Станимашките сармички и маврудът влязоха в гид

Елате и опитайте зеленчуци от долината на Марица, станимашки сармички и асеновградски мавруд! Не пропускайте да пробвате и станимашко хардало, тракийска оризова баница, домашна лютеница и качамак - типичните вкусове за региона  влязоха в новата интерактивна карта за винено-кулинарните дестинации в България на Министерството на туризма. Пловдив, Асеновград, Велинград и Пазарджик попадат в дестинация „Западна Тракия”.

Интерактивната карта дава възможност с един клик на избрана дестинация да се получи информация за туристическите атракции в региона, за типичните кулинарни специалитети и виното, характерно за района. Включено е и описание на туристическите забележителности в дестинацията, като всяка е отбелязана с точното си географско местоположение. Това може да помогне на туристите по-лесно да намерят обектите, които искат да посетят, обосновават се от министерството на Николина Ангелкова.

Не е случайно, че винено-кулинарните дестинации са точно 12. Те са замислени целенасочено, за да отговарят на броя на месеците в годината. Дестинациите включват 55 общини на територията на цялата страна, близо 120 туристически забележителности и характерните за всеки регион вино и кулинария, над 80 характерни храни и 12 традиционни вина.

Очакваните ефекти от проекта са той да допринесе за насърчаване на пътуванията във вътрешността на страната, както и за популяризирането на по-малко познати туристически обекти и атракции. Ще повлияе за повишаване на разпознаваемостта на регионите, ще има положителен ефект върху развитието на редица общини както в областта на туризма, така и за разрастването на местната икономика като цяло. Очакваме инициативата да насърчи и развитието на "крилата" на сезоните и да утвърди България като дестинация за четири сезона, коментират от Министерството на туризма.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?