44

Temu промени бизнесите с търговията и доставките

Китайската компания само за 15 месеца измести конкурентите си в Азия и пренаписа правилата за онлайн продажбите

През последните няколко години индустрията за електронна търговия претърпя значителни промени не само заради ковид, но и до голяма степен поради появата на нови играчи. Най-значимият от тях безспорно е Temu, компания - която със своя иновативен подход успя да наруши статуквото на утвърдените гиганти в търговията на дребно.

Бумът на китайският онлайн търговец е факт - близо 1 млрд. души по цял свят са изтеглили приложението им, а по-рано през месеца стана ясно, че те са платила близо 30 млн. долара за излъчването на 6 рекламни клипа по 30 секунди по време на най-гледаното събитие на живо в САЩ - Супербол. Въпреки че компанията майка PDD Holdings отказва да обяви размерите на търговията през платформата, според мнозина само за година Temu вече е вторият най-голям онлайн търговец в света.

Бизнес стратегията на Temu се върти около идеята за възможно най-добро съотношение между разходите и ефективността.

Чрез внедряване на модел на „пълен хостинг“, комбиниран с механизъм за наддаване, Temu предлага продукти на цени, значително по-ниски от конкуренти като Shein (друг базиран в Китай пазар) и Amazon. 

В модела „пълен хостинг“ Temu упражнява пълен контрол върху ценообразуването. Доставчиците просто доставят избрани стоки до вътрешните складове на Temu, откъдето платформата управлява логистиката, складирането, обслужването на клиентите, следпродажбеното обслужване и маркетинга. Този подход значително намалява разходите за труд и сложността на доставчиците, което ги прави по-лесни за участие в трансгранична електронна търговия. Интегрирането на стокови пакети също така води до значителни спестявания на логистични разходи.

Механизмът за наддаване на Temu е друг крайъгълен камък на бизнес модела.

Тук търговците наддават за продуктови обяви и платформата преглежда тези оферти, за да провери цените. Тази система насърчава почти идеално конкурентен пазар, където цената определя успеха на продукта. Стоките с високи цени постепенно излизат от употреба, докато тези с ниски цени придобиват известност.

Моделът на обратното производство на Temu променя правилата на играта чрез упражняване на планиране, управлявано от търсенето - започва се с малки количества продукти на пазара. Въз основа на потребителското търсене популярните продукти се пренареждат, докато по-малко успешните се заменят. Този модел позволява динамичен отговор на пазарните тенденции и потребителските предпочитания.

Стратегията на веригата за доставки на Temu е ​много различна и конкурентна, особено в сравнение с гиганти като Amazon и други играчи на пазара. Според анализ на трансграничната верига за доставки и логистика на Temu, предимството ​им зависи до голяма степен от тяхната логистична и товарна стратегия.​

Докато другите китайски магазини за евтини стоки предлагат безплатна доставка в рамките на месец, при Temu ситуацията е много по-бърза - клиентите в САЩ получават пратките си до 10 дни. Дори до България (където Shein и Alibaba доставят за около 25 дни) поръчките от Temu идват за около 14 дни, с митническото освобождаване.

По-голямата част от продуктите, налични в Temu, са без марка и се произвеждат масово в Китай,

като се възползват от евтиното производство там. Това е съчетано със стабилна верига за доставки, която се фокусира върху групирането на стоки значително намалява логистичните разходи. Например цената на превоза от Гуанджоу до Берлин за всеки малък колет може да бъде едва ​20 евроцента. Компанията-майка PDD Holdings пък има дялово участие в 3 от 5 най-големи китайски карго и логистични компании, което води до оптимизиране на доставките и дава "топъл контакт" със западните им колеги. 

Така Temu за по-малко от 2 години успя да обърне напълно модела на електронната търговия и доставки, като задмина редица бизнес конкуренти с десетилетна история. Ако прогнозите на анализаторите са верни - до 12 месеца обемите на търговия на китайската компания вече ще гонят тези на абсолютния лидер в сегмента - Amazon.

 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
2 коментара
Доста

Доста

29.04.2024 | 21:44

мъгляво обяснение. Но главното е, че китайците ще заемат всички производствени ниши, и всички логистични канали, и другите ще фалират.

Отговори
7 0
П. Петков

П. Петков

30.04.2024 | 07:10

Поръчвал съм и получавал стоки от Амазон, Алиекспрес и Тему. Амазон забавиха доставката и после половин година ми се извиняват пакитата. Али сбъркаха поръчката. Тему изпълни доставката за 10 дни. И качеството е повече от добро.

Отговори
13 0

Анкета

Решихте ли за кого да гласувате на 9 юни?