В Топ 20 на Европа: Пандемията срина продажбите на автомобили

Volkswagen са първи с доставени с доставени 712 627 коли, следват го Renault и Peugeot  

На прага на традиционно силния есенен сезон в автомобилната индустрия стана ясно, че над 32% е спадът в продажбите на нови возила в Стария континент за първите осем месеца на тази година.

У нас спадът е над средния за Европа - 37.6%. Най-силно потърпевши от корона кризата са пазарите в Хърватия (-47%), Португалия (-42%), Испания (-41%), Великобритания (-40%) и Гърция (-39%). Най-малки спадове отчитат Финландия (-18.3%), Норвегия (-19.8%) и Дания (-20.7%).

Porsche е компанията, най-малко засегната от кризата - едва 8.5% на годишна база. Доста добре се представя и DS, луксозната марка на PSA, която отчита 13.6% спад. На другия полюс са Smart, чиито продажби са се свили с 85 на сто, Jaguar, Opel, Mazda, Alfa Romeo и Jeep.

Японците от Mazda са продали едва 68 374 автомобила в Европа, или спад от 46% спрямо същия период на 2019 година. Volvo пък са на другия полюс със своите 134 878 автомобила. Шведската компания може да се похвали с по-нисък от средния за пазара спад (-20.5%) и с пазарен дял, който нараства с три десети - до 2.3 на сто.

Opel са един от големите производители на континента, които са най-губещите тази година - почти 51% спад в продажбите, до малко над 237 хиляди продадени автомобила и пазарен дял, който се е стопил от 5.4 до 3.9 процента. Интересна тенденция обаче се откроява при Audi с техните 294 972 продадени автомобила. Луксозната марка на VW всъщност успява да увеличи пазарния си дял тази година, макар и само с 0.1% (до общо 4.8%). В същото време спрямо миналогодишните продажби е около над 100 автомобила.

Цели 37% е спадът на продажбите при Ford, като до август те са едва 306 813 бройки. Само допреди пет години европейското поделение на Ford беше в четворката на най-продаваните марки. Японците пък увеличават пазарния си дял на Toyota до 5.3%, макар изоставането в продажбите от миналата година да е с около 55 000 автомобила (-21%). Хибридната гама на японците им дава доста предимства при новите екологични норми в ЕС и продадени 327 041 бройки.

BMW със своите 328 013 автомобила, които компанията е успяла да продаде в силно свилия се пазар ѝ отреждат най-силното представяне с изоставане от малко под 20% спрямо предходната година, но с увеличаване на пазарен дял до 5.4% - един от най-добрите показатели в цялата им история.

Спадът при Skoda (352 561) е доста под средния за пазара - 22%, което позволява на компанията да увеличи пазарния си дял с над половин процент - до рекордните 5.8%. Mercedes-Benz пък успяват да продадат близо 360 хиляди нови автомобила в Европа за първите осем месеца на тази година. Със спад от 21% тази година, но с пазарен дял, който се е увеличил от 5.1 до 5.9%, немците могат да са доволни, макар че дъщерната марка Smart обаче е катастрофирала с цели 85% спад на годишна база.

На трето място по продажби са Peugeot със 412 335 бройки, отчитайки 31.5% спад и запазване на дял от 6.7%. Втори в Европа е друга френска компания - Renault, с 467 420 автомобила, като спадът при тях спрямо 2019-а е 31%. Номер едно са Volkswagen с доставени 712 627 автомобила. Германският гигант е продал над 300 000 автомобила по-малко от миналата година, което е спад от 32.6%. Изоставането намалява през август покрай позакъснелите пазарни дебюти на ID.3 и новия Golf VIII. Пазарният дял е 11.6%

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
0 коментара

Анкета

Как оценявате представянето на България на Олимпиадата в Париж?