Седем правила за успешен мениджмънт
- 22:35, 26.11.2018
- 934
- 0
Добрият мениджмънт се крие в добри техники за управление. А доброто управление се подчинява на неписани правила. Ето какво мислят за бизнеса успелите в различни сфери на икономиката, пише Гофри Джеймс за Inc.com, цитиран от manager.bg.
1. Бизнесът е екосистема, а не бойно поле.
Средностатистическите шефове виждат бизнеса като конфликт между фирми, групи и отдели. Те изграждат огромни армии от "войски", които да преборят конкурентите и се отнасят към клиентите си като "територия", която трябва да бъде покорена. Великите шефове виждат бизнеса като симбиоза, където най-разнообразните фирми е най-вероятно да оцелеят и процъфтяват.
2. Компанията е общност, а не машина
Средностатистическите шефове смятат, че тяхната компания е като машина, чиито компоненти са работниците. Те създават твърди структури със строги правила. Великите шефове виждат своята компания като сбор на отделни надежди и мечти, където всичко е свързано с по-висока цел. Те вдъхновяват служителите да се посветят на успеха.
3. Мениджмънтът е услуга, не контрол
Средностатистическите мениджъри искат служителите да вършат точно това, което те са наредили. Те са наясно с всичко, което намирисва на неподчинение, и създават среда, където индивидуалната инициатива е необичайна. Великите шефове определят обща посока, и след това се ангажират за получаване на ресурси.
4. Моите служители са мои връстници, а не децата ми
Обикновените шефове виждат служителите като по-нисши, незрели същества, на които просто не могат да имат доверие, ако не са ръководени от патриархална структура. Великите шефове знаят, че всеки служител е най-важният човек във фирмата. В резултат на това служители на всички нива отговарят за собствените си съдби.
5. Мотивацията идва от визията, а не от страха
Редовите мениджъри виждат страха от уволнението като един от основните мотиватори на подчинените им. В резултат на това служителите се парализират и не могат да взимат рискови решения. Великите в бизнеса вдъхновяват хората да виждат по-доброто бъдеще и как те са част от него. В резултат на това служителите работят по-усилено, защото вярват в постигането на целите на организацията.
6. Работата трябва да бъде удоволствие, а не обикновен труд
Обикновените шефове прегръщат идеята, че работата е необходимо зло. Те напълно очакват служителите да негодуват от това, че се налага да работят. Великите шефове виждат работата като нещо, което трябва да бъде по своята същност приятно, и затова вярват, че най-важната работа на мениджъра е доколкото е възможно, да постави хората на работните места, които могат и ще ги направят истински щастливи.
7. Промяната e растеж, а не болка
Средностатистическите мениджъри виждат промяната като сложно и заплашително нещо, което трябва да бъде търпяно само когато дадена фирма е в отчаяна криза. Необикновените ръководители виждат промяна като неизбежна част от живота. Прегръщат нови идеи и нови начини за правене на бизнес.
Водещи новини
Коментари
Отговор на коментара написан от Премахни