Следвайте ни

В условия на COVID-19: Хранителната индустрия работи на пълни обороти

viber icon

Хранително-вкусовият бранш е сред малкото, който засега не търпи загуби заради  кризата  с коронавируса. Напротив - работи на пълни обороти, а предприятията отчитат по-голямо потребление. Една от най-големите месо- и млекопреработвателни компании в Пловдив - „Димитър Маджаров“, е с нормален  работен режим. Продължаваме да изкупуваме мляко и да произвеждаме със същия капацитет и в същия числен състав на персонала, обясни Юлия Маджарова, управител на мандра  „Димитър Маджаров“.

Тя уточни, че мерките за сигурност при тях не са по-различни от обичайните. Работниците, които са пряко ангажирани с производствения процес, голяма част от който е механизиран, по принцип влизат в цеха с предпазни средства - манти, шапки, маски и ръкавици. Сега, при извънредните условия, се измерва температурата на всеки един от служителите, а дезинфекцията на входа е задължителна. Идентична е ситуацията и в едноименното предприятие за колбаси, в което всеки ден се доставя от кланица свежо месо.

Заради по-големите заявки производителите от „Тандем“ даже са увеличили производството. Собственикът Кирил Вътев обяви в профила си във Фейсбук, че фабриката продължава да произвежда качествена храна. С големи букви е написал: „Няма да искаме помощ от държавата, защото сега потреблението е високо и ние работим“. 

Високо темпо на производство държат и производителите на хляб и тестени изделия. Поточните линии на пловдивската компания „Симид“, с фабрики в Пловдив и София, както и на пазарджишката „Мио“, работят нонстоп. Производителите уверяват, че брашно има достатъчно, с което опровергават слуховете за дефицит.

Заради настъпилата криза с COVID-19 над 20 процента загуби от бирения пазар вече отчитат от Съюза на пивоварите в България. Намаленият тренд се дължи на затворените заведения за обществено хранене и  намаляването на продажбите в търговската мрежа.

"В настоящата ситуация ефектът от кризата с корона вируса влияе върху режима на работа и работната заетост в нашите предприятия. Между 35 и 40% от заетите в бранша служители работят директно и индиректно за ​хо​река (хотели, ресторанти, кафенета) бизнеса, който не функционира поради наложените извънредни мерки в страната. Ето защо за стотици работещи в бирените компании се изискват навременни и гъвкави мерки, които да запазят човешките ресурси. Както и по време на кризисната за сектора 2014 г., основната грижа на всеки работодател в пивоварния бранш е да запази работниците и служителите, които са най-важният и емблематичен актив на нашата индустрия”, коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите в България.

Мария Петрова

Мария Петрова

Журналист - екип "Бизнес"

Мария Петрова е ръководител на екип "Бизнес". От 2006 г. работи във вестник „Марица“. С награди от посолствата на USA и Ирландия и приз Зелено перо.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (0)

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Ще ходите ли на море и къде?