46

Стартира строителството на първите нови надлези по жп линията Пловдив – Бургас

След като бяха одобрени инвестиционните проекти, стартира строителството на първите два надлеза от общо 30 пътни съоръжения по проект „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив – Бургас, фаза 2“. Изграждат се обектите за безопасно и удобно преминаване в района между гарите Хан Аспарух и Нова Загора.

Използва се нова, съвременна технология за укрепване на насипите зад пътното съоръжение. Тя позволява изграждането на естетическа конструкция и по-малък обем на оформените земни маси. Петте главни греди са направени от стоманобетон, като връзката между тях и основата се осъществява с монтирането на еластични елементи за поемане на натоварването.

Укрепващите стени са с височина от 6,6 м до 9,6 м. Изпълняват се няколко пласта, като се използват геомрежи, стоманени мрежи и едър камък, който има и декоративна функция. Този тип конструкция не изисква специализирано оборудване за изпълнение, което я прави икономична и сигурна система за изграждане на подпорни стени.

Модернизацията на железопътната инфраструктура има за цел постигане на по-висока скорост на движение на влаковете – до 160 км/ч.  Затова е необходимо да бъде осигурено пресичане на линията на две нива, чрез изграждане на пътни и пешеходни надлези/подлези на мястото на съществуващите прелези. По този начин ще бъде сведен до минимум рискът от инциденти и жертви при пресичане на железопътната инфраструктура от други превозни средства и хора. Ще бъде напълно елиминирано пресичането на едно ниво на влакове, автомобили и хора.

По линията Пловдив – Бургас се предвижда премахване на 31 железопътни прелеза и изграждане на 28 надлези, 1 подлез и 1  пешеходна пасарелка.

Проект „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив – Бургас, Фаза 2“ се финансира по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 -2020.

Още информация за проекта можете да намерите тук https://www.eufunds.bg/bg/optti/node/1597

 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?