49

Руснаците отказват да купуват китайския "Москвич"

За 10 месеца в Русия са продадени едва 4000 бройки от двата модела на култовата соц марка

Авантюрата с възраждането на "Москвич" се окзва далеч от очаквания фурор от страна на руските медии. При анонсирането на възраждането на марката през миналия януари изпълнителният директор на автомобилният завод в Москва обяви, че очакваните продажби през първата година ще са около 18 хил. бройки. Месец преди възроденият "Москвич" да затвори година на пазара, стана ясно, че за 10 месеца през 2023 година са продадени едва 4 хил. бройки. 

Така автомобилният завод "Москвич" в Москва завършва 2023 година със сериозна загуба от близо 100 мил. долара, която е увеличение на пасива на компанията цели 3,6 пъти спрямо предходната година. Производителят на автомобили е на загуба, въпреки че през миналата година компанията е увеличила приходите си с близо 39 процента, до 59,2 милиарда рубли, което е около 750 млн. долара. Същевременно обаче дълговете на "Москвич" през 2023 г. нарастват 2,5 пъти, възлизайки вече на 42,6 милиарда рубли (около 530 млн. долара).

Една от основните причини за финансовите проблеми на марката е слабият интерес към новите модели "Москвич", като от март 2023 до януари 2024 година са продадени едва 4000 бройки. Според автомобилните анализатори ниският интерес се дължи основно на факта, че двата нови модела на компанията всъщност са изцяло китайски автомобили, на които просто е инсталирано руско меню и са сложени емблеми на "Москвич", което пък надува цената им с близо 12 на сто спрямо колите, послужили за база. 

Пуснати отново в експлоатация през 2022 г. в бившия завод на Renault, заводът "Москвич" произвежда три модела автомобили - колата "Москвич 3", електрическия автомобил "Москвич 3е" и седанът "Москвич 6". По-рано през февруари стана известно, че редица московски центрове за продажба на автомобили са намалили цените на "Москвич 3" до около 1,9 млн, рубли (27 хил. долара), като при пуснането същият модел беше близо 30 хил. долара. Без промяна остава цената на електрическия еквивалент, който струва близо 4 милиoнa pyбли (oĸoлo 57 000 дoлpa пo нacтoящия ĸypc).

Почти невъзможно е от "Москвич" да са продали общо 14 хил. бройки през януари и февруари, за да стигнат целта си от 18 хил. продадени автомобила. В годишния отчет на компанията вече е записано, че е планирано свиване на производство през 2024 година. 

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.

Публикувай
6 коментара
Имии

Имии

23.02.2024 | 17:43

То продаването на автомобили и то Москвич, не е като убийството на политически опонент.

Отговори
13 2
10г. Чакахме за Москвич

10г. Чакахме за Москвич

23.02.2024 | 19:54

А за Лада повече

Отговори
9 1
Еврогеец

Еврогеец

23.02.2024 | 22:27

Кажи сега какво караш бе мульо? Трошка от Европъта!

Отговори
1 10
Хм…

Хм…

23.02.2024 | 13:56

Няма да го купуват, я. Заради цената. В Китай струвал наполовина, там е и сглобен, та заради едната емблема да плащат двойно, явно не им се ще. А и качеството кой го знае, има китайско и китайско. Но пък е много по-красив от някогашния оригинал.

Отговори
14 0
Dii

Dii

23.02.2024 | 12:30

Това хич не е православно и славянско. Ама това сега Москвич ли е? Навремето какви Москвичи имаше?

Отговори
23 3
Така е

Така е

24.02.2024 | 00:06

И твоят Москвич беше по-твърд, ама омекна с времето.

Отговори
6 2

Анкета

Как оценявате служебния кабинет "Главчев"?