Следвайте ни

Частните квартири изядоха хляба на хотелите в Пловдив

viber icon

Анализът на Община Пловдив сочи, че 60% от приходящите туристи в града са нощували по частни квартири. Това означава, че повече от половината не са били организирани групи, а индивидуални любознателни гости, които сами са планирали пътуването си. Резултатът е въпреки усилията на администрацията и Общинска фондация „Пловдив 2019”, които са представяли дестинацията на куп международни туристически изложения - в Берлин (5 дни през март), две в Москва, още едно в Лондон (три дена през ноември)  По-успешни са се оказали участията в национални туристически борси, съдейки по ръста на родни туристи.

Изминалата година се характеризира с бум в къщи, апартаменти и стаи, много от тях некатегоризирани (и съответно неплащащи данък към Общината), анализират от отдел „Маркетинг и реклама”. 2019-а бе годината на Airbnb  и Booking.com. От отдела са установили, че към януари месец тази година в първата платформа са регистрирани 306 места за настаняване в Пловдив, а във втората - 486, при това само в чертите на града. В HomeAway и Vrbo фигурират още по 89 обекта. Така че, ако е ясно, че в местата за настаняване с над 10 легла, които се ловят от статистиката, имаме общо 5942 легла, то в частните домове съвсем не е ясно. Само за протокола - за една година легловата база в града е пораснала с 876 легла. Това е тенденцията и в национален мащаб, така че Пловдив не прави изключение. Със законодателна промяна парламентът на теория намери начин как да облага нощувките и по тези места за настаняване - с патент. Той ще варира в границите между 25 и 250 лева, а конкретният размер ще се определя от местната администрация според местонахождението на обекта. Приходите от патентния налог влизат в Общината.

От проучване в периода януари - юли по поръчка на ОФ "Пловдив 2019" става ясно, че около 80% от посетителите са оставали под тепетата средно три денонощия. Гостите ни са били и доста по-любознателни, защото посещенията по музеите в Пловдив са скочили неимоверно много спрямо 2018 г. Почти двойно в Регионалния археологически музей, Градската художествена галерия, Природонаучния музей и Историческия, което съответно води и до рекордни приходи.

 

Вяра Порязова

Вяра Порязова

Журналист - екип "Бизнес"

Вяра Порязова е завършила „Макроикономика” в ПУ. Има 2-годишна специализация по „Икономическа и политическа журналистика” към ФИСН в ПУ и курс към „Европейски стандарти в медиите”.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (3)

Миро

27.01.2020 | 14:14

А продължават да строят хотели който след това искат да продадат а няма кой да купи

Отговори
1 0

bam

27.01.2020 | 12:21

Това си е световна тенденция. Хотелите са от миналото.

Отговори
1 0

Силвия

27.01.2020 | 11:53

Ани няма всички да са все в Империала, я....

Отговори
3 1

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ако Община Пловдив разполага с 50 млн. лева за строителство догодина, с какво да започне?