1553

„Ти и Lidl за по-добър живот“: 23 вдъхновяващи проекта получават подкрепа от LIDL

От експериментална археологическа лаборатория за ученици, през проекти за незрящи деца и студенти, до пресъздаване на творчеството на големия български художник Владимир Димитров – Майстора чрез синтез на визуални изкуства, танци и театър - тези още 20 забележителни проекта ще подкрепи Лидл България на тазгодишното си юбилейно пето издание на най-голямата социално отговорна инициатива – „Ти и Lidl за по-добър живот“.

Събраният фонд от 200 000 лева ще бъде разпределен към одобрените проекти, като всеки от тях ще получи финансиране до 10 000 лева и трябва да бъде изпълнен в рамките на 12 месеца. Гражданските организации, които ще ги реализират отново са от общо 14 населени места. С тазгодишните проекти общият брой на подкрепени граждански идеи в рамките на инициативата от 2017 г. насам става 119, с реален ефект в общо 58 градове и села в цялата страна.

„За пет години чрез „Ти и Lidl за по-добър живот“ дарихме над 915 000 лв. в подкрепа на десетки вдъхновяващи граждански проекти в цяла България. Но извън обобщаващите суми, за нас най-ценното е реалната стойност, която инициативата има за местните общности. А именно, че благодарение на нашата подкрепа, ставаме свидетели на това как ценните граждански идеи, дори в най-малките населени места, се реализират и допринасят за това хората да водят един по-пълноценен и качествен начин на живот. За нас това е истинският принос на програмата. Това ни носи удовлетворение и ни мотивира да продължаваме да подкрепяме добрите идеи“ , сподели Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

От ляво надясно: Илияна Николова, Милена Драгийска и Теодора Бакърджиева


Избраните проекти са разделени в три тематични области – образование, околна среда и култура и историческо наследство. Най-голям брой са одобрените проекти в област „Образование“, като подкрепа за реализирането на своите идеи ще получат 12 организации. В направление „Култура и историческо наследство“, одобрените проекти са 6, а тези от област „Околна среда“ са общо 5.

„Вярвам, че гражданската енергия е безценен ресурс за оказване на положителна промяна в живота на хората и подобряване на средата, в която живеем. В този смисъл „Ти и Lidl за по-добър живот“ е чудесен пример за работеща корпоративна програма, чрез която се стимулира именно едно по-активно и осъзнато гражданско общество. Тази подкрепа е още по-значима в настоящата предизвикателна и трудна за всички нас година. Затова съм щастлива, че благодарение на  подкрепата на Лидл България, и тази година организации от различни краища на страната ще имат възможност да реализират своите идеи за подобрения в своите населени места и местни общности“, каза Илияна Николова, изпълнителен директор на Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и партньор на инициативата.

„Като мрежа, обединяваща най-активните дарителски организации в страната ние от Български дарителски форум сме горди да подкрепяме и развиваме иновативните практики и програми като „Ти и Lidl за по-добър живот“. Тя е една от най-разпознатите дарителски инициативи и пример за това как добре планираната стратегия и последователният и професионален подход водят до дългосрочен ефект, който повлиява положително върху живота на много хора там, където те живеят, работят и се развиват и да им даде възможност да разгърнат своя потенциал“, допълни Теодора Бакърджиева, изпълнителен директор на Български дарителски форум и партньор на инициативата.
Програмата се реализира от 2017 г. насам в партньорство с Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Български дарителски форум. Повече информация за инициативата и пълен списък на одобрените проекти може да намерите тук: Ти и Lidl за по-добър живот - Lidl Лидл България

 За Лидл България 

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската група Schwarz и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 111 магазина в 50 града и над 3700 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори. Повече информация можете да откриете на www.lidl.bg

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?