2374

Шринкфлация в действие: По-семпли порции в кръчмата, по-малък грамаж в магазина

Ресторантьорите намалиха порциите, а производителите на пакетирани храни - грамажите. С този трик все по-често бизнесът бори инфлацията и високите цени, за да не се стресират клиентите. Доскоро рекламните съобщения за промоции звучаха така: „за същите пари получавате по-голямо количество, а сега стана обратно - в най-добрия случай за същите пари получаваме по-малък грамаж.

Отскоро една от най-популярните закуски - пакетиран кроасан, вече не е с 30% бонус, както бяхме свикнали месеци наред, а едва с 15%. Цената все пак е увеличена, но символично, колкото да не прави впечатление на клиента - от 1.10 лева на 1.20 лв.

Грамажът при чипсовете също е променен. Хрупкавите картофки на една марка вече са 200 грама вместо досегашните 215 грама. Доставната цена обаче не е пипана, показа проверка на „Марица“.

Производителите на колбаси пък още по-отдавна изтъняват опаковките си, за да могат повече клиенти да опитат марката. Така луканка или бабек може да се намери в миниатюрна  вакуумна опаковка от 80 грама за около 3 лв.

Търговската хватка не е измислена в България, има си дори официално име - шринкфлация. Терминът означава, че грамажът на даден продукт намалява, но цената му се запазва. Производителите се надяват, че потребителите ще продължат да купуват стоката, тъй като са свикнали с нея. Само че по-малко количество от даден продукт за същата цена означава, че продуктът е поскъпнал. Явлението е често срещано в много държави в условия на инфлация.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Каква коалиция има най-голям шанс да спечели изборите на 2 октомври?