2374
Следвайте ни

Сметката е голяма? Пригответе 50 лв. за проверка на електромера

viber icon

Двойна сметка за ток шокира възрастно семейство от Пловдив. Парадоксът е, че огромната за тях сума е начислена в период, в който те са отсъствали от жилището си. Консумация на електроенергия е имало единствено от два хладилника.

Получихме фактура от почти 40 лева за период средата на юли-средата на август, разказва Георги Иванов. За следващия отчетен едномесечен период сметката за ток бе 33 лева. Много бяхме учудени, защото в края на лятото ние не бяхме в апартамента си в Пловдив, обяснява той. За проблема сигнализира едва сега, тъй като първо сем. Иванови отишли в офис на ЕВН, за да проверят дали няма някаква грешка. Оказало се обаче, че според вътрешните правила на компанията и да има неточност, първо трябва да се плати начислената сума, а едва тогава фактурата да се оспори. Самото оспорване също не е безплатно. Служител на ЕВН ни обясни, че ако не сме съгласни  с отчетената консумация, трябва да се направи проверка на електромера, разказва перипетиите си Георги Иванов. Според ценоразписа на Електроразпределение Юг това струва 49 лева с ДДС и за еднофазен, и за трифазен електромер. Услугата върви с оскъпяване, ако тази проверка е инициирана  в неработен ден. Таксата трябва да се плати в 14-дневен срок.  

Така излиза, че ние трябва да платим над 70 лева за ток за два месеца, в които ни е нямало у дома, плюс още 49 лева за проверка на електромера, разсъждават съпрузите. И ако се окаже, че двете оспорвани фактури са неправилно изчислени, ще ни върнат парите само от тях. Таксата си остава за тяхна сметка. Още по парадоксалното е, че сметката им за следващия месец, когато апартаментът се обитавал, изненадващо паднала почти наполовина - под 20 лева. Толкова всъщност сме плащали винаги, коментират сем. Иванови.

Преди да се пристъпи към проверка на електромера обаче, потребителите могат да направят нещо по-просто - да засекат показанията на електромера си с изписаната консумация на фактурата. Ако данните, записани от клиентите, са по-ниски в сравнение с тези от получената фактура, това наистина означава, че има погрешно отчитане или грешка при въвеждането на информацията, подсказаха вариант от дружеството. В този случай няма нужда от допълнителна проверка на електромера, което е платена услуга, само трябва да се уведоми мрежовото дружество Електроразпределение Юг.

Вяра Порязова

Вяра Порязова

Журналист - екип "Бизнес"

Вяра Порязова е завършила „Макроикономика” в ПУ. Има 2-годишна специализация по „Икономическа и политическа журналистика” към ФИСН в ПУ и курс към „Европейски стандарти в медиите”.   Още

Още от категорията

Виж всички

Коментари (2)

Майтап на голо не бива

Майтап на голо не бива

15.12.2021 | 16:04

ЕВН имат навика да "помпат" електромерите". Преди 4 години плащах по около 100 лева през лятото. Домакинството ми е на газ - кухня и баня. Тока бе за хладилник и компютри. Не си позволявахме да пускаме климатик. А сега плащам много по-малко. Нямаше ни доста време и "помпата" е преместена. Затова когато не сте у дома за продължително време, задължително сваляйте апартаментния бушон. Ако сте в частен дом - също свалете главния бушон - така е по-сигурно за домашния бюджет.

Отговори
12 1
без майтап

без майтап

15.12.2021 | 15:41

Тия частни енергодружества правят каквото си искат и никой не им дължи сметка за безобразията.Време е държавата да внесе ред в правилниците и наредбите им,които са в ущърб на потребителите.

Отговори
20 1

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай

Анкета

Кои са най-големите предизвикателства пред новото правителство през 2022-ра година?