвени специалисти които стоят с ръце в джобовете и чакат VW. Не нямат а разчитат да минат обучение от VW и тогава ще се хвалят че имат още 5000 специалисти обучени от VW на световно ниво. Но Ердоган се хвали със работната си ръка а също и знае че VW това и те търсят. И знае че когато ги убеди и те започнат в Турция това ще вдигне с още едно ниво страната му и ще привличат още чужди инвеститори като казват че имат още квалифицирана работна ръка . А ще сочат VW ще казват ето щом те намериха работници и за вас ще има. Та тук нашите политици , работодатели и медии правят много подла и мръсна кампания против всички български трудещи се. Как така в IT сектора има и то много и на високо ниво. Защото се плаща много добре и насреща естествено се работи усърдно. Не може да се каже че няма работна ръка даже и никаква. В България има хиляди автомонтьори които ще се пробват , а то трябват и снабдители , ОТК и ел инженери и много други. За какви супер специалисти се говори след като всеки процес е автоматизиран и в рамките на по-малко от минута е организирана всяка една операция. Дали ще завиеш няколко болта или ще поставиш някое стъкло или врата няма значение . Това се учи само за няколко часа и се отработва всяка една стъпка и темпо. Трябва да си съвсем несръчен за да не се справиш с повечето позиции. А там където е нужно проверки трябва да си с добро зрение и да наблюдателен . Естествено за настройки се искат и ел.инженери макар че и там си има програми и даже може и среден техник да се справи. Това е срам и позор - никъде го няма. Нека отидат и се научат от Турция как да защитават престижа на трудещите се а не да плюят по тях ежедневно с цел да задържат тези мизерни заплати. Това е безумие да си правиш реклама като изтъкваш че заплащането на труда е супер ниско и конкурентно. Така никой няма да дойде защото всека чуждестранна фирма знае че всеки един работник ще работи много по усърдно когато му се плаща справедливо а не да се чувствува ограбван. Дали идеята е да прогоним не само VW а и други желаещи за да не вдигнат заплатите което, вбесява нашите работодатели.

ДА , АМА НЕ

Германците започнаха вече строежа на завода край Измир, а Тиквата продължава да се бори.