3906

Внимание! Блокират банкови сметки, ако 1 година не сте теглили пари

Мъж се озова внезапно с блокирана банкова сметка, тъй като в продължение на 12 месеца нито е теглил пари, нито е плащал онлайн. Едва при посещение в банковия офис от УниКредит Булбанк му обяснили, че това е обичайна практика и се прави „за доброто на клиента“.  

За фрапантния случай първо разказа „Сега“. Медията описва как злополучният клиент наскоро е бил неприятно сюрпризиран със съобщение, че разплащателната му сметка е "затворена". Това станало непосредствено след като се опитал да нареди онлайн превод. Отивайки на крака в банката, научил още, че е нормално да се блокират сметки, по които за по-дълъг период от време няма движение.

В казуса става въпрос за т.нар. „неактивни банкови сметки“, или на жаргон „спящи сметки“. В Общите условия на доста от банките съществува клауза, че при такива ситуации банковите служители имат право да „замразят“ парите по сметката, докато клиентът не изясни защо сметката не се ползва активно. 

Всяка търговска банка има свои собствени правила и процедури за такива „неактиви сметки“, коментира за „Марица“ Десислава Николова, старши консултант в платформата за лични финанси „Моите пари“. "Разписаните вътрешни правила постановяват как се действа  в такива случаи, когато заради липсата на движение по сметката, тя става съмнителна. В интерес на истината, такива действия понякога наистина са в полза на клиента – например, ако човек, който обичайно ползва картата си за плащане само в България, изведнъж нареди превод от Тайланд. В този случай наистина транзакцията изглежда съмнителна.", дава пример Николова. 

Бърз преглед на Общите Условия на търговските банки у нас показа, че казусът със „спящите сметки“ наистина е описан и на теория клиентите би трябва да са запознати. На практика обаче никой не чете дузината документи, които подписва в банковия офис. 

Пощенска банка например посочва, че една сметка става неактивна, когато по нея няма движение повече от 12 месеца. Тя се блокира, но само за изходящи транзакции. Входящи преводи обаче могат да се получават. За „размразяване“, титулярът трябва да посети клон на банката, уточняват оттам.

Същият е срокът и при ПИБ. Оттам определят така: „Сметка, по която в продължение на 12 последователни месеца (при депозитни сметки – 12 месеца, считано от датата на първия падеж) не е наредена нито една операция по сметката в офис, през електронното банкиране „Моята Fibank” или с извършване на тразсакция с дебитна карта на ATM или ПОС устройство, в т.ч. виртуален ПОС, е неактивна“. 

 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
5 коментара
ЪхЪ

ЪхЪ

12.03.2024 | 05:14

А като е блокират дали ще спрат таксите за обслужване на сметката или пак ще смучат кръвчица?

Отговори
8 0
И защо

И защо

11.03.2024 | 21:12

Не са се обадили на човека , да знае . Направо прас и затварят сметката .

Отговори
10 1
dennn

dennn

11.03.2024 | 19:45

Луд ceкc няколко часа, силна еpeкция, ярки оpгaзми, много cпеpмa и повишен тeстoстеpон и безoпаcно на всяка възpaст! Не пpопyскайте шансa да напpавите секса си незабpавим:--- https://e.vg/mens

Отговори
0 5
Гаменъ

Гаменъ

11.03.2024 | 18:16

Защо плашите хората, които "внезапно" решили след години да си ползват банковата сметка? И тя не е картова, а спестовна, дори не е разплащателна. И няма нищо по-просто от това, като идете в банката да теглите или внасяте пари в такава блокирана сметка, да ви актуализират данните и да ви разблокират сметката. Въпрос на минути. Години безхаберие срещу няколко минути за актуализиране?!? Аман от журналисти-садисти и пълни невежи за почти всичко на този свят.

Отговори
23 8
А отделно банките

А отделно банките

12.03.2024 | 04:06

са задължени да актуализират данните на клиентите. Как да стане като клиентът не работи със сметката и не стъпва в банката?

Отговори
3 3

Анкета

Как оценявате служебния кабинет "Главчев"?