1939

Руският завод на Renault започва да прави москвичи

Новината за окончателното изтегляне на френската компания Renault от Русия извади на дневен ред отново темата за руските автомобили и бъдещето им. 

Френският производител Renault ще продаде мажоритарния си дял в автомобилния производител "Автоваз" на Руския централен институт за изследване и развитие на автомобилите и двигателите, съобщиха в началото на седмицата от централата на компанията. Сделката ще бъде на символичната цена от една рубла, но със заложена опция за обратно изкупуване на активите за срок от 6 години. Така на практика френският автомобилен производител оставя вратата отворена за завръщане в Русия. 

Кметът на Москва Сергей Собянин пък заяви, че за да се запазят хилядите работни места, заводът на Renault в града ще бъде използван за рестартиране на производството на марката "Москвич" от съветската епоха. Френският производител държи близо 70% от завода на "Автоваз", а компанията от години разширяваше сериозно дейността и производството в Русия, като активите <210> към края на 2021 година в страната надхвърляха 2 млрд. евро.

Емблематичният не само за Русия, но и за целия Източен блок

"Москвич" излезе от производство още през 2001 година,

след като производителя решава да преориентира "народната марка" към средния клас автомобили. Така в края на 1999 година са обявени цели 4 нови модела. Тази трансформация обаче претърпява пълен крах, тъй като предприятието, строено да сглобява хиляди евтини автомобили, не може да покрива своите разходи от продажбата на среден и висок клас возила. 

Друг проблем, който води до края на "Москвич", е ползването на остарялата платформа на модела "Алеко" за всички нови модели. Това не се харесва дори на руските клиенти, които не са склонни да платят еквивалента на BMW 5-а серия за "Москвич", който обаче технически, както и в ходова част и шасито е едно към едно с масов модел от края на 80-те години. Така през 2001 година заводът на "Автоваз" сглобява последните модели "Москвич", а производството на марката окончателно спира.

Новината за възраждането на култовата социалистическа марка обаче породи огромна доза скептицизъм не само в Западна Европа и САЩ, но и в Азия. Въпреки че според информацията,

заводът ще бъде продаден на Москва с почти цялото оборудване,

а персоналът в него е обучен от французите, намирането и производството на части за новите руски возила може да се окаже огромен проблем, който да попари надеждите за възраждане на "Москвич". 

С подобни проблеми се сблъсква другата икона на руското автомобилостроене - "Лада". Производството на автомобилите от марката среща огромни трудности в новата руска реалност и моделите, които излизат от заводите в Русия, в момента по принуда се връщат няколко десетилетия назад. Моделите "Веста" и "Гранта" ще се сглобяват без навигация и мултимедийна система, вместо които ще бъдат оборудвани с радио и CD плейър.

От автомобилите на "Лада"

отпадат и редица системи за сигурност,

превърнали се в задължителни след 2010 година, сред които електронна стабилизация (ЕSP), антиблокиращи спирачки (ABS), както и въздушните възглавници, които пазят пасажерите при катастрофа. Очаква се и електрическите стъкла също да отпаднат от двата модела най-късно в края на лятото. 

Заради раздялата с Renault ще отпаднат и по-модерните двигатели, които се влагаха в автомобилите "Лада". Производството ще продължи с 1.6-литровия двигател с осем клапана ВАЗ‑11182. При това той е всъщност оптимистичният вариант, ако положението с доставката на компоненти се подобри. Ако не, "Лада" ще се върне към агрегата ВАЗ-11183, който дебютира преди повече от 18 години. Бъдещите лади ще са и без втора ламбда-сонда, което по отношение на екологията е огромна стъпка назад.

За да се продават новите лади, властите в Кремъл вече подготвят редица изменения на законовата уредба в страната, както и сериозно се преработи така нареченият "Държавен технически регламент за автомобилите", който в момента забранява продажбата на нови автомобили без ESP, ABS и въздушни възглавници в Русия.

При "Москвич" ситуацията ще е дори още по-сложна, след като възродената компания няма нито една собствена разработка, а доставчиците на части и компоненти, с които Renault работиха до началото на 2022 година, вече обявиха, че няма да продължат доставки към новия руски производител. Така може да се окаже, че шумно обявеното възраждане на "Москвич" или няма да се случи, или ще отнеме поне няколко години. 

 

SsangYong спасява марката с футуристичен SUV

В края на 2020 гoдина SsangYong призна, че няма с какво да плати дълговете си, тъй като няколко месеца по-рано индийският концерн Mahindra & Mahindra, който притежава почти 75% от акциите на корейската марка, отказа да я финансира. Компанията започна да търси начини за оцеляване и през март тази година беше намерен евентуален нов собственик - корейският производител на електрически автобуси и лекотоварни автомобили Edison Motors, но сделката пропадна.

Сега SsangYong продължава да търси инвеститори и за да изглежда по-привлекателен в техните очи, обяви премиерата на нов кросоувър. Първите скици на SUV модела, който ще носи името Torres, се появиха още през миналата година, но сега са публикувани нови изображения на автомобила, който според корейците е готов за производство. 

Новият кросоувър следва модерните тенденции с масивни брони и големи колела, които са комбинирани с впечатляваща решетка на радиатора. Отзад има голяма издутина, но тя не е за резервна гума. Според медиите в Южна Корея новият SUV ще има и изцяло електрически вариант.

Бензиновата версия на SsangYong Torres се очаква да дебютира още в края на тази година, а за модификацията на ток клиентите на компанията ще трябва да изчакат до 2023-та. Амбициите на корейската компания са новият модел да бъде позициониран сред петте най-евтини в своя клас.

Коментари

Отговор на коментара написан от Премахни

Публикувай
28 коментара
Киро

Киро

23.05.2022 | 09:11

Даже и най-отявлените русофили няма да издържите повече от 3 дни в Русийката и ще се приберете наакани.

Отговори
2 0
РЕКЛАМА ЗА "НОВИЯ" москвич

РЕКЛАМА ЗА "НОВИЯ" москвич

23.05.2022 | 09:06

КУПЕТЕ СИ руZZкия ШЕВРОЛЕТ, СТАРТЕР НЕТ, МАНИВЕЛИ - ПЕТ.

Отговори
1 0
Стоки

Стоки

23.05.2022 | 00:35

По добре нов москвич от колкото стари дрехи от цял свят, защо никой не пише за магазините за стари дрехи че стенаха повече от другите това ли е Европа по нашенски не знам кое за качество се говори, както и на колите така и за другите стоки, купете някоя безалкохолна напитка от където и да е и от тук и ще видите огромната разлика за каква Европа се мислим ние, ей хора гледайте за какво плащате,. Едно време един камион, среден струваше 8-10 хиляди, сега струва 300-400 хиляди върви избивай парите, всичко е на гърба на клиента, скъпо било ми как да е, плащаш скъпо взимаш скъпо, народа плаща, за всичко.

Отговори
3 5
Диспечер

Диспечер

23.05.2022 | 02:33

За всеки влак си има пътници. Некадирниците се возят в товарни влакове или в нов Москвич. Като за нищо не ставаш купи си Москвич и си живуркай.

Отговори
3 3
Да и още нещо

Да и още нещо

23.05.2022 | 08:50

Руските часовници са най бързите

Отговори
1 0
Бай Спиридон

Бай Спиридон

23.05.2022 | 00:28

По повод новината да Ви кажа един виц от соца когото излезе Алокото . От пред Рено, от зад Пежо , по средата руско л - но .

Отговори
2 2
руZZкия ТРОЛСКИ МЕРИНДЖЕЙ

руZZкия ТРОЛСКИ МЕРИНДЖЕЙ

22.05.2022 | 22:31

ПРАВ СИ БОРИС БОРИСОВИЧ. КОМШИЯТА НА СЕЛО ИМА 40 г. москвич. ВЕРНО ЧЕ ОТ 35 г. Е КОКОШАРНИК АМА.....

Отговори
6 0
Борислав

Борислав

22.05.2022 | 21:22

По добре чисто нов Москвич,отколкото 20 годишен западен тараляс ник. Между другото 30 -40 годишни москвичи са още в движение,за разлика от западните му събратя. Никой не кара никого да си купува нов Москвич,карайте си бричките,нещо като селянин с транзистор!

Отговори
4 7
Мирослав

Мирослав

22.05.2022 | 22:20

Да, по пътищата пращи от съветски автомобили, а западните хич ги няма. Тия 30-40 годишни москвичи дето са в движение сигурно са 10 в цялата страна и струват според моментната цена на желязото, а "западните таралясници" на тези години са хиляди евро.

Отговори
3 3
:))))

:))))

22.05.2022 | 21:08

На Пловдивския Панаир имало голям интерес към автомобилите...

Отговори
5 0
Спокоен

Спокоен

22.05.2022 | 21:07

Дайте една мостра и на Костя!

Отговори
8 3
Бай СТОЯН ОТ с. СТРЯМА

Бай СТОЯН ОТ с. СТРЯМА

22.05.2022 | 20:29

АЗИ ДЪ ПОПИТАМ МОСКВИЧА ДЕ , ШЪ ИМА ЛИ МАНИВЕЛА / ДОПОТОПЕН УРЕД ЗА РЪЧНО ЗАПАЛВАНЕ, ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН ЗА руZZките БРАКМИ / ЩОТ ИНАЧЕ НЯМА ЗАПАЛВАНЕ.

Отговори
9 4
ПЛЕШИВИЯ , ФАШИЗОИДЕН ГНОМ - КАпутин

ПЛЕШИВИЯ , ФАШИЗОИДЕН ГНОМ - КАпутин

22.05.2022 | 20:25

РАЗПОРЕДИЛ СЪМ НА ШОЙГУТО, СЛЕД КАТО НЯМА ЧАСТИ ЗА москвичи , ЗАВОДЧЕТО ДА ПРОИЗВЕЖДА ТАЧАНКИ / КАРУЦА С КАРТЕЧНИЦА ОТЗАД /. И БЕЗ ДРУГО УЖ МОДЕРНИТЕ НИ ТАНКОВЕ ОТ 70-те ГОДИНИ , КАЗАЦИТЕ ГИ НАПРАВИХА НА БАРБЕКЮТА.

Отговори
7 2

Анкета

Кой е най-добрият изход от политическата криза у нас?