Следвайте ни

Юруш на намаленията в мола! Мерим дрехите у дома СНИМКИ

viber icon

Моловете в Пловдив рестартираха дейността си след 2-месечна пауза с ударни намаления – между 30 и 50%. Клиентите възприемат отстъпките като welcome-поздрав, но истината е, че търговците трябва бързо да разчистят залежалата стока, за да намерят място на новите колекции. Пробването на дрехи обаче си остава проблем от хигиенна гледна точка и първите пазаруващи днес се престрашиха да мерят дънки, блузи и поли с презумпцията, че никой не ги е докосвал над 60 дни, докато траеше извънредното положение. От утре нататък обаче ще е доста рисковано, разсъждаваше млада майка с пеленаче и 4-годишно момиченце, които търпеливо изчакаха половин час пред вратата на Мол Марково тепе до официалния старт на шопинга в 11 часа.

Няма официални здравни указания за пробването на дрехи в условията на пандемия, разказа управителят на мола Нина Николова. Всеки търговски обект решава самостоятелно политиката си в това отношение. В „Уайкики” например работещите пробни са разредени през една, но в „Терранова” са затворени абсолютно всички. Веригата от Италия дава опция – дрехите се заплащат и се мерят у дома. Каквото не е по мярка се връща в рамките на 40 дни и съответно сумата се възстановява безпроблемно на клиентите. При мерене на обувки проблеми няма, стига да си носите чорапи. Ако обаче сте забравили, в магазина разполагаме с такива, дават решение от полската верига ССС.

Първите клиенти, които се тълпяха от сутрешните часове на моловете обаче не бяха шопинг маниаци, а хора, които искаха да си платят сметките към мобилни оператори, банки или ЕВН. Възрастна жена пък беше подранила с няколко дни, за да хване откриващите промоции на голяма хранителна верига, която стъпва в мол Марково тепе на 21 май. И си тръгна набързо съкрушена, след като разбра, че навалицата отпред е от мерак за нови дрехи и обувки.

В мол Пловдив първите клиенти се посрещат със сърдечен поздрав: „Добре дошли! Липсвахте ни!, а стрелки по пода насочват хората накъде могат да се движат. Хората са дисциплинирани и внимават за всички детайли, похвали ги охраната. Току що обаче гонихме по коридорите двама мъже, които бяха без предпазни маски, а това е недопустимо в затворено помещение, разказват охранителите. Управата на мола е набавила маски точно за такива разсеяни клиенти и те са безплатни. Всеки магазин пък е със своеобразно КПП – специален стикер указва колко клиента едновременно могат да пазаруват според квадратурата на помещението. Така в двата етажа на H&M хипотетично могат да си харчат парите по едно и също време 70 души. Но в по-малките обекти – между 2 и 8 души.

Не всички търговци обаче смогнаха да отворят днес. Немалко магазини са със спуснати решетки, в други пък персоналът все още хигиенизираше рафтовете. Буквално до петък бяхме клиенти на Бюрото по труда, а от днес старият работодател отново ни нае, разказва продавачка с дезинфектант в ръка. Такава ни беше уговорката и шефът я спази, доволна е тя. Чисто административно, събирането на нов персонал или наемането отново на стария вероятно е забавило рестартирането на търговията в някои магазини.

Веригата за детски стоки „Комсед” е запечатана. В сутрешните часове не бяха отворили и заведенията за хранене по последните етажи, въпреки че при тях съществува опцията храната да се консумира на откритите тераси на моловете.

 

Снимки от Атанас Кънев

Вяра Порязова

Вяра Порязова

Журналист - екип "Бизнес"

Вяра Порязова е завършила „Макроикономика” в ПУ. Има 2-годишна специализация по „Икономическа и политическа журналистика” към ФИСН в ПУ и курс към „Европейски стандарти в медиите”.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще ходите ли на море и къде?