49

С акцент върху дизайна, комфорта и технологиите: преработеният Audi Q7

  • Безпогрешно разпознаваем дизайн с нови детайли гарантира ярко и неповторимо излъчване на пътя
  • Предните и задните светлини за пръв път могат да се индивидуализират благодарение на интелигентната светлинна технология
  • Гъвкавата концепция на интериора е идеалната основа за всички възможни предназначения на автомобила – за семейството, за бизнеса или за свободното време

Audi облагодори своя първокласен семеен SUV с изчистен дизайн и допълнително подобрена технология. Свежият външен дизайн с ново оформление на предната и задната част подчертава мощния характер на Q7, който се отличава с първокласна гъвкавост и щедро вътрешно пространство с до седем места. За първи път в Q7, HD Matrix LED фаровете с лазерни светлини, имат цифрови дневни светлини с избираеми светлинни подписи. Цифрови OLED задни светлини с четири налични дизайна на задните светлини допълват гамата от фарове. Нови колела, цветове, декоративни вложки и седалки с контрастни шевове позволяват още по-голяма индивидуализация за най-универсалния SUV сред Q моделите. Цените на новото Audi Q7 започват от 79 300 евро. 

От концептуална студия до огромен пазарен успех

Успешният път на Audi Q7 започва през 2003 г. под формата на концептуална студия, наречена Audi Pikes Peak quattro на Северноамериканското международно автомобилно изложение. Проектиран като автомобил за всякакви пътища и умерено използване извън пътя, сегашният Q7 остава верен на достойнствата си като дизайн, технология и функционалност и впечатлява по целия свят вече 18 години. Първият SUV на марката с четирите пръстена на емблемата беше представен на публиката през 2005 г. на IAA (Международно автомобилно изложение) във Франкфурт, точно навреме за 25-ата годишнина на системата quattro за постоянно задвижване на четирите колела с централен Torsen диференциал (разпределение на въртящия момент 40 : 60 - съответно отпред и отзад). Новият „суперлатив“ в SUV сегмента, както Audi нарече Q7 при неговото лансиране на пазара, съчетава увереност, спортен дух и гъвкавост. Оттогава Audi Q7 се счита за универсален автомобил, който съчетава висок престиж с множество възможни приложения.

Размерите са впечатляващи, външният вид е благороден: с дължина над пет метра, междуосие от около три метра, място за седем души и обем на багажника до 2035 литра, първото поколение на Q7 веднага се позиционира на върха на SUV сегмента. Q7 V12 TDI стана грандиозен флагман за периода от 2008 до 2012 г. - 500 к.с. и 1000 нютонметра въртящ момент, които и до днес изглеждат внушително в SUV сегмента. V12 TDI беше и първото Audi, напуснало фабриката в Братислава с керамична спирачна система като стандарт.

Останалите бензинови двигатели са с мощност от 272 до 350 к.с., докато дизеловите модели са с мощност до 500 к.с. От началото на производството през 2006 г. до края на производството на първото поколение през 2015 г. повече от 550 000 клиенти избраха първо поколение Q7.

Мощен, голям, елегантен: екстериорът

След второто поколение с управление на всички колела, представено през 2015 г. и първото сериозно обновление на модела през 2019 г., новият Q7 по впечатляващ начин представя своя внушителен, елегантен дизайн с второто си цялостно надграждане през 2023 г. Най-големият и най-универсален SUV на марката с четирите пръстена ва емблемата се отличава с модерния дизайнерски език на Audi.

Със своите още по-редуцирани и изчистени форма и, прави повърхности и изключително голям обем, Q7 означава гъвкавост във всяка ситуация. Надвесите и междуосието създават силни и уверени пропорции, които могат да бъдат допълнително подчертани с отличителни цветове на екстериора и богат избор от джанти. Безпогрешно разпознаваемата предна решетка Audi Singleframe в осмоъгълен дизайн сега впечатлява с вертикални вложки. Те са проектирани във форма на сълза в основния екстериор, във форма L във външния пакет S line и във форма L в SQ7 TFSI. От пръв поглед става ясно, че това е един от топмоделите на Audi и че неговият характер ярко се отличава от A-моделите. В допълнение, новата връзка между контура на радиаторната решетка и сега по-високо разположените фарове създава напълно нова архитектура за предната част. Това ясно подчертава мощния външен вид на новия Q7 и по този начин създава по-ярко присъствие. Самоувереният външен вид на Q7 е подчертан от новите, отличително проектирани, цветни отвори за въздух, които са ясно интегрирани в основната архитектура.

Audi последователно намалява декоративните елементи, за да придаде на автомобила още по-ясен, изчистен вид. За да можете да различите основния и външния пакет S line на пръв поглед, зоните в предната броня, горните лайстни на вратите и дифузьора в основния модел са контрастни на цвят, което подчертава мускулестата офроуд визия. Всички двигатели на Audi Q7 имат изпускателна система с пълнофункционални и визуално привлекателни ауспухови накрайници. Екстериорният пакет S line се ориентира към SQ7 TFSI: Той се откроява благодарение на ясно подчертаните странични въздухозаборници в предната броня и следователно е още по-спортен като дизайн.

Предната решетка Singleframe впечатлява с уникалната си цветова схема. Опционално се предлагат стилистичните пакети черно и черно plus, които добавят забележителни акценти към екстериора в областта на решетката Audi Singleframe, декоративните лайстни на страничните прозорци и броните отпред и отзад.

Преработените фарове с HD Matrix LED технология с лазерни светлини и цифрови дневни светлини, разположени в горния хоризонтален ръб, придават на Q7 още по-мощен визуален израз. Благодарение на дигиталните OLED задни светлини, които се предлагат за първи път при Q7, луксозният характер на модела става още по-ясно видим.

Индивидуализация с красива форма: предни и задни светлини

Мощните LED фарове осветяват пътя стандартно в Q7; Матричните LED фарове могат да бъдат поръчани като опция. Освен това се предлагат HD Matrix LED фарове с лазерни светлини Audi, всеки с 24 светодиода и лазерен диод с висока производителност. Синята околна светлина, вградена във фара, символизира прецизността на лазерната технология и прави тази опция за оборудване моментално  разпознаваема. Лазерната светлина се активира от 70 км/ч и значително увеличава обхвата на дългите светлини. Новост за топоборудването на фаровете: дигиталните подписи на дневните светлини. Те придават на Q7 характерен и безпогрешно разпознаваем външен вид и позволяват на потребителите да избират един от четири различни светлинни подписа чрез системата MMI. Новост е не само разширеният набор от функции на фаровете, но и техният дизайн. По-високото позициониране на дневните светлини придава на Q7 визуално повече широчина и изразителност. За първи път широкомащабни дигитализирани OLED задни светлини (OLED = органичен светоизлъчващ диод) се предлагат като опция в Q7 - те също имат четири цифрови светлинни подписа.

В допълнение, подобно на Audi A8, Q8 и Q5, дигиталните OLED задни светлини, заедно със системите за подпомагане, имат функция за разпознаване на близост: Ако други участници в движението се доближат до неподвижния Q7 отзад на разстояние под два метра, контролният блок активира всички цифрови OLED сегменти. Допълнителните функции включват динамичните мигачи, както и различно прожектираните сценарии за функциите Coming-Home и Leaving Home  – проектирани да съответстват на всеки цифров светлинен подпис.

Нови декоративни апликации, цветове и колела допълват гамата на модела

За да можете да персонализирате Q7 още повече според собствените си желания, сега са налични три нови цвята за лаковото покритие. Автомобилът изглежда особено спортен с лаково покритие Sakhir златисто, Ascari синьо или Chili червен металик. Клиентите могат да очакват нещо ново не само по отношение на цветовете: портфолиото от колела предлага пет нови дизайна на джанти с размери от 20 до 22 инча.

Ако желаете, цветовете черен металик, сив сатениран мат с вложки в лъскаво черно или черен металик с блестящо покритие се предлагат за размери на колелата от 21 инча и нагоре.

За актуализацията на модела Audi също така разширява гамата си от приложения, тъй като за първи път пътниците имат директен достъп до популярни приложения от доставчици на трети страни (напр. Spotify или Amazon music). Редовните актуализации на софтуера и непрекъснато нарастващата гама позволяват още по-голяма индивидуализация на информационно-развлекателната система. Магазинът със специфично за пазара портфолио от приложения разширява модулната информационно-развлекателна система от трето поколение (MIB 3).

Що се отнася до системите за подпомагане на шофирането, в частност дисплеят на околното пространство е подобрен. Виртуалният кокпит на Audi показва, наред с други неща, предупреждение за смяна на лентата, други участници в движението (камиони, автомобили и мотоциклети), предупреждение за дистанция, асистент за кръстовища и информация за светофарите онлайн в пълно HD качество. В допълнение към магазина за приложения и новия обкръжаващ дисплей като стандартно оборудване, продуктовото надграждане Q7 също впечатлява - стандартните функции вече включват 19-цолови алуминиеви джанти за V6 двигателя с вътрешно горене, пакет Гланц, включващ алуминиеви релси на покрива, камера за заден ход с асистент за паркиране plus и асистент за дълги светлини. Има и комфортен централен подлакътник, интерфейс за смартфон с интеграция на магазин за приложения и Audi phone box.

Сигурни върху всякаква настилка: ходова част с ДНК на Audi

Само Audi се управлява като Audi: марката с четирите пръстена на емблемата показва своето неповторимо ДНК при характеристиките на шофиране, като разбира се това важи в пълна сила и за Q7. Пет характеристики определят шофирането на този модел: балансирано, стабилно, контролирано, прецизно и без усилие. Окачването, кормилното управление, задвижването, спирачната система и системите за управление играят ключова роля в създаването на устойчиво безопасно, уверено и комфортно поведение при шофиране. Дори със стандартното оборудване, Q7 предлага хармонично шофиране благодарение на балансираното окачване със стоманени пружини. Q7 впечатлява и като надеждно и безопасно теглещо превозно средство – може да тегли ремарке с товар до 3,5 тона.

Електронно контролирано въздушно окачване с адаптивни амортисьори – във варианти adaptive air suspension или adaptive air suspension sport (стандартно оборудване за SQ7 TFSI) – може да бъде избрано като допълнителна екстра. В зависимост от желанията на водача и ситуацията, системата променя позицията на каросерията с до 90 милиметра и също така предлага контрол на нивото. На магистрални участъци клиренсът автоматично се понижава с до 30 милиметра, а с adaptive air suspension sport - с 15 милиметра. При офроуд с ниски скорости до 60 милиметра допълнителен пътен просвет може да бъде избран с помощта на функцията „Lift“ чрез системата за избор на режими Audi drive select. В допълнение, опционалното управление на всички колела (стандартно оборудване на SQ7 TFSI) осигурява повишено ниво на безопасност и комфорт. При ниски скорости задните колела се завъртат до пет градуса в посока, обратна на предните колела.

Това намалява радиуса на завой с до един метър и увеличава маневреността при паркиране. В същото време водачите усещат повече комфорт и стабилност при по-високи скорости, тъй като задните колела завиват в същата посока, както предните. По желание на клиента усъвършенстваният пакет за окачването с електромеханична активна стабилизация при накланяне и управление на всички колела също се предлага за V6 TFSI и TDI. За да се подобри управлението на Q7 в ежедневни ситуации като маневриране в паркинги и гаражи, оптимизацията на кормилното управление осигурява по-голяма лекота.

Remote Parkassistent plus е друга особено полезна функция: с помощта на камерата, радара и ултразвуковите сензори, Audi Q7 може лесно да се маневрира в тесни места за паркиране. Процесът на паркиране се контролира чрез приложението myAudi на смартфона. За да излезете от място за паркиране, двигателят се стартира отново чрез приложението myAudi и след това автомобилът се маневрира, така че да може лесно да влезете.

Ефективни и с мощна тяга: задвижванията

Гамата от задвижващи агрегати за модела започва с версията 45 TDI quattro, която разполага с 3,0-литров дизел, който предлага 170 кВт (231 к.с.) мощност и щедър въртящ момент от 500 нютонметра. Платото на максималния въргящ момент се простира от 1500 до 3000 об./мин. От място Audi Q7 45 TDI достига 100 км/ч за 7,1 секунди. Максималната скорост е 226 км/ч. Над този агрегат се позиционира модификацията 50 TDI quattro. По-мощният вариант разполага с 210 кВт (286 к.с.) и 600 нютонметра въртящ момент. С тези показатели големият SUV ускорява от нула до 100 км/ч за 6,1 секунди и достига максимална скорост от 241 км/ч. Audi Q7 55 TFSI има 6-цилиндров бензинов двигател с работен обем от три литра и директно впръскване на горивото, който генерира 250 кВт (340 к.с.). В широкия оборотен диапазон от 1370 до 4500 оборота той развива максимален въртящ момент от 500 нютонметра. Бензиновият двигател с турбокомпресор ускорява Audi Q7 от нула до 100 км/ч за 5,6 секунди. Този вариант достига максималната си скорост при електронно ограничените 250 км/ч.

Всички V6 двигатели в Audi Q7 имат възможност за теглене на прикачен товар с маса до 3,5 тона. Това означава, че караваните могат да се теглят също толкова уверено, както например ремаркетата за коне. Агрегатите работят с 8-степенна автоматична трансмисия tiptronic, система за постоянно задвижване на четирите колела quattro и мека хибридна система, която може да намали разхода с до 0,5 литра на 100 километра. Най-важните компоненти на технологията мек хибрид са литиево-йонна акумулаторна батерия и ремъчен стартер-генератор (RSG), който захранва 48-волтовата главна електрическа система на SUV модела. Между 55 и 160 км/ч Q7 може да се движи с изключен двигател в продължение на до 40 секунди, когато водачът отнеме крака си от газта.

След това RSG рестартира шестцилиндровия двигател бързо, комфортно и неусетно. Старт-стоп системата сработна още при скорост от 22 км/ч.

Впечатляващ от всяка перспектива: SQ7 с двигател V8 TFSI

Спортният характер е дълбоко в гените на ревизирания SQ7 TFSI - автомобилът впечатлява с преработения спойлер на предната броня, както и с изразителен дифузьор и овални двойни ауспухови тръби отзад, които са типични за S моделите на Audi. Предната решетка Singleframe се представя с вертикални L-образни вложки в специална спортна цветова схема. Уголемените за въздух са получили мрежа със структура тип пчелна пита. Audi използва спортна алуминиева оптика за корпусите на външните огледала, вложките в предната решетка Singleframe и рамките на страничните въздухозаборници. Този цвят също украсява вложките в страничните прагове и хоризонталната лента по цялата широчина отзад. Оптичните пакети black и black plus също могат да бъдат поръчани за SQ7 TFSI.

След второто си частично обновление, SQ7 TFSI залага на отлично познатия 4.0 TFSI с 373 кВТ (507 к.с.) и 770 нютонметра въртящ момент с бързо превключваща 8-степенна трансмисия tiptronic и система за постоянно задвижване на четирите колела quattro. С тези си показатели SQ7 TFSI се ускорява от нула до 100 км/ч само за 4,1 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч. Благодарение на реда на запалване на цилиндрите 1-3-7-2-6-5-4-8, 4.0 TFSI демонстрира отличителен, благозвучен спортен звук.

При ниско до средно натоварване и скорост - от 160 до 250 нютонметра и между 950 и 2500 оборота и максимум 145 нютонметра изискване за въртящ момент - системата cylinder on demand деактивира цилиндри 2, 3, 5 и 8 на високите предавки чрез изключването на впръскването на горивото, запалването се изключва и оставя входящите и изходящите клапани затворени. Процесът на превключване отнема само милисекунди и е практически незабележим. При работа с 4 цилиндъра работните точки в активните цилиндри се изместват към по-високи натоварвания, което подобрява топлинната ефективност, докато дезактивираните цилиндри работят до голяма степен без загуби - като газови пружини. При натискане на педала на газта деактивираните цилиндри веднага се включват отново. За гарантиране на спортния звук във всеки от двата външни накрайника на изпускателната система има превключвател, който модулира звука в зависимост от натоварването и скоростта.

За оптимално изживяване при шофиране се нуждаете не само от първокласни двигатели, но и от изключителни компоненти на ходовата част: В опционалния усъвършенстван пакет за ходовата част клиентите получават и спортен диференциал. При бързо завиване той прехвърля въртящия момент между задните колела чрез два многодискови съединителя - колелото от външната страна на завоя, което има по-добро сцепление, получава по-голям дял от тягата. Това векторизиране на въртящия момент прави управлението още по-леко и прецизно: при завиване или ускоряване, големият спортен SUV буквално се плъзва през завоя, минимизирайки склонността към недозавиване. Вторият компонент в пакета: електромеханична активна стабилизация при накланяне (eAWS). На двата моста е монтиран компактен електродвигател, който е свързан към трансмисионен механизъм. Въпросният трансмисионен механизъм разделя стабилизатора наполовина. Когато шофирате направо, това позволява на двете честа на стабилизиращата щанга да работят до голяма степен независимо една от друга, което намалява колебанията на каросерията по неравни пътища. При спортно темпо обаче електрическият мотор завърта двете половини една срещу друга, така че да действат като едно цяло. Така колата се накланя значително по-малко в завои и управлението става по-прецизно.

Задвижващата енергия за eAWS идва от суперкондензатор, който работи с ниво на напрежение от 48 волта. Компактното и леко устройство за съхранение на енергия, което може да абсорбира и доставя високи токове за много кратко време, захранва двата електрически мотора с максимум 1,5 киловата мощност всеки.

Audi SQ7 TFSI1) слиза от конвейера стандартно с 20-инчови джанти и гуми 285/45. Като алтернатива могат да бъдат избрани други 21- и 22-инчови модели, включително S дизайн с много спици като специална отличителна черта. Използват се спирачни дискове с диаметър 400 милиметра на предния мост и 350 милиметра на задния мост. Черните спирачни апарати - опционално налични в червено - имат типичното Audi S лого на предния мост.

Гъвкаво и просторно: вътрешното пространство

Независимо дали е с пет или седем места – Audi Q7 и SQ7 TFSI комбинират изключителен престиж с практични ежедневни качества. По отношение на вътрешния простор, както и пространството за главите и лактите отпред и отзад, моделите осигуряват първокласно, ефирно усещане за пространство. В зависимост от позицията на задните облегалки, багажното отделение при петместната версия предлага обем между 867 и 1993 литра – с напълно равна товарна площ. Задният капак стандартно се отваря и затваря електрически и желаение чрез управление с жестове с движения на краката. Като опция Audi предлага и задна седалка plus, която включва и трите седалки, които винаги предлагат достатъчно място за три детски столчета и могат да се регулират индивидуално по надлъжно разположение и ъгъл на облегалката, както и трети ред седалки с две електрически прибиращи се места.

Пазарният старт на Audi Q7 с преработен дизайн, иновативна технология на светлините и изключително всеобхватно оборудване е факт. Цените за 50 TDI quattro стартират от 147 422 лв. Версията 55 TFSI quattro със стандартно оборудване стартира от 156 519 лв. SQ7 TFSI е с начална цена 201 055 лв. Посочените цени се отнасят за българския пазар.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
0 коментара

Анкета

Как оценявате служебния кабинет "Главчев"?