Вълнува ни най-много цената, а не качеството на храните
- 11:30, 13.02.2023
- 624
- 1
Българите се вълнуват най-много от цените на храните, а не толкова от качеството им. Това е най-важният елемент за 77% от анкетираните в специално проучване на социологическа агенция „Тренд“. Чак на второ място идват вкусовите качества (66% от запитаните), а на трето - хранителните качества на стоката. Половината от анкетираните посочват, че гледат да се хранят здравословно, но едва 22% целево купуват храни с етикети „био“ и „еко“.
Изследването бе представено в края на миналата седмица на конференция "Да изхраним Европа по време на криза - предизвикателства и възможности на стратегията "От фермата до трапезата". Събитието е по инициатива на Сергей Станишев и делегацията на българските социалисти в ЕП и има за цел да събере всички заинтересовани страни от България и Централна и Източна Европа, както и видни европейски експерти.
Сред тях бяха българският министър на земеделието Явор Гечев, членовете на ЕП Сергей Станишев, Иво Христов, Асим Адемов, Клара Агилера (Испания, С&Д) и Кармен Авраам (Румъния, С&Д), както и представители на браншови организации, бизнеса и неправителствения сектор.
За повече от половината хора у нас е важно също така храната, която консумират, да е българска. Анкетираните обаче не се вълнуват откъде точно идва храната, след като не е нашенска. Рядко се обръща внимание на надписа "made in...". Също така за 46% от хората храната на трапезата ни в момента е достатъчна. Приблизително същият брой българи смятат, че храната у нас е достъпна и могат да си я позволят.
От отговорите на проучването на "Тренд" става ясно, че 53% от хората са чували за Общата селскостопанска политика (ОСП), но в същото време едва 12% знаят за инициативата "От фермата до трапезата". Данните дори може да са малко по-високи в случая, защото част от хората може да отговорят "представително" - т.е. да смятат, че разбират какво е селскостопанска политика, а в същото време да не знаят за какво всъщност иде реч, обясниха по време на презентацията маркетолозите.
"От фермата до трапезата" е стратегия на ЕК, която цели да осигури достатъчни количества питателна храна на достъпни цени в рамките на ограниченията на планетата. Другите амбиции са да намали наполовина употребата на пестициди и торове и продажбата на антимикробни средства и да увеличи площите, предназначени за биологично земеделие. Европа взима мерки и да насърчи по-устойчивото потребление на храните и здравословните навици.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни
