След фалита на "Астрал холидейз"! Връщат парите на туристите

Централният офис на „Астрал холидейз“ в Пловдив вчера осъмна със съобщение на вратата, което разказва за влизането в процедура по несъстоятелност. Телефоните на туроператора обаче още са актуални и на тях отговарят служители. 

 

Застрахователят на фалиралата туристическа компания „Астрал холидейз интернешънъл“ е с екшън план за обезщетяване на туристите, платили за почивки. По закон срокът за обезщетяване е 15-дневен, но от ЗК "Уника" поемат ангажимент да се разплатят в най-кратки срокове. Процесът по завеждане на искове е максимално улеснен с цел бързо обслужване на клиентите. Изисква се единствено попълване на уведомление за настъпила вреда без нужните допълнителни документи, посочват от компанията, където още от вчера приемат заявления. Спешно ще се разглеждат претенции на клиенти, на които им предстоят пътувания до края на седмицата, допълват от „Уника“.

 

Полицата „Отговорност на туроператора“ е с покритие 700 000 лева и по думите на изпълнителния директор на "Астрал" Христо Гълбачев сумата е двойно по-голяма от исковете на клиентите частни лица. По първоначална информация под 250 души ще са пряко засегнати от фалита на компанията и няма да могат да изпълнят планираните си пътувания. Те ще бъдат обезщетени от "Уника". Това е петият фалит на български туроператор в най-новата ни история, като общото между всички дружества е, че не са от вчера на пазара.  Браншът ври и кипи, а прогнозите са разнопосочни. Румен Драганов от Института за анализи в туризма счита, че следващите по веригата с фалитите ще бъдат хотели, които са работили с "Томас Кук" и "Астрал холидейз".

 

От ведомството на Николина Ангелкова пък гледат оптимистично на ситуацията. "Министерството на туризма е получило уверение от изпълнителния директор на фалиралия туроператор, че задълженията им към хотелиери и доставчици са платени", посочи в телевизионно интервю зам.-министърът Ирена Георгиева.   „Астрал холидейз“ подходиха много коректно към клиентите си с навременното обявяване на процедура по несъстоятелност, считат от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА), които вчера имаха планувана среща на Пампорово.

 

Очевидно такова финансово сътресение не се понася леко и понякога най-разумното нещо по отношение на потребителите е да се обяви несъстоятелност, за да се защитят интересите им, счита Даниела Стоева, председател на УС на организацията. Но категорично от АБТТА смятаме, че не може този фалит да е причина за следващи фалити на други туроператори", допълни тя.

 

Добрата новина, която дойде от Пампорово вчера, е, че туроператорите са категорични, че фалитът на "Томас Кук" няма да се отрази на зимния туризъм, тъй като нямат такива програми за България.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?