Спад в бизнес климата на германската автомобилна индустрия
Индексът на 'Ифо' показва негативни оценки и липса на нови поръчки
- 11:18, 08.11.2024
- 380
- 0
Индексът за бизнес климата в германската автомобилна промишленост на "Ифо" е намалял през октомври до (-27,7) пункта, в сравнение със (-23,4) пункта през септември. Спадът е свързан с нарастващата конкуренция, особено извън Европа, която оказва сериозно влияние върху сектора, посочва експертът Анита Вьолфъл.
Негативна бизнес оценка и очаквания
Компаниите в автомобилната индустрия отново оценяват текущата си бизнес ситуация като доста лоша. Индикаторът за текуща ситуация е спаднал до (-27,5) пункта, което е значителен спад от (-14,5) пункта през предходния месец. Въпреки това, бизнес очакванията за идните месеци са се подобрили, като индикаторът е нараснал до (-27,9) пункта, в сравнение с (-31,8) пункта през септември.
Липсата на нови поръчки остава сериозен проблем, като 44,3% от компаниите нямат заявки. Такова високо ниво на липса на поръчки е било отчетено за последен път през юли 2020 г. Тази ситуация е довела до спад в продажбите и съкращаване на работни места. Очакванията за износа също са се влошили, като индикаторът е спаднал до -32,8 пункта, най-ниското ниво след коронавирусната вълна през пролетта на 2020 г.
Пазар на електрическите автомобили
Продажбите на електрическите превозни средства на "Тесла" в Германия също са се понижили през 2024 г. Според данните на Федералната служба за автомобилен транспорт, "Тесла" заема едва трето място след "Фолксваген" и Бе Ем Ве. Регистрирани са 49 200 електрически превозни средства на "Фолксваген", 33 167 на Бе Ем Ве и 31 461 на "Тесла".
Въпреки че "Фолксваген" и "Тесла" отчитат спад в продажбите в сравнение с миналата година, "Фолксваген" е продал с 9400 превозни средства повече, докато "Тесла" е продал с 23 300 повече. За разлика от тях, Бе Ем Ве отчита растеж на местния пазар с 6600 продадени автомобила повече на годишна основа.