Тайните суперсили на Поли Нинова, Филип Морис България – добър екип, обща мисия и щипка смях

Полина Нинова, ръководител „Търговски отдел“ във „Филип Морис България“

- Здравейте, бихте ли се представили с няколко думи? От кога сте в компанията и какъв професионален път извървяхте до настоящата позиция – ръководител на Търговския отдел на „Филип Морис България“?

- Аз съм Полина Нинова, на 38 години. Казвам си възрастта, без да сте ме питали, защото вярвам, че това е просто едно число, което не ме притеснява. В компанията съм от три години и половина. Постъпих през  месец юни 2017 година в момент, в който Филип Морис България започна да подготвя лансирането на първото устройство  за нагряване на тютюн в България - IQOS. Тогава стартирах на позиция мениджър "регулации и научни въпроси”, където основната ми задача беше разясняване на научните данни за бездимните продукти на Филип Морис Интернешънъл.  След година и половина се преместих на нова роля като ръководител на отдел „Корпоративни комуникации“. Преходът беше плавен, защото и на старата позиция ние основно комуникирахме научните данни, изследванията и проучванията, свързани с бездимните алтернативи. Бях спокойна, защото имах добра база, на която да стъпя. След още година и половина оглавих Търговския отдел в компанията след вътрешна организационна трансформация. 

- Е, това вече звучи като голяма промяна в естеството на работата!

- Не, само звучи така. Защото, за да предлагаш продукт на пазара на потенциалните потребители, на първо място трябва да си добър комуникатор. Нужно е да общуваш еднакво пълноценно както с екипа от търговския отдел, който всъщност е близо 70% от организацията ни в България, така и с клиентите. Търговията е сложно нещо, както знаете, не се научава в университета, а на практика. В този смисъл е много  важен начинът, по който се представя информацията за даден продукт или услуга, както и доколко добре познаваш предимствата на продукта си.

- При толкова много кариерни скокове, кой беше най-трудния Ви момент?

- Нямала съм трудни моменти. Абсолютно съм откровена! Причината е, че винаги съм работела с много приятен екип, във Филип Морис България всички колеги са много талантиливи и подкрепящи, готови да приемат промените, да се учат и да се развиват. Хората, които работят в нашата компания са изключително гъвкави и отворени към нови неща. Това е свързано с мащабната трансформация, през която преминава нашата компания, с визията ни за изграждане на бъдеще без дим. Обединява ни общата мисия да премахнем цигарения дим и да предложим по-добра алтернатива на пълнолетните пушачи, които иначе биха продължили да пушат. 

- Търговският отдел на Филип Морис България е най-големият в компанията и там работят повече мъже. Как Ви възприеха? Като „Желязната лейди“ ли? 

- Само мога да гадая какво са си помислили. Но ще кажа как се надявам да са ме приели. Надявам се, че ме възприеха като човек, с който лесно могат да работят, когото познават от предишните ми функции и знаят, че могат да разчитат на мен и така съвместно да бъдем добър екип и да изпълняваме заедно целите си. 

Това, което ме радва е, че в Търговския отдел всички имаме много ясна визия накъде сме се запътили, понеже имаме стратегия още от предишната година. Ясна е глобалната визия на компанията и как се движим по изпълнението и в България за създаването на бъдеще без дим чрез предлагането на по-добри бездимни алтернативи на пълнолетните пушачи.  Вярвам, че ако не знаеш накъде си тръгнал и каква е крайната цел,  е много трудно да намериш правилния път за постигането и. Спряваме се заедно с предизвикателствата, предлагаме бързо решения, за да отговорим на нуждите на потребителите, работим като един силен екип, споделяме опита и знанията, разказваме си. Работим заедно в истинския смисъл на думата, като аз се опитвам да бъда както в офиса, така и „на терен“ при тях, за да не губим връзката по между си. Почти всеки един проект, който стартираме в компанията, първо минава през тест на практика през Търговския отдел. Това е т.нар. „риалити чек“. Иначе рискуваме да се получи следното: някой от бюрото си в офиса е предложил, която може да е абсолютно неприложима на практика или да не отговаря на нуждите на потребителите.  Клиентите стоят в центъра на всяко наше действие и затова при реализирането на проектите първо се търси тяхната обратна връзка. Това важи и при разработката на подобренията на продуктите и услигите ни както на местно ниво в България, така и на глобално ниво. 

- Кариерата за сметка на личния живот ли е? Как го чувствате?

- Когато започнах работа във Филип Морис България синът ми беше едва на четири месеца. Беше смела стъпка, но честно казано не съжалявам, защото за да се чувства добре едно дете, трябва да се чувстват добре и родителите му. Така го усещам. 

Синът ми вече е на  4 години и вчера например нарисува семейството си. Аз и баща му  изглеждахме с малко несъразмерни глави и тела, имахме и повечко ръце /нашата суперсила/, но това което на мен ми направи впечатление беше, че и тримата сме на еднаква височина. Разтълкувах това като доказателство, че детето се възприема като равен с родителите си , не е подтиснат, не е „задушен“ по някакъв начин от нас. Това според мен означава, че детето се чувства добре и подкрепяно от родителите си.

- Как успявате да разпределите времето си правилно между офиса и дома?

- Откакто синът ми се роди, се организирам много по-добре. Разбира се, бързам да се прибера по-скоро у дома, старая се да свърша работните задължения по-бързо и да доработя, ако има нужда, едва след като  той като заспи.  Тези неща ги има при всички работещи родители, те са нормална част от живота. Важно е обаче да съм там, когато той има нужда от мен. С прилагането на новия „хибриден начин на работа“ след началото на пандемията, във Филип Морис Бългатия имаме допълнителни възможности за по-добра организация на работното време и разпределяне на работата от офиса и от разстояние. 

- За какво не Ви стига времето напоследък?

- За нищо не ми стига. Онзи ден дори забравих дамската си чанта у дома.  Но това е част от забавлението и реалността. Аз по принцип обичам да приемам всичко с доза закачка и ирония. В интерес на истината, времето не ми стига за себе си. Защото се старая за семейството ми винаги да има. Като се прибера вечер в къщи хвърлям телефона и влизам в нова роля - ставам динозавър, костенурка нинджа или каквото синът ми пожелае. В същото време искам и семейството ми, и колегите да знаят , че могат да разчитат на мен във всеки един момент. 

- Съпругът Ви Ивайло Спасов спечели последния сезон на кулинарното шоу „Мастер шеф“. Той ли готви в къщи?

- Да, само той по две причини. Първо, защото готви много вкусно и второ, защото го прави много бързо и така спестяваме време за други интересни неща.

„Материалът се публикува с подкрепата на Филип Морис България“

 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?