В Северна Корея пият българско безалкохолно

Български безалкохолни напитки се предлагат в Северна Корея. В далечната държава нашите производители са пробили с плодови сокове и други напитки, включително и функционални води, но все още става дума за малки количества на продукти с голяма добавена стойност. По принцип традиционни пазари за продуктите на българската безалкохолна индустрия са съседните държави, уточни Жана Величкова, председател на Асоциацията на производителите на безалкохолни напитки в България. През миналата година няколко предприятия са успели да разширят експортната си листа и продават успешно в Кипър, Гърция, Румъния, Русия, Армения, САЩ, Йемен и държавите от Близкия изток, пише "Монитор.Арабските страни са сред най-желаните за безалкохолната ни индустрия от години. Това са бързо развиващи се пазари, отличаващи се с равностойна конкурентна среда при вход и това позволява продуктите ни да бъдат добре приети. От бранша с интерес следят и африканския регионален пазар, който се отличава с много висок ръст, но все още потреблението е много по-малко.

Отново бутилираната вода е с лидерски позиции по отношение на всички безалкохолни напитки и заема около 42,5% от общото потребление. В цялата категория годишната консумация е 650 млн. литра. Ръстът в потреблението е 7 млн. л, българинът пие 2,5 литра вода повече и годишната консумация е 88, 6 литра вода. За сравнение в Европа средното ниво е 120 литра на човек годишно. Бяхме достигнали 106 литра, но кризата изпи част от тези количества, разказва експертът.

Втори по предпочитание са газираните напитки, като лимонадата е лидер със своите 5,8 % ръст. При соковете и нектарите обаче положението е направо трагични. Докато средно в Германия са пият по 34 литра на глава от населението, то у нас това е 9,7 литра. В Източна Европа консумацията е 14 литра. Най-вероятната причина за това състояние е ниската покупателна способност на българина

Почти цяла Европа развива кампания за повишена консумация на плодове и зеленчуци. Една от петте дневни дози е чаша сок, нещо от което у нас категорично изоставаме.

Оказва се, че в натуралните сокове произведени у нас почти не влизат български суровини. Страната ни отдавна е загубила своите лидерски позиции в производството на концентрат от ябълка, като в момента тази позиция се заема от Полша. У нас соковете от кайсия и праскова продължават да са най-предпочитани, но търсенето на портокалови напитки постоянно расте, което ни прави поне по вкусови предпочитания близки до европейците. В същото време студеният чай остава шампион по ръст с 22, 2 % ръст в потреблението.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?