46

Три ползи от професионалното управление на сграда

Петър Христов e управител на фирма EUROCLEAR, която се занимава с комплексно обслужване и професионално почистване на корпоративни и индустриални сгради и обекти.

- Г-н Христов, вече 20 г. Euroclear предоставя услуги в сферата на почистването и поддръжката на сградния фонд. Разкажете повече за компанията, която управлявате.

- В началото, когато стартирахме дейността си, предлагахме услуги само в областта на професионалното почистване. Тогава търсенето беше голямо предвид бурния растеж на инвестиции в недвижими активи и идването на много чужди инвеститори, които изграждаха производствените си бази основно в индустриалните зони около Пловдив. Фирмите за професионално почистване бяхме малко, конкуренцията бе слаба и това ни даде възможност да преминем през първите три най-трудни години за всеки прохождащ бизнес. Времето, в което правиш грешки и трупаш опит. Времето, когато поставяш основите за израстване на компанията. Сега е много по-трудно - фирмите на пазара са много, конкуренцията е голяма, малко от нововъзникналите компании оцеляват след третата година.

И така с времето изградихме ефективна структура за управление на процесите и започнахме да добавяме и други услуги като поддръжка на зелени площи, техническа поддръжка на системи, охранителна дейност. Или по-общо казано, интегрирани фасилити мениджмънт услуги.

- Фасилити мениджмънтът е все още слабо познат като понятие в България. Какво всъщност представлява той? 

- Той обхваща голям диапазон от услуги и за него може да се говори много. Най-кратко казано, това е ефективно управление на процесите по поддръжка на сградния фонд, което да повиши и подобри качеството на средата в тях. Фасилити мениджмънтът е основният стълб за ефективно управление на собствеността. Ползи от него имат както собствениците на сградата, така и ползвателите, независимо дали са служители, клиенти, или посетители.

Всеки собственик, инвестирал огромна сума в недвижима собственост, иска да удължи жизнения цикъл на актива, да повиши стойността му, да намали общите разходи и да увеличи възвръщаемостта си. От друга страна, потребителите искат да имат спокойна и уютна среда, която оказва позитивно влияние на психологическото и здравословно им състояние. Това се постига чрез фасилити мениджмънта.

Ние работим основно в корпоративния сектор, където сградата е актив, подпомагащ основната бизнес дейност на ползвателя. Поддръжката й води до много съпътстващи процеси, които не са основна цел за компанията. Необходимостта да се организират и контролират те пречи за фокусиране върху главната дейност на фирмите. Това е причина повечето компании да прехвърлят тези дейности и да търсят контакт с нас.

- Отрази ли се пандемията от COVID 19 на Вашия бизнес? 

- Euroclear беше слабо засегната от пандемията, защото сме основният инструмент за противодействие на нашите клиенти в борбата с COVID. Нашата задача беше да предотвратим възникването на огнище от инфекцията, което води до редица негативни икономически последици като затваряне на обекта, спиране на работния процес и т.н. Като превантивна мярка срещу тези последици ние изградихме и внедрихме цялостен подход за поддържане на здравословна и безопасна среда. Това включва редовно почистване и дезинфекция на повърхности, осигуряване на консумативи и препарати за лична хигиена и изграждане на навици за редовното им използване. Това завишаване на разходите се отрази негативно в балансите на нашите клиенти, но всеки опит да се спести от този процес ще доведе до по-тежки финансови загуби, отколкото разходите, направени за него.

Положителното от пандемията е, че накара компаниите да променят начина, по който се грижат за средата, в която си съдействат техните служители и клиенти. Въведоха се строги хигиенни протоколи, което създаде по-чиста и приятна атмосфера, в която да работим, общуваме и пазаруваме. В крайна сметка това ще доведе до повишаване на качеството ни на живот.

- Защо клиентите избират Вас? 

- В момента ситуацията на пазара е такава, че по-големите фирми сме с равни възможности от гледна точка на човешки ресурс, технически ресурс, материална обезпеченост. Много е малък диапазонът, в който може да се открие конкурентно предимство и според мен то трябва да се търси в управлението на процеса и взаимоотношението с клиента. Ние се фокусираме в тези два аспекта и се опитваме да ги изградим като основното ни конкурентно предимство.

Когато започнем да работим заедно, клиентът вижда, че е по-лесно, когато сме до него и това ни прави дългосрочен и желан партньор. Идеята на самото партньорство е да улесним, да бъдем от полза, да добавим стойност. Ние предлагаме по-ефективен начин да се запази средата здрава, чиста, устойчива и успешна.

Euroclear е партньор за услуги, който изгражда стойност чрез отдаденост, опит и иновации!

 

 

 

 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?