Седем правила за успешен мениджмънт

Добрият мениджмънт се крие в добри техники за управление. А доброто управление се подчинява на неписани правила. Ето какво мислят за бизнеса успелите в различни сфери на икономиката, пише Гофри Джеймс за Inc.com, цитиран от manager.bg.

1. Бизнесът е екосистема, а не бойно поле. 

Средностатистическите шефове виждат бизнеса като конфликт между фирми, групи и отдели. Те изграждат огромни армии от "войски", които да преборят конкурентите и се отнасят към клиентите си като "територия", която трябва да бъде покорена. Великите шефове виждат бизнеса като симбиоза, където най-разнообразните фирми е най-вероятно да оцелеят и процъфтяват.

2. Компанията е общност, а не машина

Средностатистическите шефове смятат, че тяхната компания е като машина, чиито компоненти са работниците. Те създават твърди структури със строги правила. Великите шефове виждат своята компания като сбор на отделни надежди и мечти, където всичко е свързано с по-висока цел. Те вдъхновяват служителите да се посветят на успеха.

3. Мениджмънтът е услуга, не контрол

Средностатистическите мениджъри искат служителите да вършат точно това, което те са наредили. Те са наясно с всичко, което намирисва на неподчинение, и създават среда, където индивидуалната инициатива е необичайна. Великите шефове определят обща посока, и след това се ангажират за получаване на ресурси.

4. Моите служители са мои връстници, а не децата ми

Обикновените шефове виждат служителите като по-нисши, незрели същества, на които просто не могат да имат доверие, ако не са ръководени от патриархална структура. Великите шефове знаят, че всеки служител е най-важният човек във фирмата. В резултат на това служители на всички нива отговарят за собствените си съдби.

5. Мотивацията идва от визията, а не от страха

Редовите мениджъри виждат страха от уволнението като един от основните мотиватори на подчинените им. В резултат на това служителите се парализират и не могат да взимат рискови решения. Великите в бизнеса вдъхновяват хората да виждат по-доброто бъдеще и как те са част от него. В резултат на това служителите работят по-усилено, защото вярват в постигането на целите на организацията.

6. Работата трябва да бъде удоволствие, а не обикновен труд

Обикновените шефове прегръщат идеята, че работата е необходимо зло. Те напълно очакват служителите да негодуват от това, че се налага да работят. Великите шефове виждат работата като нещо, което трябва да бъде по своята същност приятно, и затова вярват, че най-важната работа на мениджъра е доколкото е възможно, да постави хората на работните места, които могат и ще ги направят истински щастливи.

7. Промяната e растеж, а не болка

Средностатистическите мениджъри виждат промяната като сложно и заплашително нещо, което трябва да бъде търпяно само когато дадена фирма е в отчаяна криза. Необикновените ръководители виждат промяна като неизбежна част от живота. Прегръщат нови идеи и нови начини за правене на бизнес.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
0 коментара

Анкета

Защо се провали първият мандат за съставяне на правителство?